Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Seimas apsisprendė dėl Lietuvos oro uostų koncesijos sąlygų

Seimas ketvirtadienį priėmė „Lietuvos oro uostų“ valdomų oro uostų koncesijos įstatymą, kuris nustato teisines ir organizacines tarptautinių šalies oro uostų koncesijos sąlygos. Už šį įstatymą balsavo 66 Seimo nariai, prieš – 6, susilaikė 31 parlamentaras.
Kauno oro uostas
Kauno oro uostas / Oro uosto nuotr.

Pagal priimtą įstatymą sprendimą dėl oro uostų koncesijos projekto įgyvendinimo priims Vyriausybė, gavusi Seimo pritarimą. Koncesija bus suteikiama atviro viešo konkurso būdu subjektui, dėl kurio priimtas sprendimas, kad jis atitinka nacionalinio saugumo interesus. Koncesininkas pagal koncesijos sutartį turės prisiimti visą ekonominio pobūdžio riziką.

Teisės aktais nustatomas teisinis pagrindas suteikti koncesininkui leidimą Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose vykdyti koncesijos sutartyje numatytą ūkinę komercinę veiklą, susijusią oro uostų infrastruktūros objektų projektavimu, statyba, plėtra, atnaujinimu, pakeitimu, remontu, valdymu, naudojimu ir (ar) priežiūra, teikti viešąsias paslaugas, taip pat valdyti ir (ar) naudoti valstybės turtą ir kt.

Būtina pabrėžti, kad šių oro uostų infrastruktūra išliks valstybės nuosavybe.

Koncesijos sutartis negalės būti sudaroma ir (arba) pratęsiama, įskaitant pratęsimą, ilgesniam negu 25 metų terminui. Koncesininkui bus draudžiama oro uostų aerodromus išnuomoti, suteikti panaudai ar kitais pagrindais perduoti juos valdyti ir naudoti tretiesiems asmenims.

Be to, bus nustatytos papildomos saugumo garantijos – koncesijos sutarties nutraukimas Vyriausybei ar Seimui priėmus nutarimą. Koncesijos sutartyje turės būti įtraukti privalomi įsipareigojimai ir sąlygos, kurių koncesininkas turės laikytis užtikrindamas oro uostų panaudojimą priimančiosios šalies paramai teikti ir mobilizacinėms užduotims vykdyti, taip pat privalomos sąlygos, kurių koncesininkas turi laikytis nuomodamas, subnuomodamas ar teikdamas panaudai jam perduotą žemę ir kitą turtą ir kt.

Koncesijos būdu bus siekiama didinti Lietuvos oro uostų transporto sistemos konkurencingumą, gerinti oro uostų veiklos valdymo efektyvumą bei užtikrinti oro uostų infrastruktūros plėtrą pritraukiant privačias investicijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius