-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: lietuviai pirmenybę teikia „Dvaro“, „Švyturio“, „Nivea“, „Volkswagen“ prekių ženklams

Lietuviai, atsižvelgdami į kainos ir kokybės santykį, palankiausiai vertina tokias įmones bei prekės ženklus kaip „Dvaro“, „Švyturys“, „Karūna“, „Nivea“, „Volkswagen“ ir kt. Tai parodė šveicarų organizacijos „ICERTIAS - International Certification Association“ iniciatyva pirmą kartą Lietuvoje atliktas tarptautinio projekto „Best Buy Award“ tyrimas.
NIVEA kosmetika
NIVEA kosmetika / NIVEA nuotr.

Įvairiose šalyse šiuos tyrimus atliekanti organizacija ICERTIAS siekia įvertinti gyventojų pasitenkinimą kainos ir kokybės santykiu, kurį siūlo tam tikras rinkoje parduodamas produktas ar paslauga.

Pirmasis tyrimas Lietuvoje atskleidė, jog lietuviai maisto pramonėje palankiausiai vertina lietuviškus prekės ženklus. Tarp dažniausiai paminėtų buvo „Dvaro“ (pienas), „Švyturys“ (alus) ir „Karūna“ (šokoladas) pavadinimai. Kitose kategorijose populiariausi - „Nescafe“ (tirpi kava), „Nivea“ (kremas veidui), „Volkswagen“ (šeimos automobilis), „Bosch“ (virtuvės technika), „Samsung“ (nešiojamieji kompiuteriai), „Nokia“ (mobilieji telefonai), „Nike“ (sportinė avalynė) ir „Adidas“ (sportiniai drabužiai). Šiuos prekės ženklus lietuviai laiko geriausiais optimalaus kainos ir kokybės santykio pavyzdžiais Lietuvos rinkoje.

Lietuviai maisto pramonėje palankiausiai vertina lietuviškus prekės ženklus.

Šių metų spalio mėnesį atliktas tyrimas apėmė 57 skirtingas ekonomines kategorijas tokiuose sektoriuose kaip mažmeninė prekyba, maisto produktai, avalynė, drabužiai, kosmetika, namų apyvokos prietaisai, telekomunikacijų paslaugos, finansai ir kt.  

Atliekant „Best Buy Award“ tyrimą, respondentų buvo klausiama, kas, remiantis jų asmenine patirtimi, suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį konkrečioje Lietuvos rinkoje parduodamų produktų ar paslaugų kategorijoje. Tyrime buvo pateikti atviro tipo klausimai, todėl jie galėjo laisvai nurodyti gamintojų ir paslaugų teikėjų pavadinimus.

„Best Buy Award“ tyrimu neanalizuota prekės ženklo vertė ir užimama rinkos dalis. Pagrindiniai veiksniai, kuriais remiantis vertinamas rinkoje parduodamų produktų ir paslaugų kainos ir kokybės santykis – vartotojų asmeninė patirtis, nuomonė, pasitenkinimas ir suvokimas.

„Best Buy Award“ projektu ir išduodamu sertifikatu siekiama supaprastinti geriausių prekių ir paslaugų už patraukliausią kainą paiešką. Tikimasi, jog jis bus naudingas vartotojams vietiniu ir tarptautiniu lygiu.

Šiame tyrime dalyvavo 1200 respondentų. Visi apklaustieji yra Lietuvos Respublikos piliečiai, sulaukę 15 metų amžiaus ar vyresni, besinaudojantys internetu. Tyrimas atliktas 2013 m. spalio 1–15 dienomis naudojant internetinį klausimyną ir pasitelkiant internetinių apklausų bei DEEPMA (Deep Mind Awareness – liet. giluminio žinomumo) metodą.

Apie „Best Buy Award“ projektą

„Best Buy Award“ yra tęstinis tarptautinis projektas, kurio tyrimais siekiama įvertinti ir apdovanoti produktus, paslaugas ir kitus verslo subjektus, kurie siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį vietinėse bei tarptautinėse rinkose. Šis projektas grindžiamas tik vartotojų patirtimi bei nuomone. Tarptautiniu mastu „Best Buy Award“ projektą vykdo ir remia Šveicarijos organizacija „ICERTIAS – International Certification Association“. Atlikdama „Best Buy Award“ tyrimus, ICERTIAS bendradarbiauja su daugybe vietinių bei tarptautinių organizacijų, skatindama bendradarbiavimą šviečiant visuomenę apie kainos ir kokybės santykio svarbą vietiniu ir tarptautiniu lygiu.

„Best Buy Award“ tyrimas atliekamas laikantis „Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų praktikos kodekso“ nuostatomis, priimtomis Tarptautinių prekybos rūmų (ICC) ir Europos viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų asociacijos (ESOMAR).

Apie ICERTIAS

„ICERTIAS - International Certification Association GmbH“ yra privati, politiškai nepriklausoma organizacija, įsikūrusi Ciuriche (Šveicarija).

ICERTIAS siekia skatinti novatoriškus rinkos tyrimų metodus vietiniu ir tarptautiniu lygiu. Šios organizacijos veikla visų pirma orientuota į produktų kokybės ir vertės tarptautinį pripažinimą ir garsinimą. ICERTIAS taip pat skatina tarptautinį bendradarbiavimą tarp įsitvirtinusių ir naujai įsteigtų tyrimų bei sertifikavimo organizacijų ir prisideda prie bendradarbiavimu paremtos tyrimų ir sertifikavimo priemonių plėtros.

Atlikdama vartotojų požiūriu pagrįstą produktų ir paslaugų vertinimą, ICERTIAS šviečia vietines organizacijas ir skatina jas garsinti produktus ir paslaugas, kurie, remiantis atliktais tyrimais, atitinka aukštus kokybės standartus ir siūlo geresnį kainos ir kokybės santykį, taip pat šios kokybės standartus platinti vietinėse ir tarptautinėse rinkose. Tarptautiniu lygiu ICERTIAS organizacija geriausiai žinoma dėl jos „Best Buy Award“ bei QUDAL kokybės medalio tyrimų ir sertifikavimo sistemų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius