Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Rail Baltica“ eis per Panevėžį, o ne per Šiaulius

Transeuropinės vėžės „Rail Baltica 2“ trasa Lietuvoje nebus keičiama ir eis per Panevėžį, o ne per Šiaulius, teigia premjeras Algirdas Butkevičius. Tam pritaria ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų
Projektas „Rail Baltic“ / Vilmos Danauskienės nuotr.

Pasak premjero, sprendimo geležinkelį nuo Kauno link Latvijos sienos tiesti per Panevėžį nereikėtų keisti, o diskusijos tik vėlina projektų įgyvendinimą.

„Aš manau, kad ta studija, kuri yra patvirtinta, jos nereikėtų keisti. (...) Mano manymu, keitimai studijų arba kelių krypčių keitimas, tai vėlgi iššaukia tam tikras diskusijas, kurios visiškai nereikalingos ir stabdo projekto savalaikį įgyvendinimą“, – penktadienį, traukiniu apžiūrėdamas „Rail Baltica“ ruožą ties Marijampole, žurnalistams sakė A.Butkevičius.

Pasak premjero, sprendimo geležinkelį nuo Kauno link Latvijos sienos tiesti per Panevėžį nereikėtų keisti, o diskusijos tik vėlina projektų įgyvendinimą.

Anot ministro pirmininko, nereikia visų krovinių sukoncentruoti tik Šiauliuose, todėl transeuropinę vėžę reikėtų tiesti per Panevėžį.

„Reikia pripažinti, kad negalima sukoncentruoti visų krovinių, kurie transportuojami geležinkeliu Šiauliai-Radviliškis viena kryptimi. Aš manau, kad labai išmintinga dalį krovinių nukreipti ir per Panevėžį, nes, kiek žinau, Radviliškio mazgas šiuo metu yra pertrauktas, tai reikia vis tiek racionaliai viską įvertinti“, – tikino premjeras.

R.Sinkevičius teigė, kad „Rail Baltica“ vėžę paprasčiau bus tiesti per Panevėžį, be to, geležinkelio valdymas bus paprastesnis.

„Panevėžio kryptis yra lyginta su Šiaulių kryptimi ir sulygiagretinus dviejų tipų geležinkelius, labai sudėtingėja jų valdymas, labai sudėtingėja kelynų rekonstrukcijos, nes geležinkeliai gali kirstis tam pačiam lygmeny“, – penktadienį žurnalistams sakė ministras.

Jis tikino, kad Panevėžio kryptis yra pranašesnė.

„Radviliškis iš tikro perkrautas būtų ir tas tik trukdytų devinto B koridoriaus Rytai-Vakarai veiklą, kas yra mums labai svarbu. Tai iš šitų dviejų alternatyvų, kurios buvo nagrinėtos studijoje, žinoma, ekonomine, socialine, ekologine prasme ir gamtosaugine prasme laimi Panevėžio kryptis. (...) Ir čia emocijų gali būti, gali nebūti, diskusijos gali tęstis, bet sprendimas tai turi remtis išmatuojamais parametrais“, – teigė R.Sinkevičius.

Kol kas nei premjeras, nei susisiekimo ministras negalėjo pasakyti, kada Vyriausybė galutinai patvirtins „Rail Baltica“ vėžę per Panevėžį.

„Vyriausybė pavedė kai kurių variantų detalizavimą ir mes papildomai atliksime variantų palyginamąsias studijas, ir tik tada galutinai apsispręsime dėl viso maršruto“, – sakė R.Sinkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius