Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Pirkėjai Lietuvoje – jautrūs kainoms, tačiau impulsyvūs

Tyrimas rodo, kad apsipirkimo įpročių krizė beveik nepakeitė. Nors taupančiųjų yra, tačiau daug Lietuvos gyventojų pirkinius renkasi spontaniškai.
Prekių vežimėlis
Prekių vežimėlis / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Rinkos tyrimų kompanija „GfK CR Baltic“  išskyrė pirkėjų Lietuvoje segmentus. Daugiausiai – apie trečdalis – jų yra jautrūs kainoms impulsyvūs pirkėjai. Jų pirkinių krepšelio turinį lemia ne produkto kaina, bet jo išskirtinumas, naujumas.

Bendrovės Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius sakė, kad akcijos daugumos Lietuvos pirkėjų nevilioja. „Šiam segmentui priklausantis pirkėjas ieško naujovių, visuomet nori nusipirkti rinkoje naują produktą. Be to, jam patinka leisti laiką parduotuvėje, ieškoti prekių, kurių vieta nuolat keičiama, jis perka paruoštą maistą ir reaguoja į rinkodaros priemones prekybos vietose, bet jo nevilioja akcijos – geltonieji lapeliai“, – sakė A. Norkevičius.

Visgi Lietuvoje vis dar nemažai ir taupių pirkėjų – maždaug 26 proc. gyventojų, pirkdami produktą, atsižvelgia į jo kainą, perka saikingai. Lietuvoje šį segmentą sudaro vyresnio amžiaus žmonės. Jie  lygina kilogramo kainas, prekybos centruose lankosi pasiruošę pirkinių sąrašą, riboja išlaidas. Jie nesielgia spontaniškai ir dažniausiai reklaminiais triukais nesusidomi.

„Lietuvoje, kaip ir kaimyninėje Lenkijoje, taupumas yra būtinybė, o ne pirkimo stilius. Tačiau, pavyzdžiui, Prancūzijoje būti jaunam taupiam pirkėjui reiškia sąmoningą nuostatą ir požiūrį į pirkimą“, – sakė A. Norkevičius.

Mažiausią dalį Lietuvos pirkėjų – 10 proc. – sudaro „bandos instinkto genami“ pirkėjai, kurie yra smalsūs, stebintys reklamas, o pirkimas jiems yra socialinių poreikių patenkinimas – buvimas su žmonėmis ir bendravimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius