Dabar populiaru
Publikuota: 2020 birželio 4d. 19:17

Magistro laipsnį esporto tema apsigynęs lietuvis – apie pasikeitusį universitetų požiūrį ir istorinius turnyrus

Žaibiškai auganti eSporto rinka – gelbėjimosi ratas mažiesiems futbolo klubams?
„Scanpix“ nuotr. / Žaibiškai auganti eSporto rinka – gelbėjimosi ratas mažiesiems futbolo klubams?

Lietuvos futbolo federacijos rinktinių departamente dirbantis Gytautas Narkus turbūt yra vienas pirmųjų (jeigu ne pats pirmasis), kuriam magistro laipsnį pelnė darbas esporto tema.

Pasak 29-erių lietuvio, esporto temą jis rimtai svarstė ir bakalauro studijose, tačiau tuomet pasirinko analizuoti sporto agentų veiklą, o ir dėstytojai tada dar nelabai suprato, kas yra tas esportas.

„Šįkart dėstytojai ir darbo vadovas į tokį sprendimą žiūrėjo teigiamai ir palaikė. Elektroninis sportas pastaraisiais metais tampa vis populiaresnis, apie jį išgirsta vis daugiau žmonių“, – teigė G.Narkus.

„Kai prieš penkerius metus apie šią temą užsiminiau bakalauro darbo vadovams ir dėstytojams, jie šiek tiek pasimetė, nes nelabai suprato, ką turiu omenyje kalbėdamas apie kompiuterinių žaidimų profesionalus ir jų turnyrus. Bet laikai keičiasi. Dabar net ir vyresnės kartos žmonės pradeda susipažinti su esportu.“

„Facebook“ nuotr./Gytautas Narkus
„Facebook“ nuotr./Gytautas Narkus

Esportas, atrodytų, dar yra pakankamai jaunas fenomenas, tačiau LFF atstovo darbe yra minimas net 1972-ųjų Stanfordo universitete vykęs turnyras, kuriame studentai kovėsi dėl „Rolling Stone“ laikraščio metinės prenumeratos.

„Savo darbe stengiausi pristatyti elektroninį sportą kaip reiškinį, jo plėtrą ir ateities prognozes. Pagrindinis mano tikslas buvo tas, kad žmogus, kuris nėra girdėjęs apie esportą, perskaitęs suprastų jo pagrindus.“

„Taip pat teko kalbini Lietuvos krepšinio lygos (LKL) komandas ir Lietuvos elektroninio sporto atstovus. Siekiau išsiaiškinti, ar aukščiausioje krepšinio lygoje rungtyniaujantys klubai žino, kas yra tas esportas, į kurį investuoja tokios organizacijos kaip NBA ir stipriausi Europo futbolo klubai, siekiantys pelnyti jaunimo dėmesį.“

VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro

Pasirinkti esporto temą G.Narkų paskatino ir tai, jog pats yra didelis kompiuterinių žaidimų mėgėjas. Paklaustas apie tai, ar prieš tai yra tekę su esportu susipažinti iš arčiau, lietuvis prisiminė laikus, kai dalyvaudavo ir laimėdavo prizų dar „Counter-Strike 1.6“ turnyruose.

„Kompiuterinius žaidimus mėgstu, tačiau sunkiai randu jiems laiko. Daugiausiai patirties esu sukaupęs „Counter-Strike 1.6“ žaidime, kurį žaidžiau prieš 15 metų. Esu dalyvavęs ne viename LAN turnyre ir laimėjęs prizų. „Counter-Strike: Global Offensive“ bei „League of Legends“ aktyviai seku ir dabar.

G.Narkaus nuomone, dėl milžiniško populiarumo Azijoje ir žaibiškai augančio susidomėjimo kituose žemynuose esportas netolimoje ateityje prilygs ne ir populiariausioms tradicinio sporto šakoms. Todėl į šiuos procesus kuo greičiau turėtų įsitraukti ir Lietuvos įmonės bei aukštosios mokyklos.

„Jungtinėse Amerikos Valstijose ir kai kuriose Europos šalyse universitetai moka stipendijas talentingiausiems elektroninio sporto atstovams ir taip prisivilioja juos į universitetus. Tiek Amerikoje, tiek Europoje vyksta universitetų elektroninio sporto žaidynės, kur žaidėjai atstovauja savo universitetams. Kiek teko girdėti, Lietuvoje tik Kauno Kolegija turi įsikūrusi savo elektroninio sporto patalpas, kuriuose gali treniruotis tam tikrų žaidimų atstovai. Būtų įdomu matyti kitas aukštojo mokslo įstaigas įkuriant savo elektroninio sporto erdves ir suburiant komandas, kurios galėtų varžytis universitetiniu ir galbūt net tarptautiniu lygiu.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

01:06
01:38
01:19

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Maistas