Darbų projektinė vertė – maždaug 170 mln. Lt. Aplinkkelį ties lietuviškų bendrovių koncorciumas – „Kauno tiltai“,statybos ir montavimo įmonė „Alvora“ ir Vilniaus kelių ir inžinerinių tinklų tiesimo bendrovė „Fegda“. Ketinama projektui skirti beveik 142 mln. Lt Europos Sąjungos paramos.
Rimvydas Vaštakas, susisiekimo viceministras, sakė, kad Lietuva savo infrastruktūra atsilieka nuo Europos Sąjungos vidurkio, todėl būtina tiesti naujus ir tvarkyti Lietuvos kelius. Naujasis aplinkkelis esą taip pat padės sumažinti eismo įvykių, žūčių skaičių.
„Didžioji dalis transporto, kuri išvyksta iš miesto, važiuoja viena pagrindinių magistralių – Ukmergės ar Geležinio Vilko gatvėmis ir visi susigrūda ties Seimu ar ties Vingio parku. Šis kelias leis padalinti visą srautą į kelias dalis. Srautas sumažės, santykinis automobilių skaičius viename kilometre per valandą gerokai sumažės“, – žurnalistams teigė R.Vaštakas.
Darbai turėtų būti pabaigti per trejus metus, tačiau Vilniaus meras Artūras Zuokas tikino, kad aplinkkelio antrasis ruožas turėtų būti atidarytas jau po dvejų metų.
„Ir tada Pilaitės, Justiniškių, Karoliniškių, Lazdynų gyventojai turės kur kas geresnį susisiekimą nei dabar. Tai ir papildomos darbo vietos, papildomi mokesčiai savivaldybei ir valstybei“, – tikino A.Zuokas.
„Kauno tiltai“ direktorius Giedrius Cvilikas teigė: „Pradėjus statybas buvo girdima kalbų, kad aplinkkelis nereikalingas ir tai esąs pinigų švaistymas, bet aš manau, kad daug kas nuo to laiko pasikeitė – visi pamatė, kad jis reikalingas, sumažėjo kamščiai, miestas yra švaresnis ir saugesnis.“
Aplinkkelis sujungs tarptautinį IXB transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio I-ojo etapo darbai jau yra užbaigti. Jo metu buvo rekonstruoti Lazdynų tiltas ir Oslo gatvė, nutiestas aplinkkelis nuo Oslo g. iki L.Asanavičiūtės gatvės.
Antrojo etapo metu bus nutiesta aplinkkelio dalis nuo L.Asanavičiūtės g. Iki Ozo g., o trečiojo etapo metu sujungta Ozo g. ir Ukmergės plentas.