Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Real is beautiful“: dėl skandalu virtusio projekto atsistatydina Turizmo departamento vadovė

Mindaugas Sinkevičius ir Jurgita Kazlauskienė
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Mindaugas Sinkevičius ir Jurgita Kazlauskienė
Šaltinis: 15min
10
Skaitysiu vėliau
A A

Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius penktadienį ant kilimėlio išsikvietė Turizmo departamento vadovę Jurgitą Kazlauskienę pasiaiškinti dėl „Lithuania. Real is beautiful“ projekto, kuriame, kaip išsiaiškino portalas 15min, naudojamos ir ne Lietuvoje darytos, bet tiesiog iš fotobankų įgytos nuotraukos, turinčios reprezentuoti šalį. Po pokalbio Turizmo departamento vadovė paskelbė apie pasitraukimą iš pareigų.

„Ne, negėda“, – po susitikimo su ministru sakė J.Kazlauskienė.

„Priėmiau sprendimą pasitraukti iš Valstybinio turizmo departamento vadovės pareigų. Sprendimas brendo jau seniai, matyt, vakar dienos ir pastarųjų kelių mėnesių įvykiai man leido galutinai apsispręsti ir šiandien priimti šitą sprendimą. Iš tiesų nenoriu, kad Turizmo departamentas ir čia dirbantys mano kolegos, gabūs žmonės, nuoširdūs žmonės ir jų tikrai labai nuoširdžiai atliekama veikla taptų puolimo objektu. Labai tikiuosi, kad mano pasitraukimas leis departamentui toliau efektyviai vykdyti savo visas suplanuotas veiklas“, – tai buvo viskas, ką žurnalistams penktadienio rytą pasakė J.Kazlauskienė.

Į žurnalistų klausimus atsakyti ji nesiteikė ir tiesiog pabėgo.

Ministras M.Sinkevičius paaiškino, kad J.Kazlauskienė traukiasi šalių susitarimu.

„Dar vakar tokią situaciją mačiau kaip baigtinę. Matėme abu, kad tai yra vienintelis kelias, net nebuvo svarstomos alternatyvos“, – aiškino M.Sinkevičius.

Jo teigimu, dėl „Real is beautiful“ bus atliktas tyrimas, taip pat ketinama vykdyti auditą Valstybės turizmo departamente.

„Buvo paaiškinta, kad egzistuoja įvairi praktika – ir pirkti nuotraukas, ne tik atlikti fotosesijas. Noriu pabrėžti, kad kliausiuosi tyrimo rezultatais ir apibendrintai galėsiu kalbėti ir pakomentuoti, kai matysiu dokumentinę formą“, – aiškino ūkio ministras.

Paklaustas, kaip vertina situaciją, kai Lietuva yra reklamuojama kitų šalių nuotraukomis, jis sakė, kad tai nėra normali praktika.

„Norėčiau, kad taip nebūtų. Jeigu mes pristatome save kaip šalį, o mes tikrai turime, ką pristatyti – ir gražios gamtos, gražių statinių, turizmo objektų, lankytinų vietų, reikia jas rodyti, o ne kažkokius kitus pavyzdžius“, – sakė M.Sinkevičius.

Jis sakė, kad projektą vykdžiusiai įmonei tikrai dar nėra sumokėti visi pinigai, tačiau daugiau detalių apie projektą jis nežinąs.

Portalas 15min išsiaiškino, kad naujoje Lietuvos turizmo reklamos kampanijoje yra naudojama daug neoriginalių, iš fotobankų pirktų nuotraukų. Kai kurios jų yra darytos net ne Lietuvoje, o, tarkime, Slovakijoje arba Suomijoje.

Premjeras: tai – apgavystė

Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė, – dėstė premjeras.

Po šios žinios paskelbimo socialiniuose tinkluose pasklido ironiški įrašai, kur pasaulinio garso objektai pristatomi kaip Lietuvos vietos. Prie šios bangos prisidėjo ir premjeras Saulius Skvernelis.

Savo „Facebook“ paskyroje jis pasidalijo Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame Vyriausybės pastate Karoliniškėse“.

Facebook nuotr./Turizmo departamento kampanija prajuokino memų kūrėjus
Facebook nuotr./Turizmo departamento kampanija prajuokino memų kūrėjus

Tiesa, pirma pajuokavęs vėliau premjeras prabilo ir rimtai.

„Ryte Ūkio ministerijai duotas pavedimas ištirti tiek šį konkretų pirkimą už 140 tūkstančių eurų – tiek ir kitus jai pavaldaus Turizmo departamento pirkimus. Laukiu atsakymo, kodėl taip nutiko ir kas už tai atsakingas. Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė“, – savo feisbuko paskyroje rašo premjeras.

Nelietuviškų nuotraukų nebenaudos

Bendrovės „Turinio rinkodara“ vadovė Kamilė Jonikaitė nedramatizavo fakto, kad reklaminei kampanijai yra naudojamos ne Lietuvoje, o užsienyje darytos nuotraukos.

Pasak jos, svarbu yra ne konkreti vieta, kurią vaizduoja fotografija, bet emociją, kuria nuotrauka perteikia.

„Atsižvelgiant į šiandienos newsfeed kontekstą, ne Lietuvos Lietuvoje nebebus. Nesvarbu, koks tiksliai turinys bebūtų vaizduojamas, tai bus Lietuva Lietuvoje. Manėme, jog galime panaudoti ir asociatyvias nuotraukas emocijos perteikimui – buvome neteisūs. Fotobanko nuotraukas, su geografinėmis vietovėmis išimsime ir jas pakeisime originaliomis. Savo sąskaita“, – feisbuke rašė už projektą atsakingas Tomas Nemura.

Pasak jo, nuo šiol visą laiką bus nurodomas nuotraukos šaltinis.

„Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime visą autorystę, tais atvejais, kai nuotrauką naudosime iš fotobanko, nurodysime ir fotobanką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – aiškino T.Nemura.

Komentarai: 10
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką