Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gruodžio 28d. 17:12

Auksiniai metai: dešimt didžiausius prizinius fondus šiemet turėjusių esporto disciplinų

„League of Legends“
„League of Legends“

2019 metai buvo nuostabūs esporto pasauliui – jis toliau augo ir šiemet buvo suorganizuota virš 4000 turnyrų, kurių bendras prizinis fondas sudarė 211 mln. dolerių. 2018 metais priziniai fondai sudarė 163 mln. dolerių, tad šiemet jie paaugo net 29 procentais.

Šių metų rekordas buvo pasiektas, kai „Dota 2“ žaidimo pasaulio čempionatas „The International 2019“ žaidėjams išdalino net 34 mln. dolerių. Tai didžiausią prizinį fondą turintis turnyras visoje esporto istorijoje. Šis fanų pastangomis surinktas prizinis fondas įveikė net ir stubinantį „Fortnite“ pasaulio čempionatą, kuriame buvo išdalinta 30 mln. dolerių.

Šiemet patekti į geriausiųjų esporto žaidimų dešimtuką buvo tikras vargas ir dauguma žaidimų šiame sąraše jau puikavosi ir anksčiau. Tačiau topuose pasirodė ir trys naujos esporto disciplinos, be to, turėjome naują pirmos vietos laimėtoją.

Toliau jums pateikiame top 10 žaidimų esporto scenoje, kurie išmokėjo daugiausiai pinigų už įvairius turnyrus, čempionatus, lygas ir t.t. 2019 metais.

10 vieta – „Rainbow Six Siege“ – 4,1 mln. dolerių (2018 metais: 14 vieta, 1,9 mln dolerių)

„Rainbow Six Siege“
„Rainbow Six Siege“

Pirmojo asmens šaudyklė, kurią išleido kompanija „Ubisoft“, paremta autoriaus Tom Clancy novelėmis. Šį vardą pirmą kartą galime pamatyti dešimtuke. Pagrindinės priežastys, dėl ko šis žaidimas pakilo keliomis pozicijomis, buvo jų profesionalios lygos prizinių fondų padidėjimas nuo 162 tūkst. dolerių iki 292 tūkst. dolerių 2019 metais. Žinoma, didžiausius svorius tempė „Six Invitational“ turnyras Monrealyje, kurio prizinis fondas buvo 2 mln. dolerių

9 vieta – „Arena of Valor“ – 5,8 mln. dolerių (2018 metais: 8 vieta, 5,1 mln. dolerių)

„Arena of Valor“
„Arena of Valor“

Dar vieni metai, kai matome šią esporto discipliną topuose. Žaidimas yra žaidžiamas penki prieš penkis tam tikrame žemėlapyje, jį išleido didžiulė Kinijos kompanija „Tencent“.

Šiais metais jie galėjo pasigirti, kad išaugo didelių turnyrų priziniai fondai: „The King Pro League Spring Tournament“ ir „Honor of Kings World Championship Cup“ atitinkamai išdalino 1,3 ir 2 mln. dolerių.
Šis mobilus žaidimas itin populiarus Azijos regionuose, tačiau nesusilaukia didesnės sėkmės vakarų pasaulio šalyse. Šiais metais sklido gandai, kad „Tencent“ nebepalaikys žaidimo Šiaurės Amerikoje ir Europoje dėl vis mažėjančio žaidėjų kiekio tuose regionuose. Tai dar neįvyko, bet įmanoma ateinančiais 2020 metais.

8 vieta – „Call of Duty“ – 6,51 mln. dolerių (2018 metais: 25 vieta, 640 tūkst. dolerių)

„Call of Duty“
„Call of Duty“



„The Call of Duty World League“ buvo vietas keičiantis turnyras su lygomis Jungtinėse Amerikos Valstijose, Europoje, Azijoje. Komandos pasidalino piniginius prizus pagal jų pasirodymą kiekvienoje stotelėje.

Tokiu modeliu buvo užtikrinta, kad komandos turės pastovias pajamas, tačiau didžiausia piniginę vertę turėjo „CWL Championship“, kuriame komandos dalinosi 2 mln. dolerių, ir „CWL Pro League Finals“ – 1,2 mln. dolerių.

