-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sausį Lietuvoje ėmė kilti kainos

2010 m. sausio mėn., palyginti su 2009 m. gruodžio mėn., bendrajam vartotojų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 7,1 procento pabrangusios būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos, 2,2 – transporto prekės ir paslaugos, 1 procentu –maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 1,4 procento – alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai ir 4,5 procento atpigę drabužiai ir avalynė.
Finansai
Finansai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.
Temos: 2 Statistika Kaina

Vartojimo prekių kainos per minėtąjį laikotarpį padidėjo 1,7 procento, paslaugų kainos beveik nepasikeitė.

Būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekių ir paslaugų kainų pokytį labiausiai paveikė nuo 2010 m. sausio 1 d. 33,3 procento pabrangusi elektra, 0,8 – karštas vanduo ir centralizuotai tiekiama šiluma. Būsto nuomos mokesčiai sumažėjo 6,5 procento, suskystintos dujos maistui gaminti atpigo 1,7, būsto priežiūros ir remonto paslaugos – 0,8 procento.

Transporto prekių ir paslaugų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 4,3 procento pabrangęs benzinas, 6,3 – dyzeliniai degalai, 7,4 – suskystintos automobilinės dujos, 9,5 – keleivinio geležinkelių transporto paslaugos. Keleivinio oro transporto paslaugos atpigo 8,3 procento.

Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainų pokyčiui turėjo 35,9 procento pabrangusios daržovės (agurkai, pomidorai, saldžiosios paprikos), 2 procentais – šokoladas ir kiti konditerijos gaminiai, 6,2 procento – miltai, 21,4 – kopūstai, 2,8 – gaivieji gėrimai, 2,9 – citrusų vaisiai. Kiauliena atpigo 1,8 procento, virtos dešros ir dešrelės – 1 procentu, bananai – 5, paukštiena – 0,9 procento.

Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainų pokyčiui turėjo 35,9 procento pabrangusios daržovės.

Alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kainų padidėjimą nulėmė 2,3 procento pabrangę tabako gaminiai, 1 procentu – spirituoti gėrimai, 0,5 – alus. Vynas ir vyno produkcija atpigo 0,6 procento.

Drabužių ir avalynės mėnesiniam kainų pokyčiui įtaką darė dėl nuolaidų 5 procentais sumažėjusios drabužių ir 3,5 procento – avalynės kainos.

Iš kitų prekių ir paslaugų, turėjusių didelės įtakos bendrajam vartotojų kainų pokyčiui, galima paminėti 2 procentais pabrangusias judriojo telefono ryšio paslaugas, 1,7 procento – neelektrinius asmens priežiūros prietaisus, reikmenis ir priemones, 0,5 – farmacijos gaminius, 1,6 – namų ūkio valymo ir priežiūros priemones ir 2,2 procento atpigusias atostogų išvykas, 0,9 – baldus, 6,2 – sanatorijų paslaugas, 1,1 –elektrinius ir neelektrinius pagrindinius namų ūkio prietaisus, po 0,7 procento – vaizdo aparatūrą ir knygas.

Per metus (2010 m. sausio mėn., palyginti su 2009 m. sausio mėn.) vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,1 procento. Metinį kainų sumažėjimą lėmė per dvylika mėnesių 5,1 procento atpigę maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 7,6  – drabužiai ir avalynė, 3,2 – būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos ir 19,6 procento pabrangę alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai, 4,4  – transporto, 4 procentais – sveikatos priežiūros prekės ir paslaugos.

Vartojimo prekės per metus atpigo 0,3 procento, paslaugos pabrango 0,2 procento.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius