-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

A.Butkevičius: pagaliau bus baigtos spekuliacijos dėl Vilniaus „Rail Baltica“ projekto

Šeštadienį Taline Baltijos valstybių premjerams pasirašius bendrą pareiškimą dėl „Rail Baltica“ projekto, pagaliau bus baigtos diskusijos, ar įtraukti Vilnių į šį projektą, ar ne, BNS sakė Lietuvos Vyriausybės vadovas Algirdas Butkevičius.
Algirdas Butkevičius
Algirdas Butkevičius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Šiandien istorinė diena, kada pagaliau nebebus tolesnių diskusijų, ir trys premjerai savo parašais patvirtinome, kad Vilnius yra „Rail Baltica“ projekto dalis“, – telefonu iš Talino BNS sakė ministras pirmininkas.

Pasidžiaugęs, kad spekuliacijos šia tema baigsis, jis vis dėlto pripažino, kad šis klausimas buvo neaiškus iki paskutinės minutės.

„Vakar jau buvos diskusija iki tokio lygio, kad pasakiau, kad jeigu nebus Vilniaus, nebus pasirašytas šitas dokumentas“, – tvirtino A.Butkevičius.

Šeštadienį Taline Latvijos, Lietuvos ir Estijos premjerai Laimdota Straujuma, Algirdas Butkevičius bei Taavis Roivasas pasirašė politinę deklaraciją, kurioje numatyta, jog Vilnius yra „Rail Baltica2“ projekto dalis ir jį bus siekiama finansuoti iš europinių lėšų.

A.Butkevičius vylėsi, kad Estija ir Latvija artimiausiu metu įkurs įmones, kurios savo ruožtu taps bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės „RB Rail“ akcininkėmis. Pasak Vyriausybės vadovo, būtina skubėti, norint gauti finansavimą projektui „Rail Baltica“ pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP).

„Mums reikia kuo greičiau (įkurti bendrą įmonę – BNS), jei norime kuo greičiau pateikti paraišką dėl šio projekto finansavimo. Būtų gerai, jeigu tai būtų įvykę iki liepos 1 dienos. Manau, kad dabar rugsėjį jau turėtume turėti parengtą paraišką“, – sakė premjeras.

Jis įsitikinęs, kad premjerų politinė deklaracija turėtų paspartinti projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo klausimus, kitaip, pasak A.Butkevičiaus, tai būtų nepagarba bendrai premjerų valiai.

Derybos dėl bendros įmonės užtruko apie pusmetį. Ši įmonė turėtų kuruoti projekto vykdymą, teikti paraiškas Europos Komisijai dėl geležinkelio statybų finansavimo. Trečdalį įmonės akcijų valdys „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „Rail  Baltica“ statyba, o likusias akcijas – Latvijos ir Estijos bendrovės.

Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų.

Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius