-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl atpigus degalams Vilniaus viešojo transporto bilietų kainos nesikeičia?

Nors savo automobiliais sostinės gyventojai dabar važinėja gerokai pigiau nei prieš metus, kelionių autobusu ir troleibusu kainos taip ir nepasikeitė. Savivaldybė privalo bent kartą per metus peržiūrėti visuomeninio transporto bilietų kainas, tačiau jų mažinti kol kas nesiruošiama.
Vilniaus Sietyno stotelėje laukiantys žmonės
Vilniaus Sietyno stotelėje laukiantys žmonės / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Politikai ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė tikina, kad artimiausiu metu bilietai nepigs, o sutaupytos lėšos nukreipiamos susikaupusioms skoloms dengti.

Nedidelė dalis išlaidų

Nors degalų kainos ir krito, darbuotojų atlyginimai nemažėjo, kitos išlaidos ūgtelėjo, – nurodė M.Gusarovienė.

„Išlaidos degalams sudaro apie 15–18 proc. nuo visų vežėjo patiriamų sąnaudų, todėl degalų kainų pokyčiai neturi labai didelės įtakos vežimo savikainai. Kai degalai buvo brangesni, viešojo transporto bilietai nebuvo branginami, kaip ir dabar, atpigus degalams, kainos nėra mažinamos.

Viešojo transporto sąnaudas sudaro ir išlaidos degalams, ir darbuotojų atlyginimai, ir transporto priemonių priežiūros išlaidos (remontas, išlaidos detalėms), ir kitos išlaidos.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Modesta Gusarovienė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Modesta Gusarovienė

Nors degalų kainos ir krito, darbuotojų atlyginimai nemažėjo, kitos išlaidos ūgtelėjo. Galiausiai, viešasis transportas veikia naudodamas skirtingų rūšių degalus: dyzeliną, suskystintąsias dujas, o troleibusai – elektrą. Net jeigu viena degalų rūšis pinga, kitos gali ir brangti, ir tai nesuteikia priežasties mažinti bilietų kainų“, – 15min teigė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Nauji bilietai

Galima teigti, kad ilgalaikių bilietų kainos tam tikroms socialinėms grupėms yra gerokai sumažintos, – sakė įmonės vadovė.

Pasak pašnekovės, transporto bilietų kainos gali būti keičiamos tik įvertinus keleivių srautus, vežėjų finansinę padėtį, miesto finansines galimybes ir kitus veiksnius. Tik jei turimas aiškus, konkretus ir racionalus pagrindimas, galima imtis viešojo transporto bilietų kainų keitimo.

Pernai Vilniaus savivaldybė taryba patvirtino anksčiau galiojusias bilietų kainas, tačiau buvo pristatyta nauja viešojo transporto bilieto rūšis – Pradinuko bilietas. Jis skirtas 1–4 klasių moksleiviams.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Ilgasis autobusas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Ilgasis autobusas

„Terminuotasis metų trukmės bilietas kainuoja vos 10 eurų, ir aktyvintas galioja 365 dienas. Tai – jau antras specialus bilietas, po 2014 m. sausio 1 d. pradėjusio galioti Senjoro bilieto, skirto 80 metų ir vyresniems Vilniaus senjorams. Jis kainuoja tik 2,9 euro ir aktyvintas taip pat galioja 365 dienas. Tad, galima teigti, kad ilgalaikių bilietų kainos tam tikroms socialinėms grupėms yra gerokai sumažintos“, – nurodė M.Gusarovienė.

Pinigai skoloms dengti

Bendra savivaldybės skola už viešąjį transportą sumažėjo nuo 41 iki 35 mln. eurų, – nurodė L.Kvedaravičius.

Sostinės vicemeras Linas Kvedarvičius 15min sakė, kad Vilniaus miestas sparčiai naikina skolų kuprą, kuri vis dar nemaža, todėl piginti bilietų šiuo metu nėra galimybių.

„Nuo praėjusių metų gegužės mėnesio Vilniaus savivaldybė tiesiogines skolas už viešąjį transportą sumažino nuo 24 iki 11 mln. eurų. Papildomai savivaldybė „Susisiekimo paslaugoms“ skolinga dar 24 mln. Ši skola susidarė per daugelį metų. Bendra skola sumažėjo nuo 41 iki 35 mln. eurų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Linas Kvedaravičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Linas Kvedaravičius

Šiais metais miesto biudžeto lėšos viešajam transportui padidintos, todėl tikėtina, kad skola ir toliau mažės. Įmonė dabar yra geresnėje situacijoje, negu buvo prieš metus“, – sakė politikas.

Anot jo, bilietų kainos artimiausiu metu tikrai nekis: „Mes bandome rasti būdų, kaip būtų galima gerinti pačią paslaugos kokybę nekeliant kainų, ką daro kiti miestai. Būtent tam skelbiamas privačių vežėjų konkursas, norime papildomai įsigyti naujų transporto priemonių, bet tai ne vienintelis būdas. Nebūtina pirkti autobusą, galima jį išsinuomoti, lizinguoti. Norime kuo labiau pagerinti paslaugą vartotojams neišleidžiant labai didelių pinigų iš karto.“

Nuostolingiausi maršrutai

Artimiausiu metu turėtų įvykti naujas savivaldybės rengiamas vežėjų konkursas, dėl kurio Vilniaus miesto vežėjų asociacija jau kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir Viešųjų pirkimų tarnybą. Asociacijai nerimą kelia konkurso vykdymo tvarka, pagal kurią maršrutai skirstomi į grupes. Toli gražu ne visi miesto maršrutai pelningi, todėl toks skirstymas konkursą daro mažiau patrauklų kai kuriems vežėjams.

Artimiausiu metu turėtų įvykti naujas savivaldybės rengiamas vežėjų konkursas, dėl kurio Vilniaus miesto vežėjų asociacija jau kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir Viešųjų pirkimų tarnybą.

Vilniaus vicemeras Gintautas Paluckas savo socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalino duomenimis, kurie visuomeninio transporto maršrutai atneša daugiausiai nuostolių sostinei.

„Iš šių skaičių yra akivaizdu, jog viešasis transportas yra viešoji paslauga, o ne verslas, nes miestas primoka už daugumą maršrutų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Gintautas Paluckas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Gintautas Paluckas

Minuso srityje užtikrintai pirmauja 17 maršruto troleibusas, kurio nuostoliai viršija 700 tūkst. eurų.

Verslo atveju reikėtų siekti pelno, didinti bilieto kainą arba uždaryti nuostolingus maršrutus, tačiau tokiu atveju Vilnius mikrorajonai taptų nepasiekiami žmonėms, negalintiems vairuoti ar neįperkantiems asmeninių automobilių. Savivaldybės užduotis užtikrinti, kad taip neatsitiks“, – teigė jis.

Daugiau nei 200 tūkst. eurų nuostolių 2015 m. patyrė 34P, 43P, 73P, 87M (daugiau nei 330 tūkst. eurų nuostolis) autobusai, 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14 maršruto troleibusai.

Minuso srityje užtikrintai pirmauja 17 maršruto troleibusas, kurio nuostoliai viršija 700 tūkst. eurų.

Pelningiausiai dirbo 53P maršruto autobusai, kurie uždirbo daugiau nei 0,8 mln. eurų. Daugiau nei 200 tūkst. eurų pelno uždirbo 1G, 2G, 3G, 4G, 5G, 7P, 24P, 31P maršrutų autobusai, 7 maršruto troleibusai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius