Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip „prasimušti“ reklamos pasaulyje?

Eurai
123rf.com nuotr. / Verslininkas
Šaltinis: Verslas.in
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vienas mano protėvis airis įsidarbino „John“ įmonėje ir jam pavyko „papurtyti pinigų medį.“ Kitaip sakant, jis labai praturtėjo. Dabar aš pats esu senolis (šios publikacijos autorius – reklamos pasaulio įžymybė Davidas Ogilvis mirė 1999-iais metais) ir leidžiu dienas purtydamas pinigų medį Madisono aveniu. Kaip tai daroma? Keturiolika metų stebėjau, kaip mano darbuotojai kopia karjeros laiptais, ir galiu pasakyti, koks elgesys padeda greitai iškilti.

Ambicija ir sunkus darbas

Pirmiausia – būkite ambicingi. Blogas tas kareivis, kuris nesvajoja tapti generolu… Nebūkite per daug agresyvūs, nes kolegos sukils ir jus sunaikins. Jei į reklamos agentūrą ateinate dirbti tiesiai iš puikaus universiteto, nerodykite arogancijos.

Po metų varginančių apmokymų tikriausiai būsite paskirtas į vieno ar kito projektų vadovo asistento pareigas. Kai tai nutiks, stenkitės sukaupti kuo daugiau inormacijos apie paskirtą projektą.

Pavyzdžiui, jei tai naftos bendrovės projektas, skaitykite knygas apie chemiją, geologiją ir degalų platinimą. Skaitykite visustos srities verslo žurnalus. Išstudijuokite su tuo produktu susijusias tyrimų ataskaitas ir rinkodaros planus, kurie buvo paruošti jūsų agentūroje.

Šeštadienio rytus leiskite benzino kolonėlėse, pildamiesi degalus kalbėkite su kitais vairuotojais. Aplankykite savo kliento gamyklas ir tyrimų laboratorijos. Išstudijuokite kliento ir konkurentų reklamas.

Antrųjų metų pabaigoje žinosite apie degalus daugiau nei jūsų vadovas – tada jau būsite pasirengęs užimti jo pareigas. Dauguma agentūrose dirbančių jaunų žmonių per daug tingūs, kad imtųsi tokių namų darbų. Jie visada dirba paviršutiniškai.

Charlesas Hopkinsas savo sėkmę paaiškino taip: dirbo dvigubai daugiau valandų per dieną nei kiti reklamos kūrėjai, todėl ir karjeros laiptais lipo dvigubai greičiau nei jie.

Viena geriausių per pastaruosius keturiasdešimt metų užgimusių agentūrų staiga tapo pranašesnė už visas kitas. Kodėl? Nes agentūros įkūrėjas buvo labai nepatenkintas savo šeimyniniu gyvenimu, taigi retai kada išeidavo iš darbo prieš vidurnaktį. Kai buvau viengungis, darbe prasėdėdavau iki paryčių.

Jei jums labiau patinka leisti laiką auginant rožes ar žaidžiant su vaikais, man jūs patinkate labiau. Tačiau nesiskųskite, kad jūs vis dar neužimate aukšto posto. Vadovai paaukština tuos žmones, kurie pateikia geriausius rezultatus.

Išskirtinė galimybė

Šiandien įprasta apsimesti, kad vienas individas negali būti atsakingas nė už vieną sėkmingą reklamos kampaniją. Šis išskirtinis dėmesys komandiniam darbui yra tik tušti plepalai – vidutinybių daugumos konspiracija.

Joks skelbimas, jokia televizijos reklama ir joks įvaizdis negali būti kuriamas kartu. Dauguma aukščiausių vadovų slapta tai puikiai supranta ir ieško tokių ypatingųjų, kurie deda auksinius kiaušinius.

Joks skelbimas, jokia televizijos reklama ir joks įvaizdis negali būti kuriamas kartu

Šiems aukščiausios kategorijos meistrams nebegali būti atlyginama kaip Hopkinsui, tačiau jie yra vieninteliai žmonės reklamos versle, kuriems negresia atleidimas, kai ateina laikas susiveržti diržus. Už pinigus jie siūlo kokybę.

Didžiąją darbo agentūroje dalį sudaro rutininės projektų vykdymo užduotys. Jei jas atliksite gerai, pamažu progresuosite, tačiau auksinė galimybė pasitaiko tik ypatingomis progomis. Svarbiausia ją atpažinti.

Prieš keletą metų „Lever Brothers“ pakvietė septynias agentūras pateikti veiksmų planus, susijusius su televizijos medija, kuri tuo metu buvo dar visiškai nauja.

Kitos agentūros paruošė atitinkamus šešių ar septynių puslapių dokumentus, tačiau mano agentūroje dirbęs vienas jaunuolis nepasivargino ir surinko visus įmanomus statistinius duomenis.

Dirbdamas dieną naktį tris savaites iš eilės, galiausiai pristatė analizę, kurios apimtis siekė šimtą septyniasdešimt septynis puslapius.

Tingūs jo kolegos išjuokė jį kaip neįveikiamą darboholiką, tačiau jau po metų jis buvo išrinktas į mūsų direktorių tarybą. Dauguma tokių sėkmingų pavyzdžių ir nulemia pavieniai atvejai. Il faut épater les clients (liet. klientus reikia stulbinti).

Dauguma į agentūras dirbti ateinančių gabių jaunuolių šiandien pasiryžę tapti projektų vadovais – taip yra tikriausiai dėl to, kad universitetuose jiems buvo sakoma, kad jų misija gyvenime yra vadovauti ir vykdyti, o ne dirbti specialisto darbą.

Jie, atrodo, tarsi nepastebi fakto, jog visi šešių didžiausių pasaulio agentūrų vadovai prieš iškildami dirbo specialisto darbą. Keturi iš jų dirbo tekstų kūrėjais, vienas – žiniasklaidoje, o dar vienas – tyrimų srityje.

Būnant projektų vadovu kur kas sunkiau išsiskirti nei dirbant specializuotą darbą. Retai kuriam projektų vadovui tenka galimybė maudytis šlovėje – beveik visi įspūdingi pasiekimai priklauso specialistams.

Todėl savo sūnui patarčiau specializuotis žiniasklaidos, tyrimų ar reklamos tekstų rašymo srityse. Juose konkurencija ne tokia nuožmi, pasitaiko daugiau galimybių atitrūkti nuo rutininio darbo. Čia galima įgyti kompetencijos, kuri žmogui teikia saugumą – tiek psichologinį, tiek ir finansinį.

Tikriausiai dauguma jaunuolių vilioja kelionės ir pasilinksminimai, tai sudedamoji projektų vadovo darbo dalis. Jie greitai pamatys, kad pietauti geruose restoranuose nėra taip jau smagu, kai valgant suflė reikia paaiškinti, kodėl sumažėjo kliento rinka, o važinėjimas aplink pasaulį jas tiriant gali būti tikras košmaras, jei jūsų vaikas tuo metu guli ligoninėje.

Dešimt patarimų projektų vadovams

Jei sūnus neatsižvelgtų į mano patarimą ir nuspręstų tapti projektų vadovu, jam siūlyčiau štai ką:

1. Anksčiau ar vėliau klientas atsisuks prieš tave. Gali jam nepatikti, dėl ko nors nuvilti, o kaltė dėl vienos klaidos, kurią padarė vienas tavo agentūros skyrių, bus suversta būtent tau. Kai taip atsitiks, nenusimink!

Anksčiau ar vėliau klientas atsisuks prieš tave

2. Tu gali būti tik komunikacijos tarp kliento ir jį aptarnaujančių skyrių kanalu – būsi tarsi padavėjas, kuris laksto nuo virėjų virtuvėje prie klientų salėje. Tokius projektų vadovus labiau tiktų vadinti kontaktiniais asmenimis. Deja, tu esi ne tik padavėjas. Būdamas projektų vadovu tu dar esi pardavėjas.

3. Kad ir kaip sunkiai dirbtum, kad ir kiek žinių turėtum, tau nepavyks atstovauti savo agentūrai kuriant kliento reklamos politiką bent jau tol, kol sukaks trisdešimt penkeri. Vienam mano partneriui pavyko greitai iškilti vien dėl to, kad jis, būdamas trisdešimties, prapliko, o kitam nusišypsojo laimė pražilti keturiasdešimties. Būk kantrus.

