Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 sausio 19d. 16:19

Esporto horoskopas: penkios 2021 metais iškilsiančios disciplinos

Žaibiškai auganti eSporto rinka – gelbėjimosi ratas mažiesiems futbolo klubams?
„Scanpix“ nuotr. / Esporto turnyras

COVID-19 pandemija 2020-aisiais paveikė ir esporto pasaulį. Daug svarbiausių metų turnyrų turėjo būti atšaukti arba nukelti neapibrėžtam laikui. Tikėtina, jog su koronaviruso iššūkiais esporto scenai teks tvarkytis ir nemažą 2021-ųjų dalį.

Nepaisant to, 2020 metai esportui nebuvo išvien blogi. Šaudyklių discipliną pagyvino „Riot Games“ išleistas „Valorant“, „Rainbow Six Siege“ metų pradžioje parodė, ką gali kūrėjų glaudus bendradarbiavimas su bendruomene.

Nors spėlioti anksti, 2021 metais esportas gali sulaukti nemažai pokyčių. Pagrindinėms disciplinoms dėl pandemijos stovint vietoje, pažvelkime į penkias kitas disciplinas, galinčias suardyti nusistovėjusį status quo.

„Valorant“

Riot Games nuotr./„Valorant“
Riot Games nuotr./„Valorant“

Turbūt saugiausia spėti, jog 2021-aisiais „Riot Games“ produktas „Valorant“ taps dar svarbesne esporto dalimi. Dar prieš pasirodymą elektroninio sporto bendruomenė spėliojo, jog šis žaidimas gali mesti rimtą iššūkį „Counter-Strike: Global Offensive“ disciplinai ir greitai nurungti „Overwatch“, juolab kad daug garsių organizacijų jau yra subūrusios savo sudėtis.

Šiemet „Valorant“ jau turės ir oficialią „Riot Games“ sukurtą struktūrą, kuri atvers daugiau galimybių naujoms investicijoms. Negana to, antroje metų dalyje „Riot Games“ planuoja surengti ir pirmą žaidimo pasaulio čempionatą. Kadangi esporto gerbėjai bus išsiilgę gyvų pasirodymų, šis turnyras gali sulaukti dar didesnio ažiotažo.

„Wild Rift“

„Wild Rift“
„Wild Rift“

„League of Legends: Wild Rift“ „The Esports Observer“ išrinko pagrindiniu 2020-ųjų esporto žaidimu mobiliesiems įrenginiams, tačiau COVID-19 jo pasirodymą nustūmė į 2021 metus.

Visgi dėl to „Wild Rift“ labai nukentėti neturėtų. Žaidimų mobiliesiems infrastruktūra Azija jau dabar gerokai lenkia kitus regionus, o „League of Legends“ populiarumas ir „Riot Games“ reputacija vienareikšmiškai „Wild Rift“ pavers viena pagrindinių disciplinų mobiliesiems, nepaisant greitai augančios konkurencijos.

Tikimasi, jog „Wild Rift“ pagyvins ir mobiliųjų žaidimų ekosistemą Šiaurės Amerikoje. Nors bandymų buvo nemažai, kol kas šis žemynas savo infrastruktūra ir investicijomis neprilygsta Kinijai, Indijai ir likusiai Pietryčių Azijai.

„League of Legends“ yra stipriausia esporto disciplina Amerikoje, o tai tikrai turėtų pritraukti daugiau žaidėjų į „Wild Rift“.

„Melee“

„Melee“
„Melee“

Gali būti keista šiame sąraše matyti prieš daugiau nei 15 metų pasirodžiusį žaidimą, ypač kai visai neseniai „Nintento“ nusprendė nutraukti pagrindinius „Super Smash Bros. Melee“ turnyrus. Nors toks „Nintendo“ poelgis – ne naujiena, jis galbūt yra tai, ko „Smash“ bendruomenei reikėjo seniai – vilties praradimo.

Paskutinį kartą, kai „Nintendo“ susiriejo su „Melee“, tai privedė prie žaidimo atsigavimo ir tokio dėmesio esporto scenai, kokio dar niekad nebuvo. Žaidimo bendruomenė dabar yra didesnė nei kada nors anksčiau, geriau organizuota ir palaikoma nuomonės formuotojų, komandų ir investuotojų.

Galbūt „Nintendo“ ir nori, jog „Melee“ tyliai pasitrauktų iš esporto pasaulio, žvėries stūmimas į kampą šį norą gali tik apsunkinti, juolab kad dabar žaidimo bendruomenė turi geresnius įrankius kovai. Visai neseniai internete pasirodė šešių valandų dokumentika apie „Melee“ esporto scenos istoriją, vienas fanas sukūrė programą, leidžiančią žaidimą žaisti internete. Viena greičiausiai augančių „Twitch“ žvaigždžių Ludwigas Ahgrenas užaugo su šiuo žaidimu ir dabar jam padeda augti.

Panašu, kad „Melee“ niekur nesitrauks, o „Nintendo“ bandymai jį pašalinti vėl padidins vienos įdomiausių esporto disciplinų ažiotažą.

„Supercell“ žaidimai

„Brawl Stars“
„Brawl Stars“

„Clash Royale“ ir „Brawl Stars“ yra vienos pagrindinių esporto disciplinų mobiliesiems įrenginiams, o pirmoji netgi sulaukė žinomų Amerikos organizacijų TSM ir „Team Liquid“ dėmesio.

2021 metais žaidimai sulauks didelių naujovių, o „Clash Royale“ – ir didelės piniginės injekcijos į prizinį fondą. Panašu, jog „Supercell“ yra pasiryžusi dėti daug pastangų į savo žaidimų populiarinimą ir rasti geriausius formatus kiekvienam žaidimui.

Taip pat verta paminėti, jog „Supercell“ disciplinos turi daug vietos naujiems rėmėjams. Nei vienas iš šių žaidimų neturi neendeminių rėmėjų, o trečiųjų partijų renginių trūkumas tam taip pat nepadeda. Didinant prizinius fondus, kompanija gali pradėti dėti daugiau pastangų į naujų partnerių paieškas.

„Dota 2“

„Twitter“ nuotr./„Dota 2“
„Twitter“ nuotr./„Dota 2“

Jeigu 2020-ieji jums buvo pirmieji metai su esportu, galbūt ir būtų galima atleisti už „Dota 2“ nežinojimą. Visa žaidimo reklama ir dėmesys kasmet yra statomas aplink didžiausius pasaulio čempionato „The International“ prizinius fondus. Nors šis rekordas turėjo būti pamuštas ir šiemet, dėl COVID-19 pandemijos čempionatas turėjo būti atšauktas.

Nepaisant to, 2021 metų pasaulio čempionatas ir jo milžiniškas prizinis fondas „Dota 2“ turėtų vėl sugrąžinti į dėmesio centrą. Be to, nors kūrėjai „Valve“ niekad labai nesikišo į savo esportą, „The International“ atšaukimas juos paskatino daugiau dėmesio skirti vyksiantiems mažesniem regioniniams turnyrams, ko prieš tai „Valve“ nedarė.

Taip pat dalis turnyrų organizatorių ketina užkamšyti atsivėrusią skylę naujai formuojama „Epic League“ ir kitais regioniniais tunyrais. Jeigu TI ir minėti „Dota 2“ pokyčiai įvyks, žaidimas po pandemijos gali sugrįžti su trenksmu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Mėgaukis šiandien

Laimė jaustis saugiai

Sodo ir daržo ekspertai

Mes turėsim kūdikį!

Esports namai

Puiki sveikata – mažiau išlaidų

URBAN˙/