-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 04 10

Aviacijos specialistas apie „Žalgirio“ viražus danguje: „Padėtis neatrodo katastrofinė“

Nesėkmingas Kauno „Žalgirio“ skrydis iš Madrido užminė daug mįslių. Brandono Davieso žmona tikino supratusi, ką reiškia būti arti mirties, tuo metu už skrydį atsakinga įmonė skelbė apie menką gedimą, o 24sek kalbintas aviacijos ekspertas mano, jog problemos, remiantis turima informacija, nebuvo pavojingos gyvybei.
Kauno „Žalgirio“ komandos skrydis iš Madrido nebuvo sklandus
Kauno „Žalgirio“ komandos skrydis iš Madrido nebuvo sklandus / nuotr. 15min

Po laimėtų rungtynių prieš Madrido „Real“ žalgiriečiai iš Ispanijos sostinės užsakomuoju reisu pakilo penktadienio popietę, tačiau lėktuvas ėmė blaškytis ore.

nuotr. flightradar24.com/„Žalgirio“ lėktuvo viražai danguje
nuotr. flightradar24.com/„Žalgirio“ lėktuvo viražai danguje

Tiek „KlasJet“ atstovas spaudai, tiek Ispanijos žiniasklaida skelbia, kad gedimas įvyko „Boeing“ lėktuvo navigacijos sistemoje. „Pilotai nežinojo, kokiu greičiu skrenda“, – rašė „Cope.es“ žurnalistas.

24sek bendravo su dviem aviacijos profesionalais, kurie nepageidavo būti įvardinti, bet sutiko pasidalyti savo mintimis.

Vienas jų akcentavo, kad iš skrydžių radarų užfiksuotų parametrų sudėtinga daryti apibendrinimus, nes duomenų yra per mažai.

Tačiau kitas aviacijos specialistas 24sek aiškino, kad darant prielaidą, jog komandą skraidinusio lėktuvo pilotai buvo netekę informacijos apie greitį, jį galėjo sužinoti kitomis sistemomis.

„Greičio parametrai labiausiai reikalingi nusileidimo metu, nes pagal jį yra nustatytos procedūros dėl užsparnių, oro stabdžių, važiuoklės išskleidimo“, – aiškino specialistas.

nuotr. „Flightradar“/„Žalgirio“ skrydžio rodmenys
nuotr. „Flightradar“/„Žalgirio“ skrydžio rodmenys

Paprašytas paaiškinti, kokius veiksmus iliustruoja „Žalgirį“ gabenusio orlaivio skrydžio grafikas, 24sek kalbintas specialistas sakė: „Iš skrydžio grafike pateiktų duomenų matyti, jog buvo vykdomi keli artėjimai tūpti, kurių metu pastebimas greičio ir aukščio sumažėjimas. Linijų netolygumai, vibracijos galimai atsirado dėl orlaivio valdymo rankiniu būdu, nenaudojant autopiloto funkcijos. Tačiau tai tik vienas iš galimų variantų.“

Dar viena prielaida – atsitikus techninėms problemoms kartais pilotai suka papildomus ratus ore, kad sudegintų daugiau degalų ir su lengvesniu lėktuvu sumažintų nusileidimo rizikos galimybes saugant patį lėktuvą nuo galimo remonto.

„Tai galėjo būti didžiulė tragedija, kuri, laimei, baigėsi tik išgąsčiu“, – rašė „Copa.es“ žurnalistas.

Tačiau 24sek pašnekovas galvoja priešingai: „Remiantis turimais duomenimis, ši situacija nebuvo katastrofinė.“

Paklaustas, kodėl lėktuve buvę keleiviai pasakojo apie didžiulį pavojų ir išgąstį, specialistas tai aiškino elementariu nežinojimu ir nesupratimu, kas vyksta.

Kad įmanoma supainioti lėktuvo smukimą aiškino ir kitas 24sek pašnekovas prisiminęs atvejį, kai net ir aviacijos žmogus yra savo patirtį apibūdinęs lėktuvo kritimu, nors tyrimo metu paaiškėjo, kad taip iš tiesų nebuvo.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Krepšininkai oro uoste
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Krepšininkai oro uoste

Brandono Davieso žmona instagrame rašė: „Orlaivis pakrypo šonu ir staiga krito žemyn, tačiau pilotas suvaldė jį iki žemės likus maždaug 30 metrų ir vėl atsiplėšė į viršų.“

Tačiau kalbintas aviacijos specialistas aiškino, jog net ir pilotams drastiškai sumažinus greitį, orlaivis kristi žemyn negalėjo.

„Jei pilotai, skrendant normaliomis sąlygomis, paliktų variklius dirbti laisvais sūkiais, priartėjus prie minimalaus greičio, suveiktų sistemos, kuriuos suteiktų orlaiviui didesnį greitį, – komentavo ekspertas. – Diagramoje neatrodo, kad būtų kritimas į 30 metrų aukštį ir tai yra subjektyvus aukščio vertinimas. Nebent tai buvo standartinis artėjimas tūpti.

Lėktuvo kritimo metu, likus 30 metrų iki žemės, abejočiau, ar dar būtų įmanoma jį „ištraukti“. Galbūt tai buvo staigus žemėjimas, turbulencija. Jeigu rašoma, jog nusileisti nepavyko dėl meteorologinių sąlygų, tai tikriausiai buvo vėjas arba debesys, debesų padas. Tokiu atveju, keleivis pro langą mato debesis ir negali įvertinti aukščio.“

Diagramoje neatrodo, kad būtų kritimas į 30 metrų aukštį ir tai yra subjektyvus aukščio vertinimas

Antradienį „Avia Solutions Group“ korporatyvinių reikalų direktorius Giedrius Karsokas išplatino pranešimą, paneigiantį Ispanijos žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją apie avarinį nusileidimą.

„Dar kartą patikiname, kad tai nebuvo avarinis nusileidimas. To įrodymas – įprastos skrydžio palydovų ir lėktuvo kapitono instrukcijos keleiviams lėktuvo nusileidimo metu (jokio specialaus keleivių instruktavimo ir parengimo PRIVALOMO avariniams nusileidimams nebuvo) ir ramus nutūpimas Getafės oro uoste“, – rašoma pranešime.

Dėl incidento ore „Žalgiris“ iš Madrido praėjusią savaitę grįžo ne penktadienį, o šeštadienį.

„Dramos buvo. Žaidėjai reagavo įvairiai – vieni jautriau, kiti – labiau save kontroliavo, – 24sek pasakojo P.Motiejūnas. – Pilotas pats puikiai susitvarkė ir saugiai mus nuleido. Didelis dėkui pilotams ir įgulai.“

Sekmadienį „Žalgiris“ jau žaidė LKL rungtynes namuose prieš „Šiaulius“, kurias laimėjo net 109:83, o po mačo Šarūnas Jasikevičius šypsojosi: „Jautėsi, kad komanda tikrai yra laiminga vėl gyventi. Aišku, dabar tai juokingai skamba – tada galbūt nebuvo taip juokinga, bet matyti, kad vyrai džiaugiasi gyvenimu.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius