Wasserbillig, pažodžiui reiškiantis „pigų vandenį“, yra vaizdingas kaimas Liuksemburge, prie pat Vokietijos sienos. Tačiau vietovė žinoma ne dėl pigaus vandens, o dėl pigaus kuro. Dauguma į 11 kaimelio degalinių atvažiuojančių vairuotojų važiuoja su vokiškus numerius turinčiais automobiliais.
„Eismas pas mus didžiulis. Čia triukšminga nuo ryto iki vakaro ir, žinoma, gyventojai nėra tuo patenkinti“, – sakė kaimelio meras Gustas Stefanettis.
Vokiečiai į regioną važinėja jau daug metų ir daug vietinių kompanijų klestėte klesti dėl užsieniečių antplūdžio. Peteris Schliuschenas yra Vokietijos verslininkas, turintis Wasserbillig savo degalinę.
„Mes buvome priversti Liuksemburge atidaryti degalinę tam, kad galėtume išsaugoti kompaniją. Vokietijoje mes būtume tiesiog bankrutavę“, – pasakojo Schliuschenas.
Verslininko nuomone, Liuksemburgui yra labai svarbu, kad tiek daug užsieniečių ten perka kurą. „Šalis gyvena iš šitų pajamų. Jei šis verslas būtų atimtas, Europa tam tikra prasme turėtų subsidijuoti šią valstybę“, – svarstė degalinės savininkas.
Europos Sąjunga (ES) spaudžia Liuksemburgą, kad šis padidintų mokesčius taršiam kurui. Europos Komisija siūlo, kad dyzeliniam kurui minimalus mokestis būtų pakeltas nuo 330 iki 412 eurų už tūkstantį litrų. Kitose valstybėse mokesčiai esą jau ir taip dideli, todėl smarkiai ekonomikos nepaveiktų, tačiau Liuksemburgui toks sprendimas esą būtų itin nepalankus.