2020 metais numatyta sukurti frančizės principo lygą šioje disciplinoje, kurią kuruos „Activision Blizzard“ kompanija. Šioje lygoje bus 6 mln. dolerių turintis prizinis fondas.

7 vieta – „Magic: The Gathering – 8,89 mln. dolerių (2018 metais: 42 vieta, 200 tūkst dolerių)

„Magic: The Gathering“
„Magic: The Gathering“

Šiais metais pamatėme „Magic: The Gathering Arena“ žaidimą, kuris atgaivino jau 25 metus gyvuojanti kortų žaidimą su naujais dizainais ir profesionalaus žaidimo taisyklių pakeitimais. Pirmą kartą istorijoje kompanija „Wizards of the Coast“ ir jų motininė kompanija „Hasbro“ investavo multimilijoninę sumą į profesionalų scenos tobulinimą ir skaitmeninio produkto sukūrimą.

Su šiuo nauju formatu atėjo ir naujos investicijos į esporto sceną. Tai atgaivino žaidimo žiūrimumą transliavimo platformose. Su šiais visais pakeitimais ir stabilia platforma galime tikėtis puikių „Magic“ rezultatų ir ateinančiais metais.

6 vieta – „League of Legends“ – 9,02 mln. dolerių* (2018 metais: 4 vieta, 14,5 mln. dolerių)

„League of Legends“
„League of Legends“



Pirmasis 2018 metų didžiojo ketverto narys, kuris patenka į sąrašą šiemet, yra „League of Legends“. Žaidimas gyvuoja jau dešimt metų, tačiau jis toliau muša rekordus. „The League of Legends World Championship 2019“ vienu metu gyvai žiūrėjo net 44 mln. žiūrovų visame pasaulyje. Be to, žiūrint į šiuos skaičius, panašu į tai, kad žaidimas nemiršta, o kaip tik auga į naujas aukštumas. Taip pat kompanija „Riot Games“ plečia savo žaidimo visatą ir ruošiasi išleisti naujus žaidimus įvairiuose esporto žanruose.

Taip pat visus nustebino pranešimas, kad bus sukurta „League of Legends“ ir „Teamfight Tactics“ mobili žaidimo versija, kuri sutrauks daug žaidėjų į „Riot Games“ ekosistemą. Galbūt „League of Legends“ priziniai fondai ir nebus didžiausią augimą turintys esporte, bet šios kompanijos plėtimasis reikš, kad bendrąja prasme jie savo įtaką ir vietą esporte tik iškels.

*Sudarinėjant sąrašą nebuvo paskelbta suma, kuri bus pridėta suma prie pasaulinio čempionato prizinio fondo, į kurią patenka žaidime perkami grafiniai pakeitimai žaidimo veikėjams.

5 vieta – „Overwatch“ – 9,11 mln. dolerių (2018 metais: 6 vieta, 6,6 mln. dolerių)

„Overwatch“
„Overwatch“



Šiais metais „Blizzard“ kompanijos žaidimas pakilo per vieną poziciją ir puikuojasi penktoje šio dešimtuko vietoje.

„Blizzard“ pridėjo po 200 tūkst. dolerių prie kiekvieno 2019 metų lygos etapo ir taip lyga surinko net 3,5 mln. dolerių per visus 2019 metus. Tačiau didžiausią dėmesį pritraukė „Contender League“, kurios tikslas – auginti talentą ir atlikti žemesnio divizijono funkciją frančižės principu sukurtoje profesionalų lygoje.

Milijonai dolerių investuoti į „Contenders League“, Kinijoje pirmasis ir antrasis sezonas išdalino 500 tūkst. laimėtojams, kai tuo tarpu Šiaurės Amerikos, Pietų Amerikos ir Europos lygų bendrasis fondas sudarė 1,6 mln. dolerių.

