-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ekonomistas Ž.Mauricas: jei perkate senus automobilius, tai kodėl naujus apatinius?

Lietuva Baltijos šalyse tituluojama naudotų automobilių sostine. Neveltui į mūsų šalį įvežama tiek automobilių, kiek į Latviją ir Estiją kartu sudėjus. Žinoma, ne visi naudoti ratuočiai čia užsilieka. Tačiau bet kuriuo atveju Lietuvos automobilių parkas – vidutiniškai 15 metų senumo. Latvių autoparkas panašus. O Estijos, populiariausio automobilių skelbimų portalo „Autoplius.lt“ duomenimis, vidutiniškai 2 metais jaunesnis.
Kauno automobilių turguje
Kauno automobilių turguje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Jau tapo netgi įpročiu, perkant automobilį, jam skirti ne daugiau 4 tūkst. EUR. Kita pirkėjų grupė negali peržengti 10 tūkst. EUR. Ir geriau renkasi didelį naudotą negu mažesnį kompaktinio segmento naują arba apynaujį.

„Luminor“ vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas pirmadienio vakarą „Facebook“ publikavo savo nuomonę ir paskaičiavimus. Bankininko teigimu, „taupus moka du kartus“, o lietuvis vidutiniškai automobiliui išleidžia 30 proc. daugiau nei estas. Štai kodėl.

Žemiau pateikiame Žygimanto Maurico argumentus:

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Luminor“ banko vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Luminor“ banko vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas

1. Lietuviai vengia pirkti naujus automobilius dėl paplitusio mito, kad naujo automobilio neva pirkti neapsimoka, nes „vos tik išvažiavęs iš salono jis praranda 20-30 procentų savo vertės“. Čia vertėtų priminti, kad dar labiau neapsimoka pirkti naujo apatinio trikotažo, nes vos tik išvažiavęs iš prekystalio jis netenka apie 90 proc. savo vertės ir dažnai nuo to momento yra parduodamas jau nebe vienetais, o kilogramais.

2. Lietuviai mielai perka dėvėtus kledarus. Idealiu atveju tokius, kurie einant metams jau nebepraranda jokios vertės, o dar geriau – padidina! Tad vėliau po kelių „kosmetinių“ pataisymų šį automobilį galima „prastumti“ brangiau nei pirkai kokiam kirgizui.

3. Pirkdamas senus kledarus, lietuvis vidutiniškai net 2,5 karto daugiau (!!!) išleidžia automobilių remontui ir detalėms...

Susumavus visas išlaidas, paradoksaliai, lietuvis automobiliams išleidžia daugiau nei estas. Skirtumas tik tas, kad estai važinėja su naujais automobiliais, o lietuviai su kledarais.

Ž.Maurico vizualizacija
Ž.Maurico vizualizacija

Be to, lietuviai 25 proc. daugiau išleidžia degalams nei estai (gali būti todėl, kad daugiau važinėja, tačiau gali būti ir todėl, kad senesni automobiliai naudoja daugiau kuro. Gali būti ir todėl, kad Be to, lietuviai mėgsta pirkti kiek didesnius automobilius).

Pastaba. Skaičiai pateikti vienam gyventojui, o ne vienam automobiliui. Lietuviai įvairių šaltinių duomenimis turi šiek tiek daugiau automobilių vienam gyventojui nei estai, tad taip iš dalies galima paaiškinti susidariusį skirtumą. Tačiau išlaidų pasiskirstymo skirtumai bet kuriuo atveju išlieka (estai didžiąją dalį išlaidų skiria naujų automobilių pirkimui, o lietuviai – senų kledarų remontui).

Vis dėlto Ž.Mauricas pripažįsta, kad pastaruoju metu padėtis gerėja ir lietuviai perka daugiau naujų automobilių. O ką galvojate jūs? Rašykite komentaruose arba balsuokite apklausoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius