Nauji autobusai ekologiški, modernūs, važinėja taip pat tyliai kaip troleibusai. Taip naująsias transporto priemones gyrė Vilniaus meras Artūras Zuokas, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Paskutinį kartą naujais autobusais vilniečiai džiaugtis galėjo jau senokai – 2007-aisiais. Tačiau šiais metais, be antradienį pradėjusių kursuoti 18 autobusų, į Vilniaus gatves spalį išriedės dar 19, o kitų metų pradžioje – 22 nauji autobusai. Anot A.Zuoko, tuomet jau apie pusė Vilniaus viešojo transporto autobusų bus ne senesni negu dešimties metų.
„Pasieksime gana neblogą kokybės parametrą, bet dar jokiu būdu ne tokį, koks yra Europoje“, – kalbėjo A.Zuokas.
Naujieji autobusai |
Tiesa, naujų troleibusų sostinė gali net nesitikėti. A.Zuoko teigimu, tai atgyvenusi transporto priemonė, tad investuoti į pasenusias technologijas nėra reikalo. Troleibusų parko atnaujinimui reikėtų apie 300 mln. Lt, todėl geriau šias lėšas skirti autobusams, kurie ateityje irgi bus elektriniai. „Galima sakyti, kad mieste visi bus troleibusai, bet jiems nereikės ūsų. Tačiau jie naudos elektrą iš baterijų ir momentinio kontaktinio pakrovimo“, – sakė A.Zuokas. Jis nepamiršta ir tramvajaus, apie kurį svajoja ne vienerius metus ir kuris po kelerių metų gali sostinėje atsirasti.
Susisiekimo ministras R.Sinkevičius sakė, kad Vilniui šiemet atiteko didžioji dalis už ES pinigus įsigytų autobusų, tačiau jų taip pat gaus ir kiti šalies miestai. „Tai, kad Vilniui atiteko daugiausia, rodo, kad miesto valdžia nemiega ant laurų. Nenoriu įvardinti, kuri savivaldybė dirba prasčiau, bet šis renginys yra kaip paraginimas kitoms savivaldybėms aktyviau veikti“, – naujų autobusų pristatyme kalbėjo susisiekimo ministras.
Larsas, Himmeris, Artūras Zuokas ir Rimantas Sinkevičiu |
MAN pardavimų vadovas Larsas Himmeris užtikrino, kad autobusai tikrai ekologiški. Esą Vilnius žalias miestas, tad čia būtinos žaliosios technologijos.
Iš viso naujieji autobusai kainavo per 16 mln. Lt, tačiau miestas teturėjo atseikėti apie 20 proc. sumos. Autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, ant kiekvieno jų stogo sumontuoti šeši 1300 litrų talpos balionai, kuriose galima suslėgti 250–260 kub.m dujų. Tokio kiekio pakanka keleivius vežioti visą dieną
Autobusai – standartinio 12 metrų ilgio, jais vienu metu gali važiuoti 86 keleiviai, yra 31 sėdima vieta.
Iš viso Vilniuje važinėja 370 autobusų ir 320 troleibusų, per dieną pervežama apie 200 tūkst. keleivių.