Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šiauliai rodo pavyzdį, kaip panaudoti ES paramos lėšas gatvėms rekonstruoti

Kelininkai
„15min“ archyvo nuotr. / Kelininkai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šiaulių ir Klaipėdos regionų savivaldybės iki šiol sėkmingiausiai naudojasi Europos Sąjungos paramos lėšomis gatvėms ir vietinės reikšmės keliams rekonstruoti. Vien Šiaulių regione gatvių būklei gerinti jau investuota 11,7 mln. litų 2007–2013 m. Europos regioninės plėtros fondo (ERPF) paramos lėšų.

Šiuo metu šalyje įgyvendinama apie 80 savivaldos transporto projektų, 20 projektų jau baigti. Šiems projektams įgyvendinti iki šiol savivaldybėms išmokėta daugiau kaip 61 mln. litų ERPF paramos ir 7,5 mln. litų valstybės biudžeto lėšų. Gatvių ir vietinės reikšmės kelių rekonstrukcijos darbai vyksta beveik visose – 55 iš 60–ties Lietuvos savivaldybių.

Kuria integruotą transporto sistemą

Sparčiausiai atliekamais darbais išsiskiria Šiaulių regionas.  Ija Jencienė, Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vyresnioji specialistė teigia, kad Šiaulių miesto savivaldybės administracija šiuo metu įgyvendina projektą „Šiaulių miesto gatvių, kelių jungčių tarp aplinkkelių ir miesto rajonų nutiesimo ir modernizavimo II etapas (objektas: pietinio aplinkkelio modernizavimas Sembos, Išradėjų, Pramonės, Statybininkų g. Šiauliuose)“. Bendras projekto biudžetas – 15.6 mln. Lt. ES lėšos šiame projekte – 11.7 mln. Lt, iš valstybės biudžeto skiriama 1.4 mln. Lt, savivaldybės indėlis – 2.4 mln. Lt.

„Projekto tikslas – skatinti darnią ekonomikos plėtrą bei stiprinti konkurencingumo plėtotės prielaidas Šiaulių mieste, kuriant šiuolaikišką ir integruotą transporto sistemą“, – 15min.lt teigė I.Jencienė.

Projekto tikslui pasiekti Šiaulių miesto pietinės dalies teritorijoje buvo numatyta nutiesti  aplinkkelį, nutiesti Išradėjų gatvės ir Statybininkų gatvės tęsinius bei rekonstruoti Sembos ir Išradėjų gatves.

Kaip teigia savivaldybės atstovai, šiuo metu Šiaulių mieste Tilžės gatve iki sankryžos su Pramonės gatve vyksta didelis sunkaus transporto eismas, didžioji šio eismo dalis nukreipta į pietinį pramonės rajoną. Dėl šios priežasties Tilžės gatvėje eismas sudėtingas, todėl buvo tikslinga tiesti naują pietinį aplinkkelį, kuris  pagerins miesto gyventojų, kaimyninių ir aplink Šiaulius esančių gyvenviečių susisiekimą su miesto centru, sumažins transporto grūstis, taršą, triukšmą, avaringumą.

Rangos darbai pagal Šiaulių miesto projektą jau eina į pabaigą. Planuojama, kad gruodžio mėnesį objektas jau bus pripažintas tinkamu naudoti.

Sieja su kitomis miesto plėtros priemonėmis
 
„Projekto įgyvendinimas kompleksiškai siejasi su kitomis miesto plėtros priemonėmis – Šiaulių miesto industrinio parko įkūrimo ir plėtros, Šiaulių logistikos centro įkūrimo bei Šiaulių oro uosto plėtros projektais“, – sakė I.Jencienė, pabrėžusi, kad projektas padės nukreipti transporto srautus nuo miesto centro į magistralinį kelią E272. Šis kelias eis pro Šiaulių industrinį parką bei Logistikos centrą, tai sudarys palankias sąlygas ekonominei plėtrai.

Projekto „Šiaulių industrinio parko įkūrimas ir plėtra“ pirmas etapas jau yra baigtas, projekto antro etapo bei Logistikos centro steigimo procesas jau pradėtas, todėl sėkmingas šio projekto įgyvendinimas turės ženklų postūmį strateginiams miesto procesams.

Iš viso 2007–2013 m. laikotarpiu Lietuvoje numatoma įgyvendinti apie 180 savivaldos transporto projektų, jiems numatyta 428 mln. litų ES parama. Lėšos regionų transporto infrastruktūros projektams yra paskirstytos tolygiai pagal tam tikrus kriterijus, pvz., pagal bendrą regiono teritorijoje esančių kelių ilgį, regione registruotų transporto priemonių skaičių.

Logo ES

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką