Dabar populiaru
Publikuota: 2020 birželio 11d. 18:22

Su kokiomis traumomis dažniausiai susiduria kompiuterinių žaidimų profesionalai?

Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
VGTU nuotr. / Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro

Elektroniniame sporte, kaip ir tradiciniame, traumos yra neišvengiamos. Tik vienetai profesionalų gali sėkmingai žaisti eilę metų nepatirdami kokių nors sveikatos problemų – ar fizinių, ar psichologinių.

Tiesa, nuo tradicinio sporto šios traumos skiriasi tuo, jog nėra patiriamos akimirksniu.

Kalbant apie esporto žaidėjų rutiną, kasdienės jų treniruotės gali trukti nuo 5 iki 10 valandų per parą. Nors atrodytų, jog tai nėra sunki fizinė veikla, vidutiniškai profesionalūs žaidėjai atlieka nuo 300 iki 400 tikslių veiksmų per minutę (angl. – actions per minute (APM)).

Nors tų veiksmų amplitudė nėra didelė, nuolat kartojami judesiai gali privesti prie sąnarių skausmo, uždegimo ir kitų sutrikimų. Kadangi tie veiksmai atliekami sėdint, toks gyvenimo būdas gali turėti skaudžių pasekmių raumenų ir kaulų sistemoms.

Dėl šių sutrikimų pakankamai nemažai žaidėjų buvo priversti anksti baigti karjeras. Gerai žinomas pavyzdys – „Dota 2“ žvaigždė Clintonas „Fear“ Loomis, kuris kenčia nuo vadinamosios tenisininko alkūnės. Pasak jo, stiprų skausmą jis jausdavo su kiekvienu pelės paspaudimu. Dėl šios priežasties žaidėjas turėjo dažnai imti pertraukas, dėl kurių praleisdavo svarbius turnyrus.

Dar vienas pavyzdys – buvęs „League of Legends“ profesionalas ir „Cloud9“ branduolys Hai „Hai“ Lamas. Jis dėl nuolatinio riešo skausmo 2015 metais buvo priverstas padaryti ilgą pertrauką. Nors po kurio laiko žaidėjas sugrįžo, netrukus turėjo pripažinti, kad dėl nuolatinio skausmo negali tęsti karjeros.

Pažvelkime, kokios traumos dažniausiai kankina kompiuterinių žaidimų profesionalus:

1) Riešo tunelio sindromas

VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro

Dažniausiai sutinkama riešo trauma yra riešo tunelio sindromas. Ši trauma atsiranda, kai tunelis susiaurėja arba kai patinsta audiniai, supantys lenkiamąsias sausgysles, sudarydami spaudimą viduriniam nervui. Tarp sausgyslių yra sinovinis tepalinis maišelis, kuris padeda lengviau judinti pirštus. Kai išsipučia, sinovijus užima vietą riešo kanale ir laikui bėgant užspaudžia nervą. Šis nenormalus nervo spaudimas gali sukelti skausmą, tirpimą, dilgčiojimą ir rankos silpnumo pojūtį.

Jeigu ši trauma yra nauja, ją galima gydyti tradiciniais būdais – poilsiu ir įtvaru. Tačiau jeigu į riešo kanalo sindromą ilgai nekreipiama dėmesio, operacija gali tapti neišvengiama. Po operacijos riešas turi ilsėtis nuo keturių iki šešių savaičių. Po to į veiklą turėtų būti grįžtama palaipsniui.

2) Tenisininko alkūnė

Tenisininko alkūnė taip pat yra dažnai sutinkama trauma esporte. Ji kyla atliekant pakartotinius riešo ir alkūnės lenkiamuosius-tiesiamuosius judesius, kurie sukelia įplyšimus sausgyslėje. Būtent dėl jų pradedama jausti aštrų skausmą alkūnės srityje. Jeigu į tai nekreipiama dėmesio ir nesigydoma, didinamas uždegimas ir sausgyslės degeneracijos grėsmė.

VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro

3) Nugaros skausmas

Dar vienas dažnas nusiskundimas esporto pasaulyje – nugaros skausmas. Jis atsiranda dėl per ilgo sėdėjimo, judėjimo trūkumo, netaisyklingos laikysenos ir streso. Tačiau dažniausiai jį lemia ne pavieniai veiksniai, o jų samplaika.

Nors dažniausiai skausmas jaučiamas apatinėje nugaros dalyje, jis gali būti juntamas ir kaklo bei pečių srityse.

Nugaros skausmo ignoravimas gali privesti ir iki tarpslankstelinio disko išvaržų, šeivinio nervo skausmo ir t. t.

4) Kitos traumos

Aukščiau išvardintos traumos – dažniausios, tačiau toli gražu ne vienintelės esporto pasaulyje. Jų yra žymiai daugiau, pavyzdžiui, akies raumens patempimas, nykščio skausmas, migrena, viršutinis ir apatinis kryžminiai sindromai ir t. t. Beje, prie fizinių sutrikimų pakankamai dažnai prisidėti gali ir psichologinės problemos, tad profesionalais norintys tapti žaidėjai turi aktyviai stebėti savo sveikatą, skirti laiko poilsiui ir fizinei veiklai. Net pačios paprasčiausios mankštos gali padėti išvengti pluošto problemų.

Komentarai: 3

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

26:29
01:19
00:31

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Šaltibarščiai