Rytietiško maisto parduotuvės „Eastanbul“ įkūrėjai tikina, kad lietuvių mėgstamiausi rytietiški produktai yra turkiškas jogurto gėrimas airanas ir džiovintos kviečių kruopos. Jų išpopuliarėjimą labiausiai lėmė išaugęs prekybos vietų skaičius – šiemet bendrovė pradėjo produkcija prekiauti ir per didžiuosius Lietuvos prekybos centrus.
Vienas iš rytietišką maistą parduodančių prekybos tinklų – RIMI – skaičiuoja, kad, pavyzdžiui, airano pardavimai nuo pirmųjų mėnesių iki dabar išaugo 45 proc. Taip pat lietuviai neabejingi džiovintų kviečių kruopoms „Bulgur“ – šių kruopų pardavimai nuo liepos mėnesio išaugo 7 kartus. Į lietuvių skrandžius kelią atrado ir raudonieji lęšiai iš Turkijos – nuo atsiradimo lentynose jų populiarumas išaugo daugiau nei 5 kartus.
Japoniškos virtuvės maisto produktų pardavimai nuo 2012 m. kasmet auga 20 proc., o turkiškos produkcijos pardavimai vien nuo šių metų liepos iki spalio išaugo daugiau nei 150 proc.
Anot „Rimi Lietuva“ komercijos vadovo Vaido Lukoševičiaus, parduotuvėse Turkijos virtuvės produktų populiarumas auga didžiuliu tempu. Pavyzdžiui, japoniškos virtuvės maisto produktų pardavimai nuo 2012 m. kasmet auga 20 proc., o turkiškos produkcijos pardavimai vien nuo šių metų liepos iki spalio išaugo daugiau nei 150 proc.
Bendrovės „Eastanbul“ generalinio direktoriaus ir Turkijos verslininkų asociacijos „Lituva“ tarybos nario Ahmeto Demiro teigimu, lietuvius Turkijos ir kitų Rytų kraštų virtuvių produktai domina dėl kelių priežasčių – kai kurie iš jų nori paragauti kelionių metu išbandytus patiekalus, kiti tiesiog mėgsta naujoves virtuvėje.
„Eastanbul“ komercijos direktorius Eugenijus Jakavičius pažymi, kad rytietiškų produktų populiarumą didele dalimi lemia ir tai, kad vis auganti pasiūla leidžia rinktis iš įvairių produktų kategorijų. Todėl produktai domina vis įvairesnes pirkėjų grupes.
„Saldumynus perka ieškantys įdomių lauktuvių įvairiomis progomis, turkiškas kruopas – tie, kuriems pabodo įprastinės kruopos, ir kurie nori paįvairinti savo racioną, jogurto gėrimas airanas sudomina sveikuolius, o prieskonių ieško pirkėjai, norintys suteikti naujų skonių namie gaminamiems patiekalams“, – sako E.Jakavičius.