Tai yra paskutiniai metai, kai matysime būtent šį žaidimą, nes 2020 metais bus išleistas nauja šio žaidimo dalis – „Overwatch 2“

4 vieta – „PLAYERUNKNOWN‘S BATTLEGROUNDS“ – 12,7 mln. dolerių (2018 metais: 5 vieta, 7,7 mln. dolerių)

PUBG
PUBG



„Battle Royale“ žanras nenuvylė mūsų ir 2019 metais. Jis toliau plečia savo esporto ir pačio žaidimo bendruomenę. „PUBG Global Championship“ surinko 5,9 mln. dolerių prizinį fondą.

Pasaulio čempionatas buvo paskutinis renginys iš „2019 World Championship“ serijų, kuriose galėjome stebėti 32 geriausias pasaulio komandas šioje disciplinoje. Finalai vyko „Oakland Arena“, Kalifornijoje.

2020 metai atrodo dar įdomesni, nes lyga paskelbė, kad papildomai bus sukurti trys nauji renginiai, kurie vyks šalia pasaulio pempionato.

3 vieta – „Counter-Strike: Global Offensive“ – 21,1 mln. dolerių (2018 metais: 2 vieta, 22,6 mln. dolerių)

CS:GO
CS:GO



FPS (angl. First person shooter) žanro lyderis nukrito per vieną poziciją nuo praeitų metų. Pagrindinė priežastis – bendro prizinio fondo ir turnyrų sumažėjimas per visus metus. 2018 metais įvyko 832 turnyrai, o šiemet – 612.

Didžiausi turnyrai išdalino panašias pinigų sumas kaip ir paeitais metais, tačiau tikrai pasijautė 220 prarastų turnyrų 2019 metais.

Nors ir žaidimas sulaukia kritikos dėl savo principo ir tam tikrų grafinių vaizdų, kurie gali atrodyti brutalūs, jis toliau išlieka vienu iš lyderių visoje esporto industrijoje.

2 vieta – „Dota 2“ – 46,7 mln. dolerių (2018 metais: 1 vieta, 41,4 mln. dolerių)

„Scanpix“ nuotr./„Dota 2“
„Scanpix“ nuotr./„Dota 2“

Praradęs lyderio poziciją, „Dota 2“ vis tiek turi kuo didžiuotis, nes šiais metais jų pasaulio čempionatas turėjo didžiausią esporto industrijoje kada nors buvusį prizinį fondą, kurį sudarė 34mln. dolerių. Taip pat šiemet „Dota 2“ pasiekė didžiausią metinį žiūrovų kiekį žaidimo istorijoje. Pasaulio čempionatas buvo labiausiai žiūrimas renginys visoje „Dota“ žaidimų serijos istorijoje.

Penki „OG“ komandos nariai, kurie laimėjo pasaulio pempionatą, iškart pakilo į daugiausiai esporte laimėjusių žaidėjų viršūnę.

1 vieta – „Fortnite“ – 64,42 mln. dolerių (2018 metais: 3 vieta, 20 mln. dolerių)

Naujasis „Fortnite“ sezonas
Naujasis „Fortnite“ sezonas



2019-ieji vienareikšmiškai buvo „Epic Games“ sukurto „Fortnite“ žaidimo metai. Kai žaidimo kūrėjai paskelbė, kad jų žaidimo priziniams fondams bus skirta net 100 mln. dolerių, dauguma esporto organizacijų pradėjo ieškoti savo vietos „Fortnite“ pasaulyje.

Pasaulio čempionatas, kuris vyko keturias dienas ir vainikavo „Solo“ čempionato dalies nugalėtoją Kyle’ą “Bugha“ Giersdorfą, namo išsivežusį net 3 mln. dolerių. Šis jaunuolis per sekundę tapo didžiausia žvaigžde ir susilaukė didelio dėmesio ir iš tradicinės žiniasklaidos.

Papildomai prie „World Cup“ įsteigto 30 mln. prizo, „Epic Games“ išdalino milijonus ir kituose turnyruose: „Fortnite Champion Series“, „Skirmish Series“, „Twitchcon“ ir t.t.

Taip pat ką tik baigėsi „Winter Royale Duos“ turnyras, kuriame buvo išdalinta 15 mln. dolerių. Turint omenyje šiemet dar labiau išaugusį žaidimo populiarumą, manoma, kad dideli priziniai fondai stebins ir kitais metais.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Esports namai

URBAN˙/