Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Aruodas.lt:į ką atkreipti dėmesį renkantis būstą?

Būsto pirkimas – vienas reikšmingiausių dalykų. Jis reiškia ne tik finansinius įsipareigojimus, tačiau reikalauja nemažai išmanymo, nes daromas svarbus gyvenimo sprendimas. Ar pirkėjai kreipia į tuos dalykus, kuriuos reikėtų?
Nuoma
Nuoma / 123rf.com nuotr.

Nekilnojamojo turto skelbimų portalas Aruodas.lt paklausė būstu

besidominčių žmonių, kas jiems svarbiausia besirenkantis būstą. Respondentai dažniausiai vardino du kriterijus, kurie lemia jų sprendimą – tai vieta ir kaina (atitinkamai 91 ir 88 proc.).

Tadas Račkauskas, „RE/MAX Apex“ brokeris, sako, kad pirkėjai yra gerai informuoti apie kainą ar aiškiai žino, kokia vertę galima gauti už prašomą sumą „Šiais laikais pirkėjų edukuoti nereikia. Motyvuoti ir pribrendę pirkimui klientai labai gerai nusimano kainose, o ir pagrindinis filtras, kurį naudoja paieškose, ir būna arba kvadratinio metro kaina, arba suma, kurią gali išleisti būstui. Išimtys pasitaiko labai retai, bet netgi tie klientai, kurie būstą perka su paskola, gerai pasiskaičiuoja, ką tie papildomi 7000 eurų reikštų įmokų prasme“, – sako T.Račkauskas.

Deividas Jezerskas, „Capital Pro“ nekilnojamojo turto brokeris, teigia, kad iš tiesų vieta ir kaina yra labai svarbu, tačiau paskutiniu metu plėtotojai pradėjo konkuruoti pridėtine verte, kurią suteikia pirkėjams.

„Tarkime yra du projektai Vilniaus Naujamiestyje – panaši vieta, panaši kaina. Kas lems pirkėjo pasirinkimą? Tai pridėtinė vertė, kurią siūlo projekto plėtotojas: yra balkonas ar lodžija; yra sandėliukas ar nėra; yra automobilio statymo vieta ar nėra; pasirūpinta saugumu ir įrengtos kameros ar ne; galima reguliuoti šildymą ar ne“, - sako D.Jezerskas.

Jis pateikia vieno projekto Burbiškėse pavyzdį – nors rajonas yra neprestižinėje vietoje, tačiau gyventojai labai patenkinti savo būstu: vakarais rodomi kino filmai po atviru dangumi, yra ir pirtis, kur gali nueiti visi daugiabučio gyventojai.

Kaip nurodo Viktorija Steponavičiūtė, Aruodas.lt vadovė, atsižvelgiant į pirkėjų prioritetus, portalas skelbimuose yra integravęs įvairios papildomos informacijos, kuri leistų besirenkantiems būstą geriau įsivaizduoti, kokioje aplinkoje žmonės gyvens.

Skelbimuose rodomi atstumai iki artimiausių mokyklų, darželių, parduotuvių, matomas gatvės vaizdas ir vieta žemėlapyje, taip pat galima matyti ir galimybes susisiekti viešuoju transportu – kiek metrų yra iki artimiausios autobuso ar troleibuso stotelės bei kokiais maršrutais ten viešasis transportas važiuoja. Be to, pateikiama informacija apie nusikalstamumą toje teritorijoje, taigi galima įvertinti, ar gyvenama saugioje aplinkoje“, – sako V.Steponavičiūtė.

Svarbu ne sienų storis, o garantinis aptarnavimas

123rf.com nuotr./Langai
123rf.com nuotr./Langai

Pasak T.Račkausko, renkantis būstą didelį vaidmenį vaidina būsto įrengimo unikalumas, taip pat pirkėjai sutinka papildomai mokėti už kokybišką santechniką, už kokybišką spintą ar dizainerio pagamintus minkštus baldus.

Kaip vieną svarbiausių kriterijų pirkėjai nurodė būsto kokybę – taip teigė 76 proc. respondentų. Nors būstu besidomintys žmonės akcentuoja kokybę, tačiau, pasak D.Jezersko, jie klausia ne to, ko turėtų.

„Vietoje to, kad paklaustų, kaip namas apšildytas – daugumoje naujų daugiabučių dabar dedamas 20 cm termoizoliacinis sluoksnis, geriau paklaustų, ar buvo kilę problemų ir kaip į tas problemas reagavo statytojas – pavyzdžiui, į skilusią sieną. Jei jis be problemų ištaisė broką, tai rodo, kad jis „nebijo“ savo darbo ir atsako už juos. Tai reiškia ir kita – vadinasi, tokio būsto kokybė yra gera, nes garantinių darbų bus mažai“, – pasakoja „Capital Pro“ brokeris.

Jis atkreipia dėmesį, kad yra nemažai B klasės daugiabučių, tačiau jų gyventojai moka už šildymą skirtingas sumas – vadinasi, statybos metu vieni atsakingai žiūrėjo į kokybę, kiti tai darė aplaidžiau. „Pirkėjas galvoja, kad gali įvertinti tokius dalykus, aš manyčiau, kad jam trūksta informacijos ir jis negali tinkamai pasverti visų kokybės veiksnių“, – sako D.Jezerskas.

