„Suprantame, kad toks sprendimas nebus populiarus, bet neturime kito pasirinkimo. Degalų mokestį svarstoma įvesti atsižvelgiant į bendrą ekonomikos situaciją, kai pasaulyje, nepaisant nežymių svyravimų, naftos kaina auga, o Lietuvoje degalai yra vieni brangiausių Europoje. Be to, tam įtakos turi pastaruoju metu kylantis JAV dolerio kursas“, – sakė LTA prezidentė Danutė Mažeikaitė.
Kelionių organizatoriai ilgai klientams kompensavo degalų mokesčio sumą, tačiau šiuo metu tai tampa rimta finansine našta kompanijoms, teigiama pranešime spaudai.
Aviacinių degalų kaina nuo šių metų sausio mėnesio jau išaugo apie 15 proc. Pavyzdžiui, dabar mažesnis lėktuvas, gabenantis turistus į vieną populiariausių tarp lietuvių Antalijos kurortą, sunaudoja 7,5 t degalų, o tai kainuoja apie 18 tūkst. litų. Toks pat kiekis degalų sunaudojamas lėktuvui grįžtant. Didesnis lėktuvas atitinkamai naudoja apie 9,5 t degalų, o tai kainuoja apie 22 tūkst. Lt, skrendant į vieną pusę.
Degalų mokestis įsigyjant poilsinę kelionę Lietuvoje jau taikytas prieš kelerius metus.