Ekonomikos nuosmukį išgyvenantys laivų statytojai savo ruožtu prašo reguliuoti nesąžiningą Pietryčių Azijos šalių konkurenciją Europoje. Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos duomenimis, pernai Europoje užsidarė apie 20 laivų statybos įmonių, trečiadienį rašo „Verslo žinios“.
„Laivų statybos pramonės padėtis yra sudėtinga ir įtempta dėl pasaulinės krizės, sumenkusio finansinių institucijų laivų statybos finansavimo, kritusio krovinių srauto, sumažėjusio tonažo poreikio bei Pietryčių Azijos statytojų aršios konkurencijos“, – teigė asociacijos prezidentas ir bendrovės Vakarų laivų gamykla (VLG) generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Pasak asociacijos direktoriaus Algirdo Renkausko, Klaipėdoje esančios statyklos sunkmetį pajuto pernai antrąjį pusmetį, o šie metai būsią dar sunkesni. A.Renkausko teigimu, jau pernai mažesnę apyvartą skaičiavo įmonė Baltijos laivų statykla, o VLG dar sugebėjo 10 proc. padidinti apyvartą, tačiau šiemet prognozuoja nuosmukį.
„Prašoma, kad būtų prieinami kreditai, lengvatiniai kreditai, ypač mažoms įmonėms, kad būtų plėtojama mažiau aplinką teršiančių laivų statyba ir kitos priemonės“, – teigė A.Renkauskas.
Bendroje Europos šalių regionų valdžios deklaracijoje EK pabrėžiama, kad laivų statybos pramonė yra aukštųjų technologijų sektorius, sukuriantis ypač daug darbo vietų, todėl būtina imtis skubių veiksmų, kad ši šaka nežlugtų.