-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eksploatacija žiemą: su kokiais iššūkiais susiduria ir kokiais privalumais džiaugiasi elektromobilių vairuotojai?

Nukritusi oro temperatūra kasmet sukelia didesnių ar mažesnių nepatogumų daugeliui vairuotojų. Vieną dieną tai gali būti nenuvalyti keliai, kitą – netikėti automobilio kaprizai, sujaukiantys visus dienos planus.
Elektromobiliai
Elektromobiliai / Erikas Ovčarenko/BNS

Žiniasklaidoje – marios patarimų vairuotojams, kaip kiekvieną sezoną prižiūrėti ir tinkamai naudoti tradicinius automobilius su vidaus degimo varikliais ir kokie komforto įrangos priedai gali būti naudingi vairuojant automobilį žiemą.

Jeigu automobilių su vidaus degimo varikliais mitai ir stereotipai buvo išsklaidyti ne vieną kartą, atėjo metas susikoncentruoti į elektromobilius, kurių įsigijimas, eksploatacija bei naudingumas vairuotojams žiemą tebėra apipinti stereotipais.

Komforto įrangoje – skirtumų nebėra

Kai prasidėjo masinė elektromobilių gamyba, jų pirkėjai dar nebuvo tokie reiklūs ir išrankūs. Visgi tuomet didžiąją dalį elektromobilio kainos sudarė baterijos, o bet kokia komforto įranga būdavo paslepiama papildomos įrangos kataloge, tokiu būdu siekiant sumažinti pradinę elektromobilio kainą. Vis dėlto, šiandien kaip ir į elektromobilius montuojamos baterijos, taip ir komforto įrangos gausa keliais kartais pranoksta ankstesnių kartų produktus.

Gamintojams siekiant užtikrinti, kad naudojimasis elektromobiliais žiemą būtų kuo sklandesnis ir primintų patirtis su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklį, į elektra varomą transportą montuojama beveik identiška ar net dar pranašesnė komforto įranga, kurią galime rasti analoguose su benzininėmis ar dyzelinėmis jėgainėmis.

Pradedant skaitmeniniais prietaisų skydeliais ir baigiant melomanams skirtomis garso sistemomis.

Pažvelkime į Europos metų automobilį EV6

Ši taisyklė galioja ir tiems privalumams, kuriuos vairuotojai žiemą naudoja dažniausiai – vairo ir sėdynių šildymą. Pavyzdžiui, Pietų Korėjos gamintojas „Kia“ garsėja tuo, kad šildomą vairą ir sėdynes montuoja beveik visuose savo modeliuose, nepaisant jų pavaros ar įrangos laipsnio.

Todėl nenuostabu, kad naujasis bendrovės elektrinis flagmanas EV6 šiuos priedus taip pat turi jau standartinėje įrangoje. Be to, šio elektromobilio bazinėje įrangoje yra ir galinių sėdynių šildymas bei priekinių valytuvų atitirpinimo funkcija.

Įžvelgia tik vieną trūkumą

Šaltos žiemos rytas daugeliui vairuotojų prasideda nuo įprastų veiksmų: sniego valymo, langų gramdymo ir nuoširdaus tikėjimo, jog oro temperatūrai smigus žemiau nulio šunybės neiškrės netikėtai sugedęs automobilis.

Ekspertai sutaria, jog tikimybė, kad suges elektros energija varomas automobilis, gerokai mažesnė, nes jame nėra tiek daug judančiųjų dalių, o ir elektromobilio aktyvųjį režimą įjungsite bet kokioje temperatūroje. Elektromobilių vairuotojai tiesiog turėtų stebėti 12 voltų įtampos akumuliatoriaus būklę, kuris ir padeda „užvesti“ jų transporto priemonę.

Vis dėlto elektromobilių entuziastas ir tinklaraščio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas neslepia, kad elektros galios sistema žiemą turi vieną rimtą trūkumą – nuvažiuojamą atstumą. Dėl žemos oro temperatūros elektromobilių įveikiamas nuotolis gali sutrumpėti nuo 10 iki 30 proc., o jeigu šaltukas spaudžia stipriau, dėl didelių energijos sąnaudų šildymui ir optimalios elektros komponentų temperatūros užtikrinimui jis gali sumažėti ir dar labiau.

Kelionės elektromobiliu žiemą – ne bėda

Tačiau, nors nuvažiuojamas atstumas žiemą sutrumpėja, D.Jako teigimu, tai nėra priežastis atsisakyti ar bijoti kelionių sėdint prie elektromobilio vairo.

Dainius Jakas (asmeninio archyvo nuotrauka)
Dainius Jakas (asmeninio archyvo nuotrauka)

„Kelis kartus savo elektromobiliu keliavau į Ispaniją ir nepatyriau didelio diskomforto. Kuomet pirmą kartą išvažiavome, atrodė, jog išsileidome į rimtą kelionę, o dabar tai tapo įprasta patirtimi“, – atskleidžia pašnekovas.

„Keliaujant su vaikais dažnesni sustojimai tiesiog būtini. Važiuoji kokias 2 ar 3 valandas, tada sustoji 40 minučių papildyti baterijas. Kartais norėtųsi įkrovimo laiką sutrumpinti iki 20 minučių, tačiau tokiu atveju reikėtų persėsti į naujesnį elektromobilį“, – priduria D.Jakas.

Sparti baterijų įkrovimo sparta, be abejonės, gali padėti greičiau įveikti norimą atstumą, todėl kiekvienais metais rinkoje pasirodantys elektromobiliai šią problemą sprendžia naujomis technologijomis.
Vienas naujausių pavyzdžių – „Kia EV6“ su 800 V įtampos technologija, užtikrinančia galimybę itin sparčiai įkrauti akumuliatorių. Naudojant greitojo įkrovimo stotelę, kurios pajėgumas yra didesnis nei 150 kW, EV6 modelis vos po 5 minučių turės užtektinai energijos, kad būtų galima nuvažiuoti 100 km.

Be to, į naujos kartos „Kia“ elektromobilį montuojamas rinkoje išsiskiriantis šilumos siurblys, kuris iš aušinimo skysčio sistemos išgauna perteklinę šilumą. Dėl to temperatūrai nukritus iki 7 laipsnių žemiau nulio, automobilis vis dar gali nuvažiuoti 80 proc. atstumo, kuris būtų įmanomas esant 25 laipsniams šilumos.

Žiemą praverčia patogūs gamintojų sprendimai

Naujas automobilis vairuotojams suteikia galimybę ne tik pajusti technologinį progresą, bet ir pasinaudoti tam tikrais privalumais, praverčiančiais kasdienėse išvykose, ypač žiemą.

Daugelis gamintojų šiandien siūlo į išmaniuosius telefonus įsidiegti specialias programėles ir per jas nuotoliniu būdu valdyti tam tikras transporto priemonių funkcijas. Pavyzdžiui, „Audi“ vairuotojai išmaniojoje programėlėje gali stebėti degalų likutį, atrakinti arba užrakinti mašiną, paruošti kelionės maršrutą ir jį nusiųsti į automobilio navigacijos įrangą.

„Kia“ išmaniesiems telefonams skirtose programėlėse suteikia prieigą prie ne ką mažiau naudingų funkcijų, skirtų elektromobiliams. Viena iš jų – išankstinio salono ir baterijos pašildymo funkcija. Akivaizdžią jos naudą įžvelgia ir D. Jakas.

„Elektromobilį kelionei žiemą galima paruošti iš anksto. Pavyzdžiui, vienu mygtuko paspaudimu gali įjungti šildymą. Aktyvavus šią funkciją, elektromobilis ima šilti daug greičiau nei automobilis su vidaus degimo varikliu“, – pastebi pašnekovas.

Be to, išmaniosios programėlės dažnai turi klimato reguliavimo ir įkrovimo laiko programavimo funkcijas, t. y. leidžia nuotoliniu būdu minučių tikslumu nustatyti, kada pradėti šildyti ar vėsinti saloną arba įkrauti bateriją. Dėl to net ir patį žvarbiausią rytą elektromobilis gali būti paruoštas keliauti nedelsiant.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius