VMI pastebi, kad mokesčių mokėtojų nepakantumas daromiems mokestiniams nusižengimams kasmet auga.
Per paskutinius kelerius metus gautų pranešimų skaičius viršija 4000, o šiemet jau sulaukta beveik 1700 pranešimų. Mokesčių inspekcijos specialistai visuomet reaguoja į gyventojų telefonu, programėle „Pranešk“, raštu ar tiesiogiai pateikiamą informaciją, o pranešimų skaičius rodo, kad gyventojai nesitaiksto su daromais pažeidimais. Gyventojų sąmoningumas duoda akivaizdžių kovos su „šešėliu“ rezultatų.
Nuo pasitikėjimo telefono 1882 įkūrimo VMI kas mėnesį sulaukia vidutiniškai apie 250 pranešimų apie pastebėtus įvairius mokestinius pažeidimus: mokamus atlyginimus „vokeliuose“, gaunamų pajamų neapskaitymą, kvitų neišdavimą, nelegalų darbą ir kt.
Pagal programėlę „Pranešk“ daugiausiai (apie 30 %) pranešimų pateikiama apie viešojo maitinimo įmones, kuriose neišduodami kasos aparatų fiskaliniai kvitai, o tik pateikiamos išankstinės sąskaitos, taip neapskaitant gautų grynųjų pinigų.
Remdamasi gauta informacija, VMI nustatė apie 6 mln. eurų išmokėto neapskaityto darbo užmokesčio („vokelių“), per 1,5 tūkst. nelegaliai dirbusių asmenų. O didžiausia nustatyta nuslėptų pajamų suma – beveik 300 tūkst. eurų.
Per dešimtmetį pasitikėjimo linija gautų pranešimų daugiausia sulaukiama iš didžiųjų šalies miestų: Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos. Kasmet atsiranda naujų veiklos sričių, kuriose bandomas nuslėpti mokesčius. Viena tokių – prekyba internetu. Gaunama vis daugiau gyventojų pranešimų apie pastebėtus mokestinius pažeidimus elektroninės prekybos versle. Programėle „Pranešk“ daugiausiai pateikiama pranešimų apie viešojo maitinimo įmones, apgyvendinimo paslaugas bei nuomą teikiančius asmenis ir autoservisų veiklą.
Statistika rodo, kad apie mokestinius pažeidimus vienodai praneša tiek vyrai, tiek moterys (po 50 %), pusė gyventojų sutinka aktyviai bendradarbiauti su mokesčių administratoriumi tiriant pažeidimus, o daugiausiai informacijos VMI gauna gegužės – rugpjūčio mėnesiais.