-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 03 27 /2017 03 28

Tempiant automobilį – kuriozinė situacija

Ar savo automobilyje vežiojatės transporto priemonės tempimui skirtą virvę? Greičiausiai ne. Dar ne taip seniai patempti neužsivedančią kaimyno, draugo ar giminaičio mašiną buvo įprasta. Tačiau situacija keičiasi. Dabar keliuose dažniau galima išvysti techninės pagalbos tarnybos autovežiu gabenamą automobilį, nei tempiamą. To priežastis – ir naujesni automobiliai, kuriuos vairuotojai labiau tausoja, ir patirties trūkumas bei gerokai prieinamesnės techninės pagalbos paslaugos.
Šuo sugedusiame automobilyje
Šuo sugedusiame automobilyje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Automobiliui sustojus, ar įlėkus į griovį vis tiek pirma į galvą šaunanti mintis yra skambinti giminaičiui ar draugui. Tačiau vairuotojai dažnai neįvertina, kad pagalbininkas ne tik gaiš savo laiką ir rizikuos savo automobiliu, o dar klausimas, ar kuris iš jų turi tempimui skirtą virvę.

„Prisimenu vieną kuriozinę situaciją – pernai sulaukėme iškvietimo išvežti iškart dvi transporto priemones. Paaiškėjo, kad vienas automobilis dėl plikledžio įlėkė į griovį. Vairuotojo draugas padėjo jį ištraukti ir tempė serviso link. Tačiau netrukus griovyje atsidūrė abu automobiliai“, – prisimena techninės pagalbos tarnybos „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala.

Pasak jo, tempti ar kitaip transportuoti sugedusį automobilį ne visada reikia. Vairuotojams neretai užtenka ir konsultacijos ar tiesiog pagalbos užvesti transporto priemonę. Pavyzdžiui, pernai techninės pagalbos tarnyba sulaukė 58 tūkst. skambučių, kai vairuotojams reikėjo konsultacijos, ką daryti, ar galima tęsti kelionę.

Pagalbą vairuotojams, automobilį apdraudusiems „Lietuvos draudimo“ Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD), „Euro Asista“ teikia nemokamai. Pernai ši tarnyba nemokamai transportavo 8000 automobilių iš eismo įvykių vietos, per 1200 kartų padėjo automobilį užvesti, neretai vyko pakeisti rato ar traukti automobilio iš griovio.

Tempti gali būti rizikinga

N. Jarmalos teigimu, jeigu įmanoma, automobilio geriau netempti, nes taip rizikuojama dar labiau pakenkti ne tik tempiamai transporto priemonei, bet ir tai, kuri tempia. Be to, abiem, tiek tempiančio, tiek tempiamo automobilio vairuotojams reikia turėti patirties, nes tai nėra taip paprasta, o vairavimo mokyklos šito nemoko.

„Dažniausiai tenka tempti užgesusį automobilį, o tai reiškia, kad neveikia nei vairo, nei stabdžių stiprintuvas ir tempiamas automobilis važiuoja visiškai kitaip. Pasitaiko atvejų, kai tempiamas automobilis atsitrenkia į tempiantį. Tada remontuoti reikia abu. Tempimas – iš tiesų labai sudėtingas manevras“, – sako N. Jarmala.

Ką reikia žinoti apie automobilio tempimą?

  • Automagistralėse automobilio tempti negalima.
  • Nerekomenduojama tempti automobilio su automatine pavarų dėže.
  • Po avarijos automobilį verčiau transportuoti, nes nėra aišku, kokios automobilių sistemos pažeistos.
  • Automobilis gali būti tempiamas ne trumpesne nei 6 metrų lanksčiąja vilktimi (virve) arba ne ilgesne nei 3 metrų standžiąja vilktimi. Vilktis turi būti ryški. Detaliau reikalavimai apibrėžiami KET.
  • Tempimo virvę tvirtinkite tik prie tam skirtų kilpų automobilyje. Jos gali būti ir įsukamos. Kitu atveju automobiliai gali būti pažeisti.
  • Tempiamame automobilyje turi būti įjungta avarinė signalizacija, o jeigu ji neveikia – prie automobilio galo turi būti pritvirtintas įspėjamasis trikampis.
  • Tempiantis automobilis turi būti sunkesnis už tempiamą.
  • Abiejų transporto priemonių vairuotojai turi būti patyrę ir numatyti eismo situaciją, kad nesukeltų grėsmės sau ir kitiems eismo dalyviams.
  • Jeigu tempiamas automobilis neužvestas, jame neveiks vairo ir stabdžių stiprintuvai. Automobilį valdyti galima, tačiau tai daryti bus kur kas sudėtingiau.
  • Prieš tempiant automobilį įvertinkite maršrutą ir pasirinkite tokį, kuriame mažesnis eismas, mažiau posūkių ir sustojimų prie šviesoforų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius