Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

2011 metai buvo sėkmingi vilkikų pardavėjams

Prabėgę metai buvo pakankamai sėkmingi po krizės atsigaunančiam verslui. Ne išimtis ir vežėjai. Vilkikai riedėjo įvairiausiais maršrutais, jautėsi krovinių pagausėjimas. Natūralu, kad vietoje nestovintys vilkikai dėvėjosi ir dauguma vežėjų ir Lietuvoje ir visoje Europoje naudojosi proga atnaujinti savo vilkikų parką. Apžvelkime kaip sekėsi didžiojo septyneto vilkikų gamintojams Europos rinkoje praėjusiais metais, jei lygintume juos su 2010 m.
Kylantis grafikas
Kylantis grafikas / Sxc.hu nuotr.

Pateikti duomenys surinkti iš Europos sąjungos ir EFTA valstybių (Lichtenšteinas, Šveicarija, Norvegija, Islandija). Į statistiką įtraukti tik sunkesni nei 16 t. bendrosios masės vilkikai.

Pardavimai

Pagal Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenis (ACEA) visiems pagrindiniams Europos vilkikų gamintojams praėję metai buvo geresni nei 2010. Visi jie sugebėjo parduoti daugiau transporto priemonių. Tiesa, reikia pastebėti, kad duomenų apie 2011 m. nepateikė Lenkija ir Bulgarija. Taip pat DAF atstovai pateikė preliminarius duomenis už 2011 m. Tačiau tai netrukdo susidaryti bendrą vaizdą ir įvertinti esamą situaciją.

Gamintojas Paravimai 2011 m. (vnt.) Pardavimai 2010 m. (vnt.) Pokytis (proc.)
„Mercedes-Benz“ 44 559 36 942 20,6
MAN 38 494 28 538 34,9
DAF 34 600 27 334 26,6
„Iveco“ 15 574 14 302 8,9
„Scania“ 30 166 23 815 26,7
„Volvo“ 34 754 24 834 39,9
„Renault“ 22 521 17 422 29,3
Kiti 2781 3343 -16,9
Viso 223 449 176 530 26,6

Visa rinka augo maždaug ketvirtadaliu. „Volvo“ ir MAN smarkiai padidino pardavimus. Iš likusių gamintojų vieniems sekėsi geriau, kitiems prasčiau, tačiau iš esmės visi rinkos dalyviai pasiekė panašų rezultatą išskyrus „Iveco“, kurio padavimai augo mažiau nei 10 proc.

Sėkmingiausias mėnuo vilkikų pardavėjams buvo kovas. Tuomet bendrai parduota daugiau nei 21 tūkst. vilkikų. Prasčiausiai sekėsi rugpjūtį – parduota daugiau nei 14 tūkst. sunkiasvorių transporto priemonių. 2010 m. geriausias buvo rugsėjis, tuomet parduota beveik 19 tūkst. vilkikų, o blogiausiai sekėsi vasarį, kuomet nebuvo parduota net 10 tūkst.

Rinkos pasiskirstymas

Šiek tiek pasikeitė ir rinkos dalys, kurios priklauso vilkikų gamintojams. Vieni šiek tiek užleido savo pozicijas, kiti jas sustiprino, bet vaizdas liko panašus kaip ir 2010 m.

Gamintojas Rinkos dalis 2011 m. (proc.) Rinkos dalis 2010 m. (proc.) Pokytis (proc.)
„Mercedes-Benz“ 19,9 20,9 -1
MAN 17,2 16,2 +1
DAF 15,5 15,5 0
„Iveco“ 7 8,1 -1,1
„Scania“ 13,5 13,5 0
„Volvo“ 15,6 14,1 +1,5
„Renault“ 10,1 9,9 +0,2
Kiti 1,2 1,8 -0,6

DAF ir „Scania“ išvengė didesnių svyravimų. Jų rinkos dalis nepasikeitė, o produkcijos pardavimai augo taip pat kaip ir rinka. „Mercedes“ ir „Iveco“ nesmarkiai prarastas rinkos pozicijas užėmė „Volvo“ ir MAN.

Prognozės

Šie metai galbūt nebus tokie sėkmingi kaip praėję, tačiau didelių nuosmukių rinka turėtų išvengti. Dauguma Europos ekspertų prognozuoja, kad bus parduota apie 210-240 tūkst. vilkikų. Taigi skaičiai turėtų būti panašūs kaip ir šiemet. Ypač laukiama aktyvesnės antros šių metų pusės.

Kitoje dalyje skaitykite apie tai kaip praėjusius metus vertina Lietuvoje veikiančios vilkikų gamintojų atstovybės ir ko jos tikisi iš šių metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius