-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 dalykai, kuriais vis dar tiki automobilius perkantys žmonės

Pirkdami naudotą automobilį, pirkėjai apžiūrėti automobilio važiuoja su specialistu, kiti veža tikrinti į servisą. Tačiau yra ir tokių žmonių, kurie aklai tiki tuo, ką sako pardavėjas. Pateikiame dažniausias frazes, kurias sakydami pardavėjai, tikisi sudaryti gerą pirkėjo įspūdį apie automobilį.
BMW iš įtartino skelbimo
BMW iš įtartino skelbimo / Nuotr. iš Autogidas.lt

Blogų automobilių niekas neparduoda. Bent jau tokią nuomonę galima susidaryti panaršius po automobilių skelbimų portalus. Dauguma ten parduodamų automobilių, ar jie kainuotų 500 ar 5000 eurų, yra be proto tvarkingi ir prižiūrėti.

Pakeisti visi tepalai

Atrodo, kad šį sakinį parduodant automobilį tiesiog privalu įrašyti aprašyme. Dažniausiai, tokią frazę dar lydi sakinys, liudijantis apie pakeistus visus filtrus.

Žinoma, kai kuriuos filtrus galima labai nesunkiai patikrinti, ar tikrai jie keisti. Pavyzdžiui, salono ir oro filtrai, dažniausiai būna įtaisyti po kokiu nors plastmasiniu dangčiu, kuris užsuktas 3–4 varžtais, todėl patikrinti ar filtrai švarūs, yra labai nesunku.

Gamintojo nuotr./Perdirbta alyva
Gamintojo nuotr./Perdirbta alyva

Sunkiau gali būti su degalų filtru, kuris yra šiek tiek sudėtingesnėje vietoje, negu oro ar salono filtras. O ir pardavėjas, ko gero, nebus patenkintas, jeigu paprašysite jo ištraukti ir parodyti degalų filtrą.

Tepalų keitimo faktą galima suklastoti labai paprastai, todėl tikėti žodžiais, kad jie dar ganėtinai „šviežūs“ nereiktų. Lipduką, kuris teigia, kad tepalai keisti prieš pora šimtų ar tūkstantį kilometrų, galima užklijuoti pačiam ir parašyti ten ko tik širdis geidžia.

O ir tepalo patikrinti pačiam nepavyks. Nors nenaudotas ir šviežias tepalas yra rudos pilkšvos spalvos ir yra skaidrus, pabuvęs variklyje kurį laiką jis pajuoduoja. Ypač jeigu tai yra 10–15 metų dyzelinis agregatas, kuris tepalą paverčia juodu per keliolika minučių.

Bendra techninė būklė

Apskritai, automobilio pardavėjas, beveik visais atvejais, siekia, kad jo parduodama prekė atrodytų kuo geriau ir sudarytų kuo geresnį įspūdį. Be anksčiau minėtų tepalų ir filtrų keitimo faktų, dažnai nepasivarginama pameluoti apie kitas, neva pakeistas dalis.

Žinoma, jokiu būdu nesakome, kad visi pardavėjai apgaudinėja pirkėjus. Jeigu pardavėjas teigia apie kokių nors dalių keitimą, geriausia įsitikinti jo žodžiais prašant autorizuotų servisų išrašytų sąskaitų, kuriose surašytos pakeistos dalys. Kitas būdas yra nuvykti su pardavėju į servisą, kuriame savo amato meistrai nesunkiai nustatys, ar pardavėjas jums nemeluoja.

Dažniausiai skelbimų aprašymuose atsiduria sakiniai, liudijantys apie stabdžių kaladėlių, diskų; uždegimo sistemos elementų; degalų padavimo sistemos ir kitų dalių, keitimą.

„Pridėsiu gerų padangų komplektą“

Sukomplektuotas, arba kitaip sakant, paruoštas naudoti įvairiomis sąlygomis automobilis, bus patrauklesnis, negu toks, kuriuo bus galima važiuoti tik kokiu nors metų laiku.

Dažnai tam klausimui išspręsti, pardavėjai teigia, kad pridės labai gerų padangų komplektą. Žinoma, tai yra gerai, tuo labiau kad pridėjus padangas pirkėjas nebesileidžia į derybas ir abi šalys susitaria dėl kainos greitai.

Egidijaus Babelio nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“ Pernu trasoje
Egidijaus Babelio nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“ Pernu trasoje

Tačiau yra kita medalio pusė – ar tos padangos tikrai labai geros? Dažnas vairuotojas, paklaustas, kokie yra pagrindiniai faktoriai, rodantys, kad padanga yra gera, atsakys, kad tai padangos protektoriaus rašto gylis.

Tačiau tai dar ne viskas. Taip pat kaip ir verta tikrinti bendrą automobilio būklę, verta patikrinti ir pardavėjo parduodamas padangas. Geriausia įdėti vieną padangą iš pridedamo komplekto į bagažinę ir nuvažiavus į autorizuotą servisą paprašyti meistrų, kad šie užmestų akį į padangą.

Gera padanga tai toli gražu ne ta, kurios protektorius nenutrintas. Svarbu yra tai, kad padanga nebūtų senesnė negu dešimties metų, neturėtų akivaizdžiai matomo nusidėvėjimo kraštuose (kas iš karto liudytų apie netvarkingą automobilio važiuoklę, arba nepadarytą ratų suvedimą) neturėtų gumbų, nebūtų neprofesionaliai gilinta.

Žinoma, kad ir koks geras meistras žiūrėtų į padangas, jis nepamatys, ar ši padanga neturi gumbo. Šie dariniai iššoks tik tada, kai padanga bus užmontuota ant ratlankio ir pripūsta. Dėl gumbų, automobilis nepraeis techninės apžiūros. Į tai turėtų atkreipti dėmesį ir vairuotojai, perkantys dėvėtas padangas. Prieš perkant, labai rekomenduojama susitarti su pardavėju dėl galimo pinigų grąžinimo, jeigu, išaiškės, kad padangos turi gumbų.

Žinoma, idealiu atveju, pardavėjas pridės padangų komplektą, kurios sumontuotos ant ratlankių. Tuomet bus galima matyti, ar tikrai parduodamos padangos yra geros ir dar tinkamos eksploatuoti.

Vairavo mergina

Kodėl žmonės įsivaizduoja, kad merginos ar moters vairuotas automobilis, bus geresnės techninės būklės, negu vairuotas vyro ? Ar moterys niekada greitai neįsibėgėja, jų vairuojami automobiliai nesidėvi, ar moterys niekada nevairuoja agresyviau ir pan. ?

Su visa derama pagarbą dailiosios lyties atstovėms, tačiau tiesa yra tokia, kad vyrai su technika draugauja šiek tiek geriau, nei dauguma moterų. Dažnai vyras pro ausis nepraleis atsiradusio cypsėjimo, braškėjimo ar bet kokio kito, automobilio skleidžiamo pašalinio garso.

Ir tikrai dailiosios lyties atstovės nepyks, jeigu pasakysime, kad kartais moterys tokius garsus yra linkusios tiesiog ignoruoti.

Tad ar tikrai automobilis, vairuotas moters, bus geresnės techninės būklės,negu vyro?

Tikra rida

Apie ridos atsukinėjimą ir originalias ridas, kiekvienas turi savo nuomonę. Tai labai diskutuojamas dalykas tarp automobiliais besidominčių žmonių, pirkėjų, pardavėjų ir kitų, o nuomonių šiuo klausimu yra bene tik dvi – tikėti tikromis ridomis arba būti skeptiku.

Nuomonę, kad dažno parduodamo automobilio rida yra atsukta palaikantys, bus itin skeptiški pardavėjo komentarams, kad rida yra tikra ir nesukinėta. Anot jų, taip yra todėl, nes kaip jau minėjome viršuje, automobiliai mažesnėmis ridomis bus paklausesni, negu su originaliomis ir didelėmis.

Vida Press iliustr./Spidometras
Vida Press iliustr./Spidometras

Apie importuojamus automobilius, skeptikai taip pat turi savo nuomonę, kurią grindžia savita logika: užsieniečiai iš turtingesnių už Lietuvą šalių tikrai neparduos gero automobilio. Jie teigia, kad į Lietuvą keliauja tik blogos techninės būklės, paprasčiau sakant, „atitarnavę“ automobiliai. Kad tie atitarnavusieji automobiliai būtų prikelti „naujam“ gyvenimui, imamasi visų viršuje panaudotų priemonių ir teiginių, tarp kurių ir ridos atsukimas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Nelegali transformacija: atsukti automobilio ridą – kaip nusipirkti saldainį

Beje, reikia nepamiršti, kad parduodamų automobilių rinkoje yra nemažai vidutinio amžiaus automobilių. Tokiems automobiliams atsukti ridą dažnai būna vieni juokai, tuo anksčiau jau yra įsitikinę ir 15min žurnalistai.

Neturėjusi eismo įvykių

Šis teiginys taip pat labai mėgstamas automobilių pardavėjų. Vėlgi, viskas yra labai gerai, jeigu automobilis tikrai nėra buvęs patekęs į jokį eismo įvykį, ir tą nesunkiai gali įrodyti pardavėjas, o jo žodžius patvirtinti automobilio istorija ar dažų storio matuoklis mechaniko rankoje.

Tačiau šia fraze svaidosi ir tie, kurie apie parduodamo automobilio istoriją nežino nieko. Dažnai tai yra dar vienas triukas, kuris pirkėjui sudarys gerą įspūdį apie jo ar jos ruošiamąsi pirkti transporto priemonę.

Patikrinti tai gali būti labai lengva, o gali būti ir sunku. Jei perkate automobilį, kuris naujas buvo pirktas Lietuvoje, o registruotas užsienyje nebuvo, patikrinti jo istoriją gali būti labai nesudėtinga. Istoriją apie automobilį turės atsotovybė, kurioje buvo pirktas automobilis, kai jis buvo naujas.

Pagal automobilio kėbulo numerį, jo istoriją galima perskaityti ir nusipirkus istorijos ataskaitą, tokias paslaugas teikiančių įmonių puslapiuose. Dažnai tokia paslauga kainuoja vos kelis eurus, o patikrinti galima ir tuos automobilius, kurie buvo registruoti, pavyzdžiui, penkiose atskirose valstybėse.

Tik originalios dalys

Tai gali būti dar viena gudrybė, kurią jums teigs automobilių pardavėjas. Patikrinti, ar pardavėjas nemeluoja, galima tik prašant pirktų dalių čekių, keitimo faktą įrodančių sąskaitų faktūrų ir pan.

Kai kurias dalis, kurios matosi automobilio išorėje, jei jos yra originalios, atpažins ir meistrai, tačiau nei jūs, nei pardavėjas nenorės, kad automobilį apžiūrintys mechanikai, pradėtų ardyti, pavyzdžiui, automobilio variklį, vien tam, kad pažiūrėtų, ar tikrai viskas buvo keista originaliomis dalimis.

Beje, pastebima, kad neoriginalias dalis dažniau mėgsta dyzelinių automobilių savininkai. Taip yra todėl, kad dyzelinu varomo automobilio eksploatacinės išlaidos, konkrečiai – detalių kainos, būna didesnės negu benzininio. Kad išlygintų šį balansą, ir mokėtų už dyzelinio automobilio tvarkymą mažiau, kai kurie savininkai montuoja neoriginalias dalis, pigesnes negu originalios. Žinoma, tokiais metodais gali naudotis ir benzininio automobilio savininkai.

Pigiai ir gerai nebūna

Automobilių prekyba užsiimančios įmonės BRC lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Žilvinas Veiverys teigia, kad pasitikėti automobilius parduodančiais privačiais asmenimis vienareikšmiškai negalima. Ž. Veiverys teigia, kad pasitikėti galima tik oficialaus serviso atstovų komentarais, o ne pardavėjo:

„Pasakyti, kad vairavo senas žmogus, moteris, įmonės darbuotojai ar fizinis asmuo visiškai nėra rodiklis, reikia žiūrėti tik į kainos ir kokybės santykį. Pasitikėjus privačiais asmenimis, grįžti atgal nebus pas ką, pardavėjas neprisiims atsakomybės už pasakytus ar parašytus žodžius“, – teigia Žilvinas Veiverys.

BRC.lt nuotr./Žilvinas Veiverys
BRC.lt nuotr./Žilvinas Veiverys

„Pardavėjai, kurie importuoja automobilius be sąžiningų dokumentų, mokesčių ir pan. nejaučia jokios atsakomybės už savo žodžius ir pasakys žmogui, ką jis tik nori girdėti. Tuo labai gerai naudojasi pardavėjai, neturintys ko prarasti – nejaučiantys atsakomybės“, – priduria Ž. Veiverys.

Taip pat BRC atstovas teigia, kad klaidinga manyti, jog iš užsienio atkeliauja tik „atidirbti“ automobiliai. Problema yra ta, kad dažnai lietuviai nori pigaus ir gero automobilio, o tokių nėra. Žilvinas Veiverys teigia, kad ir pardavėjams nebus jokio skirtumo, ar jie parduos automobilį vietinėje rinkoje, ar išveš į kitą šalį, pavyzdžiui, Lietuvą.

Vienintelis skirtumas tas, kad užsieniečiai nenorės eksportuoti parduodamo automobilio į kitą šalį už mažą pinigų sumą, kai iš tikro jis vertas daugiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius