Pasikeiti balastinį vandenį laivai privalės ne arčiau kaip 200 jūrmylių iki uosto. Jei šis reikalavimas bus ignoruojamas, uosto vadovybė gali neįleisti laivo į savo teritoriją.
Balastinio vandens tvarkymo ir utilizavimo sąlygų bei taisyklių jokie Lietuvos teisės aktai iki šiol nereglamentavo. Tad tokiu kroviniu laivų kapitonai atsikratydavo tiesiog išpildami prie krantinės.
Taip su balastiniais vandenimis į uosto akvatoriją patekdavo įvairūs teršalai, nuosėdos ir net Lietuvos gamtai nebūdingi mikroorganizmai, kurių poveikis šalies vandenims gali turėti nepataisomą žalą.
Griežtinti balastinių vandenų priežiūrą Lietuvą įpareigoja Tarptautinė konvencija dėl laivų balastinių vandenų ir nuosėdų kontrolės bei valdymo, priimta dar 2004 m.