Šildymo tipą kaip svarbų renkantis būstą įvardino 45 proc. apklausos respondentų. V.Steponavičiūtė, Aruodas.lt vadovė, sako, kad pasirinkti pagal šį kriterijų padės Aruodas.lt skelbiamos šilumos kainos. „Pateikiamos vidutinės šildymo kainos ir kaip jos kinta skirtingais mėnesiais – pirkėjas ar nuomininkas iškart gali įsivaizduoti, kokią papildomą sumą tektų skirti mokėti už šią paslaugą“, – sako V.Steponavičiūtė.

„RE/MAX Apex“ brokeris sako, kad patraukliausias pirkėjams išlieka kolektorinis šildymas, idealus – dujinis. Skelbimų apie butus su kolektoriniu arba dujiniu šildymu rasite, paspaudę šią nuorodą.

„Taip pat pirkėjams svarbu aukštas. Nepopuliarūs išlieka pirmas ir viršutinis aukštai. Šie dažniausiai ir kainuoja keliais tūkstančiais mažiau. Lietuviai, matyt, nelinkę rizikuoti – o ką, jeigu su stogu kas blogai, o jei grindys šaltos ir t.t. Tai vertinčiau kaip labiau emocinius, o ne racionalius dalykus“, – sako T.Račkauskas.

Susisiekimas gali būti ne tik privalumas

Taupydami laiką būsto pirkėjai kreipia dėmesį ir į susisiekimą – ar būstas yra prie pagrindinių kelių, ar čia važiuoja visuomeninis transportas ir kaip arti yra viešojo transporto stotelė. Tai svarbiu kriterijumi laiko 62 proc. respondentų. D.Jezerskas nurodo, kad arti esantis kelias gali būti ir privalumas, ir trūkumas.

Tačiau būstas neturi būti labai nutolęs nuo susisiekimo infrastruktūros – vilniečiams eiti puskilometrį iki viešojo transporto stotelės atrodo labai toli, nors tai ir tetrunka iki dešimties minučių

„Imkime Pilaitę – jei vienas ekonominės klasės butas yra šalia Pilaitės prospekto, o kitas nuo jo nutolęs 150-200 metrų, tai pirkėjai rinksis tą, kuris yra toliau. Jis atrodys patrauklesnis dėl mažesnio triukšmo ir aplinkos. Tačiau būstas neturi būti labai nutolęs nuo susisiekimo infrastruktūros – vilniečiams eiti puskilometrį iki viešojo transporto stotelės atrodo labai toli, nors tai ir tetrunka iki dešimties minučių“, – sako brokeris.

T.Račkauskas sako, kad susisiekimas svarbus kelioms pirkėjų grupėms, bet be visiems. „Daugelis šeimų turi daugiau nei kelis automobilius bei, pagal paskutines tendencijas sprendžiant, statistinis Vilniaus gyventojas jau yra tas, kuris gyvena Vilniaus rajono dalyje – tai nėra problema. Nors miesto autobusas ir stotelė šalia, natūralu, yra privalumas“, – teigia pašnekovas.

Atkreipkite dėmesį į langus

Nors apie pusei pirkėjų yra svarbu ir būsto išplanavimas, bet D.Jezerskas rekomenduoja atkreipti dėmesį ne į sienas, o į langus, ypač perkant naujos statybos butą. „Ekonominės klasės daugiabutyje sugebėjome iš 47 kv. m ploto padaryti trijų kambarių butus ir jie jau buvo parduoti dar nepastatyti. Palikta ir erdvės – kai kurie žmonės šiuos butus padarė dviejų kambarių. Kodėl įmanoma daryti tokias pertvarkas? Nes yra keli langai sienoje, tada galima perskirti erdves atsižvelgiant į langų išdėstymą. Todėl galima būstą susiplanuoti pagal save, svarbu, kad langai būtų suprojektuoti tinkamai“, – sako „Capital Pro“ brokeris.

Jis atkreipia dėmesį, kad jei trijų kambarių butuose yra įrengtos drabužinės, tuomet toks butas turi nemažą pranašumą. Panašiai yra ir su virtuvės patalpomis.

„Naujos statybos būstas parduodamas dažniausiai sujungus svetainę su virtuve. Jei virtuvė bus padaryta nišoje, toks butas bus patrauklesnis. Tačiau būna, kad pirkėjų prioritetai varijuoja: turėjome projektą, kur buvo galima virtuvę įrengti atskirti. Tai pusė pirkėjų darė taip, pusė kitaip, todėl vienareikšmio atsakymo negalima pateikti“, – sako D.Jezerskas.

Pasak „RE/MAX Apex“ brokerio T.Račkausko, įdomus dalykas, bet apie kaimynus pirkėjai klausia retai. „Tai susiję su mikrorajonu, tačiau dažniausiai tuo domisi tik labai atsakingi, racionaliausi klientai“, – nurodo jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius