-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos spaustuvės vietos rinkoje nebeišsitenka

Prieš keletą metų gausiau į gamybą investavusios spaustuvės kritus pardavimui vietos rinkoje nebeišsitenka.
Knygos
Knygos / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Skaičiuojama, kad net daliai bendrovių bankrutavus šalies įmonių pajėgumas kelis kartus viršija vietos rinkos poreikį, vienintelė galimybė išlikti – sutelkti pajėgas į užsienio rinkas, penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.

Praėjusių metų rudenį, praėjus keleriems nuosmukio metams, visų segmentų spaustuvės vėl pradėjo jausti augančią darbų apimtį – šiek tiek daugiau užsakymų sulaukiama tiek iš vietos rinkos, tiek iš užsienio klientų, tačiau šie tapo svarbiausiu prioritetu.

„Sapnų sala“ pernai paslaugų eksportą padidino daugiau nei 300 proc. Užsakymų atplaukia iš įvairių šalių, net ir iš Kinijos.

Stipriai susitraukusi vietos rinka, pasak verslininkų, vis dar orientuojama į mažiausią kainą, o ir atsigauna ji per lėtai. „Kai rinka buvo išplėsta, eksportas buvo tik viena iš spaustuvių veiklų. Kai rinka susitraukė, beveik perpus sumažėjo, eksportas tapo gelbėjimosi šiaudu“, – padėtį aptaria Erika Furman, Lietuvos spaustuvininkų asociacijos prezidentė.

Ji skaičiuoja, kad šiuo metu spaustuvių pajėgumas bent 4–5 kartus viršija vietos rinkos paklausą. Proveržio Lietuvoje E.Furman neprognozuoja, esą šiemet vietinių užsakymų daugės, tačiau vos keliais procentais, palyginti su pernai.

„Sapnų sala“ pernai paslaugų eksportą padidino daugiau nei 300 proc. Užsakymų atplaukia iš įvairių šalių, net ir iš Kinijos.

Eksporto apimtį bendrovė galėtų padidinti dar bent 4–5 kartus, tačiau koją kiša ribotos finansinės galimybės.

S. Jokužio leidyklos ir spaustuvės eksportas išaugo 25 proc., „Lietuvos ryto“ spaustuvė eksportuoja apie trečdalį visų parduodamų paslaugų, tikimasi užsienio klientams parduoti daugiau.

Verslininkai pabrėžia, kad nors sunkmečiu Lietuvoje bankrutavo nemažai spaustuvių, kritusio pardavimo neatlaikė arba savo užsakymus smarkiai sumažino ir dauguma leidėjų, taigi konkurencija beveik nesumažėjo. Tačiau užsienio rinkose lietuvių spaustuvininkai pastaraisiais metais atranda vis daugiau galimybių konkuruoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius