-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bendros įmonės „Rail Baltica 2“ iki sausio įsteigti nepavyks

Lietuva kitą savaitę yra pasirengusi baigti derybas dėl bendros įmonės „Rail Baltica 2“ akcininkų sutarties, tačiau dėl latvių ir estų pozicijos to padaryti tikriausiai nepavyks, rašo portalas eversus.lt.
Pakloti pirmieji geležinkelio bėgiai „Rail Baltica“ atkarpoje Marijampolė–Kazlų Rūda
Pakloti pirmieji geležinkelio bėgiai „Rail Baltica“ atkarpoje Marijampolė–Kazlų Rūda / „Panevėžio kelių“ nuotr.

Pasak jo, šiais metais „Rail Baltica“ darbo grupei tikriausiai jau nepavyks baigti bendros įmonės įkūrimo darbo. Kada tai galėtų būti padaryta 2014 metais, neaišku, nes derybų grafiko nėra.

„Mes siekiame, kad bendra įmonė, kuri bus atsakinga už projekto įgyvendinimą, būtų įkurta iki sausio 1 dienos. Ši skuba svarbi tuo, kad kitų metų pavasarį Europos Komisijai jau reikia teikti paraišką dėl projekto finansavimo“, – komentuoja Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktorius Arenijus Jackus.

Kitą savaitę Vilniuje į posėdį renkasi „Rail Baltica“ darbo grupė – jame vėl bus bandoma suderinti maždaug 50-ies puslapių akcininkų sutartį.

Darbo grupė buvo susirinkusi ir šios savaitės pradžioje, tačiau nesutarimai ir toliau išlieka tie patys. Vienas iš pagrindinių – kaimynai nepritaria, kad į „Rail Baltica“ trasą būtų įtrauktas Vilnius ir tokiu atveju reikės daugiau lėšų. Dėl to europinių pinigų mažiau turėtų tekti latviams ir estams.

Visos trys šalys bendroje įmonėje turėtų valdyti po lygiai akcijų – po 33 proc. ir 4 metus iš eilės jos veiklą finansuoti po 650 tūkst. eurų per metus. Lietuva 2014 metų biudžete jau yra numačiusi šias lėšas.

Pasak A.Jackaus, vilties įsteigti įmonę iki 2014 metų sausio 1 dienos būtų tuo atveju, jeigu lietuviams į savo pusę pavyktų palenkti bent latvius. Tačiau estai po šios savaitės įvykusio posėdžio išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigia, kad įkurti įmonės laiku nepavyks, nes dar yra daug nesutarimų. Taip pat šiemet jau nebelieka laiko, kad būtų akcininkų sutartis suspėtų pasitvirtinti šalių šalių Vyriausybės.

Kitą savaitę „Lietuvos geležinkeliai“ įkurs naują įmonę, kuri ir taps bendros įmonės akcininke.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius