„Jautriausiai padėtis su Rusija paveiks tas įmones, kurios turi daug darbuotojų, tiesiogiai bendravusių su šios valstybės atstovais. Labiausiai pasikeitusią situaciją turėtų pajusti specialistai, kurie neturi darbo su kitų šalių rinkomis patirties ir jų kompetencijos, kalbos žinios kol kas neleistų realizuoti savęs bendradarbiaujant su partneriais kitose valstybėse“, – sako Laura Duksaitė-Iškauskienė, tiesioginės darbuotojų paieškos įmonės „MasterClass Lietuva“ vadovė.
Tikėtina, kad įmonės, siekdamos išlaikyti stabilią veiklą, vietoje išėjusių su Rusijos rinka dirbusiųjų samdys tuos, kurie gali darbuotis eksporto srityje su kitomis nei Rytų rinkomis.
Kita vertus, personalo specialistė teigia, kad dalis Lietuvos darbo rinkos dalyvių dėl susiklosčiusios situacijos išloš. Tokia padėtis teigiamų pokyčių turėtų atnešti jauniems specialistams, dirbantiems su eksportu ir gebantiems laisvai kalbėti anglų, vokiečių, prancūzų ar ispanų kalbomis.
Tikėtina, kad įmonės, siekdamos išlaikyti stabilią veiklą, vietoje išėjusių su Rusijos rinka dirbusiųjų samdys tuos, kurie gali darbuotis eksporto srityje su kitomis nei Rytų rinkomis.
„O darbuotojai, kurie dėl Rusijos sankcijų galimai gali netekti užimamų pareigų, labiausiai tikėtina, kad ieškosis darbo, susijusio su kitomis Rytų šalimis, tarkime, Kazachstanu. Gali būti, kad dalis jų tiesiog apsiribos Lietuvos rinka ir dirbs joje. Mokantys kitų nei rusų ir lietuvių kalbų, tarkime, anglų savo galimybes galės išbandyti bendradarbiaudami ir su kitais užsienio partneriais“, – teigia L. Duksaitė-Iškauskienė.
Anot tiesioginės darbuotojų atrankos specialistės, susidariusi situacija taip pat gera žinia tiems vežėjams, kurie niekuomet nedirbo su Rusijos rinka. „Šiuo atveju turėtų išlošti įmonės, kurios savo krovinius nukreipia į Vakarų rinkas – dabartinė situacija į darbo rinką pastūmės daugiau laisvų vairuotojų. Tie, kurie neteks darbo dėl Rusijos sankcijų, ilgainiui pereis dirbti pas juos“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė,
Anot tiesioginės darbuotojų atrankos specialistės, susidariusi situacija taip pat gera žinia tiems vežėjams, kurie niekuomet nedirbo su Rusijos rinka.
2014 metų pradžios duomenimis, Lietuvoje veikia 1 057 sausumos transportu ir transportavimu vamzdynais užsiimančios įmonės ir 72 sandėliavimu ir transportui būdingomis paslaugomis užsiimančios įmonės.