4. Netapsi projektų direktoriumi, jei neišmoksi klientui pristatyti gaminio reklamos idėjos. Dauguma klientų bus didelės bendrovės, taigi privalai sugebėti parduoti agentūros planus ir kampanijas. Geri pristatymai turi būti gerai parašyti ir gerai pristatyti.

5. Nedaryk dažnos klaidos ir savo užsakovų nelaikyk priešiškai nusiteikusiais mulkiais. Susidraugauk su jais. Elkis taip, lyg būtum jų komandoje.

6. Kasdienėse derybose su klientais ir kolegomis kovok dėl savo karaliaus, karalienės ir rikių, tačiau nebijok prarasti pėstininkų. Išmok pasiduoti dėl nereikšmingų klausimų, kad galėtum laimėti svarbiausius dalykus.

7. Savo klientų reikalų neaptarinėk liftuose, o slaptus dokumentus laikyk užrakinęs. Žinios apie informacijos nutekėjimą gali tau labai pakenkti.

8. Norėdamas pasiūlyti savo idėją kuriam nors reklamos kūrėjui ar tyrimų skyriaus direktoriui, daryk tai slapta ir taktiškai. Kištis į kitų darbą nėra priimtina.

9. Jei drąsiai pripažinsi savo klaidas klientams ir kolegoms, užsitarnausi jų pagarbą. Atvirumas, objektyvumas ir intelektinis sąžiningumas yra reklamos karjeristo sine qua non (liet. būtina salyga).

10. Išmok rašyti aiškius vidinius dokumentus. Atmink, kad tavo vadovai, kuriems paprastai adresuojami šie dokumentai, kišenėse ir portfeliuose paprastai turi daugiau nei tu – kuo ilgesni bus tavo pranešimai, tuo mažiau tikėtina, kad juos perskaitys.

Atostogų vertė

Ne kartą įsitikinau, kad vienas ryškiausių ženklų, rodančių jaunuolio gebėjimą iškilti, yra tai, kaip jis išnaudoja savo atostogas. Vieni tas brangias dvi savaites praleidžia tuščiai, kiti per jas sugeba gauti daugiau nei per visus likusius metus.

Malonioms atostogoms galiu pasiūlyti tokį receptą:

Nedykinėkite namuose. Jums reikia pakeisti aplinką.

Pasiimkite su savimi žmoną, bet vaikus palikite kaimynams. Mažieji per atostogas yra lyg akmuo po kaklu. Atsiribokite nuo reklamos.

Pirmąsias tris naktis eidami miegoti išgerkite migdomųjų piliulę. Kuo daugiau kvėpuokite grynu oru ir mankštinkitės.

Kiekvieną dieną perskaitykite po knygą. Viso būsite perskaitęs keturioliką knygų per dvi savaites. Įvaldykite greitąjį skaitymą (angl. fast reading).

Praplėskite savo akiratį ir išvažiuokite į užsienį, net jeigu teks keliauti ketvirta klase garlaivyje.

Tačiau nekeliaukite tiek, kad grįžtumėte pikti ir pavargę.

Psichologai sako, kad kiekvienas turi turėti kokį nors pomėgį. Siūlau pasirinkti reklamą. Išsirinkite temą, apie kurią jūsų agentūroje žinoma mažiausiai, ir tapkite tos temos žinovu.

Kasmet parašykite bent po vieną gerą straipsnį į „Harvard Business Review“. Galimos temos: mažmeninės prekybos kainų nustatymo psichologija; nauji būdai tinkamiausiam reklamos biudžetui sudaryti; reklamos naudojimas politikos srityje; kliūtys, konfliktas tarp vartotojų ir reklamos dažnumo.

Trumpiau tariant, kuo energingiau imkitės darbo, tik jį pasirinkdami būkite atsargūs. Sofi Taker sako: „Esu buvus turtinga ir neturtinga. Mielieji, patikėkite manimi, turtinga būti geriausia.“

Verslas.in
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką