Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip sukurti sėkmingą mobiliąją programėlę? Rinkodaros pradmenys

Mobiliųjų telefonų programėlės yra svarbi kasdienio gyvenimo dalis. Statista duomenimis, pasaulyje yra daugiau nei 2.7 milijardo išmaniųjų telefonų vartotojų. Telefonais naudojamės didžiąją dienos dalį ir 90% šio laiko praleidžiame naudodamiesi įvairiomis programėlėmis.
Programėlės telefone
Programėlės telefone / 123RF.com nuotr.

Konkurencija dėl vartotojų dėmesio yra arši, nes „Google Play“ parduotuvėje yra daugiau nei 2.7 milijono programėlių, o „Apple App Store“ – 2.2 milijono. Dauguma naudoja tik 9 programėles per dieną ir 30 per mėnesį. Tai reiškia, kad egzistuoja daugybė programėlių, kurių niekas nenaudoja, nes joms nėra poreikio arba jos yra prastai sukurtos.

Tai vienas iš lengvai prieinamų technologijų keliamų iššūkių – turime per daug programinės įrangos, o vartotojų dėmesys yra ribotas. Norint išsiskirti iš minios, reikia atlikti išsamius rinkos tyrimus ir sukaupti didelę patirtį mobiliųjų programėlių kūrime. Turite būti užtikrinti, kad jūsų produktas yra gerai pagamintas ir atitinka rinkos poreikius.

Unsplash nuotr./Mergina žiūri į telefoną
Unsplash nuotr./Mergina žiūri į telefoną

Sėkminga programėlė sumaniai sujungia tris aspektus: rinką, vartotoją ir patį produktą. Visi šie veiksniai turi būti derinami kartu, kad vartotojams būtų sukurta unikali, efektyvi, naši bei prieinama patirtis. Sėkmingos programėlės funkcijas galima suskirstyti į dvi pagrindines kategorijas: orientuotą (a) į vartotoją ir (b) į verslą.

Į vartotoją orientuotos geros programėlės funkcijos turi būti: gražus dizainas, gerai apgalvota user interface (liet. vartotojo sąsaja), pagrindinių lūkesčių ir poreikių apimtis, atsižvelgianti į tai, kaip žmonės naudojasi konkrečia paslauga, greitos prieigos prie aptarnavimo centro suteikimas.

Į verslą orientuotos geros programėlės funkcijos yra: greito paslaugų apmokėjimo siūlymas, apsauga nuo duomenų pažeidimo, mažos priežiūros išlaidos, lengva pačios programos atnaujinimo procedūra.

Sėkmingos programėlės pavyzdys yra „Brainly“. Tai yra populiariausia mokymosi programėlė pasaulyje – kiekvieną mėnesį ja naudojasi virš 100 milijonų studentų iš 35 skirtingų valstybių. Programėlė naudoja pažangius mechanizmus, pagrįstus dirbtiniu intelektu, kurie sujungia užduotis skelbiančius studentus (ar moksleivius) su ekspertais, kurie gali jiems padėti. Programėlė yra gražiai suprojektuota, didelį dėmesį skirianti vartotojų srautui. Ji ypač stabili ir patikima. Tai atsispindi jos palankiame vertinime – „Google Play Store“ ši programėlė įvertinta 4.7 / 5, o „App Store“ – 4.8 / 5.

Štai esminiai žingsniai, leidžiantys pradėti kurti sėkmingą mobiliąją programėlę:

Identifikuokite tikslinę auditoriją

Tai padės patikrinti programėlės idėjos verslo potencialą (rinkos poreikį), taip pat išsiaiškinti, kaip bendrauti su tiksline vartotojų auditorija (rinkodaros komunikacija) ir kur konkrečiai bendrauti (kanalais). Kaip tai įgyvendinti? Ieškokite statistikos ir įžvalgų, tikrinkite tendencijas, užduokite klausimus įvairiuose forumuose, atlikite apklausą arba sukurkite savo programėlės prototipą (MVP) ir atsižvelkite į visus naudotojų atsiliepimus. Reikia siekti susiaurinti tikslinę auditoriją – iš pradžių gali pasirodyti, kad kuo didesnę žmonių grupę apims programėlė, tuo ji bus sėkmingesnė, tačiau tuo pat metu didėja tikimybė, kad kažkas yra negerai su programėlės idėja. Inovacijas yra lengviau nukreipti į konkrečią nišą.

123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.

Apibrėžkite savo verslo modelį

Programėlių kūrėjai visame pasaulyje dažniausiai pasirenka monetizuoti savo produktą naudodami įvairius reklama pagrįstus verslo modelius. Vaizdo įrašų reklamos bei pirkiniai pačioje programėlėje yra vieni iš populiariausių pajamų šaltiniai. Reikia analizuoti rinkos konkurentų elgesį ir savo modelį konstruoti pagal efektyvius, jau praktikoje patikrintus standartus.


Apibrėžkite programėlės funkcijų apimtį

Svarbiausia yra apibrėžti savo norimos programėlės esmę – kuo ši programėlė turi būti vertinga vartotojui. Dėl kiekvienos papildomos funkcija ar integracijos, realizuojančios šią esmę, vartotojams bus sunkiau suprasti programėlės teikiamą vertę. Sudėtingesnio produkto kūrimas ne tik yra brangesnis, bet ir pradiniame etape reikalaujantis daugiau laiko ir pinigų dėl klientų aptarnavimo. Norint sukurti sėkmingą programėlę reikia vadovautis taisykle „mažiau yra daugiau“

123RF.com nuotr./Programėlės
123RF.com nuotr./Programėlės

Suplanuokite marketingo strategiją

Šiais laikais yra ypač sunku atkreipti vartotojų dėmesį ir pateikti tinkamus argumentus, norint įtikinti kitus pirkti siūlomą produktą. Todėl reikia pasirinkti tinkamus rinkodaros įrankius ir kalbėseną, siekiant reklamuoti savo produktą. Sėkmingos programėlės yra reklamuojamos gerokai anksčiau, nei jos patenka į „App Stores“. Rinkodaros planą galima suskirstyti į 3 fazes: prieš programėlės paleidimą, per paleidimą ir po paleidimo. Kiekviena faze turi iš naujo patraukti vartotojų dėmesį, bet tuo pat metu išlaikyti esminę komunikacinę simboliką, kuri būtų lengvai atpažįstama visos reklaminės kampanijos metu.


Tai tėra gairės, kryptingai vedančios idėjos realizavimo pradžios link. Nors techninių detalių išpildymas yra ypač svarbus, jos nebus sėkmingai įgyvendintos, jei į šiuos žingsnius nebus atsižvelgta. Gali turėti itin patrauklų produktą, tačiau neįrodžius jo patrauklumo, niekas jo ir nepirks. Sėkmės kūryboje!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius