Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Po septynių dešimtmečių atkurtas reguliarus vandens kelias į Nidą

Laivas "Smiltynė"
Smiltynės perkėlos nuotr. / Laivas "Smiltynė"
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jau nuo šio savaitgalio, gegužės 31 dienos, pirmąkart Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės galimybę naudotis viešuoju vandens transportu – atidaromas reguliarus greitaeigio laivo „Smiltynė“ maršrutas Klaipėda-Juodkrantė-Nida ir atgal.

Bendrovei Smiltynės perkėla“ priklausantis laivas „Smiltynė“ visą vasarą  reguliariai kursuos 2 kartus per dieną iš Danės upės, nuo krantinės šalia buvusio Senosios perkėlos pastato Žvejų gatvėje.

Kelionė iš Klaipėdos į Nidą su sustojimu Juodkrantėje truks apie 2 valandas. „Seniai turėjome idėją pasiūlyti žmonėms alternatyvų – greitą, patogų – susisiekimą su Juodkrante ir Nida vandens transportu. Džiaugiamės, kad pavyko atgaivinti istorinę Kuršių marių liniją, kuri buvo sustabdyta daugiau nei septyniasdešimt metų“,  – sako „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

Prieš šimt­me­tį ir tar­p abiejų pasaulinių karų Klaipėdos krašto ir Rytprūsių žmo­nės bu­vo įpra­tę Nerin­gos kran­tus pa­siek­ti tik van­dens trans­por­tu. Susi­siek­ti su Kur­šių ne­ri­ja XX am­žiaus pradžioje, kai ku­ror­tai Juo­dkran­tė ir Ni­da iš­gy­ve­no auk­so am­žių, poil­siau­to­jams bu­vo siū­lo­ma tik van­dens keliu.

Džiaugiamės, kad pavyko atgaivinti istorinę Kuršių marių liniją, kuri buvo sustabdyta daugiau nei septyniasdešimt metų.

Garlaivis anksti ryte išplaukdavo į Klaipėdą iš Kranto (Cranz, dabartinis Zelenogradskas, Rusijos Federacija) ir grįždavo vakare. Maršrutas veikė iki pat II-ojo pasaulinio karo. Laivai plaukdavo kasdien į Klaipėdą, pakeliui užsukdami į Rasytę, (dab. – Rybačis, Kaliningrado sr.), Nidą, Preilą ir Juodkrantę.

Šią vasarą istorinį vandens kelią atgaivinusi „Smiltynės perkėla“ tikisi, kad ši paslauga paskatins daugiau žmonių palikti automobilius šiapus marių Klaipėdoje ir į Kuršių neriją keliauti vandens keliu. D.Butvydas sako, kad šiemet greitaeigiu laivu „Smiltynė” planuojama perkelti 16 tūkst. keleivių.

Laive paruoštos 72 sėdimos vietos keleiviams ir iki 43 vietų dviračiams. Pagrindiniame laivo denyje įrengtas uždaras keleivių salonas su panoraminiais langais, taip pat atviras keleivių denis su apžvalgos aikštele. Laive veiks baras, WC. Už papildomą mokestį keleiviai galės naudotis audio gidu. Išsinuomojus ausines, bus galima pasiklausyti senosios laivybos istorijų, pasakojimų apie uostą ir lankytinas vietas Klaipėdoje ir Kuršių nerijoje.

„Smiltynė“ – Olandijoje pagamintas „River Runner® 150MkII x 5“. Laivo ilgis – 30,44 metrų, plotis – 7 metrai, aukštis – 6 metrai, svoris – 37 tonos, greitis – 25 mazgai (~46,25 km/h).

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Ančių porelė bandė įveikti Baltijos bangas.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Ančių porelė bandė įveikti Baltijos bangas.

Bilietus kelionei  galima įsigyti „Tiketa“ kasose arba e. bilietus internetu www.tiketa.lt. Taip pat  – laive „Smiltynė“, Senosios perkėlos kasose (Šiauriniame rage, Klaipėdoje) bei Klaipėdos, Palangos, Juodkrantės ir Nidos TIC (Turizmo ir informacijos centruose).

Kelionė greitaeigiu laivu „Smiltynė“ į vieną pusę, bilietą perkant „Tiketa“ kasose ar internetu, kainuos 30 Lt, o perkant laive kiek daugiau – 33 Lt. Visiems bilietams bus taikomas 2 Lt „Tiketa“ paslaugos mokestis. Dviračiai gabenami – už simbolinį 1 cnt mokestį. Veiks lanksti nuolaidų sistema: pigiau bilietus įsigys keturių ir daugiau asmenų grupės, nuo 7 iki 10 m. vaikai, vyresni nei 70 m. žmonės, neįgalieji ir kiti asmenys, kuriems suteikta teisė naudotis transporto lengvatomis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką