Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 3d. 15:51

Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje: kas nutiko su įmone?

Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Maurizio Pesce nuotr. / Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, balandžio 1-osios proga pajuokavo – „Tesla“ bankrutavo. Savo „Twitter“ paskyroje paskelbęs keletą pranešimų apie tai jis suerzino investuotojus. Žinoma, visiems buvo aišku, kad tai – tik pokštas. Tačiau tai, kad E.Muskas prie gamybos linijų vėl turi pasidėjęs miegmaišį, yra tiesa. Tiesa ir tai, kad Dougas Fieldas, „Tesla Model 3“ gamybos inžinierius, neteko šių pareigų. Kas dedasi?

Dougas Fieldas yra žmogus, apie kurį automobilių istorikai rašys ir po ne vieno dešimtmečio. „Tesla Model 3“ tikrai nėra aistros kupinas automobilis ar įspūdingą dizainą turintis kūrinys. Tačiau tai – įperkamas elektromobilis, kuris pirmą kartą į eiles sustatė markės gerbėjus, kurie anksčiau elektra varomos transporto priemonės neturėjo ir net nemanė galintys tokią įpirkti. D.Fieldas yra vyriausias „Tesla Model 3“ inžinierius, kuriam taip pat buvo patikėta automobilio gamybos užduotis.

Perėmė inžinieriaus darbą

Iš tikrųjų, automobilių pramonėje tai pasitaiko retai. Inžinierių darbas dabar yra labai specializuotas. Vienas specialistas moka kurti saugius, patikimus ir įdomius automobilius, kitas – išvysto jo gamybos procesą. Tik su tuo akis į akį nesusidūrusiems žmonėms atrodo, kad visų automobilių modelių gamybos procesai yra vienodi.

Iš tiesų, reikia surasti efektyviausią surinkimo eilės tvarką, sureguliuoti vidinius gamyklos logistikos procesus, pasirūpinti optimaliausia atskirų mazgų judėjimo tvarka, apgalvoti detalių atkeliavimo iš tiekėjų laiką, kokybės kontrolės procedūras ir kitus aspektus. Tai – didžiulis darbas, dėl kurio gamyklos dažnai šiek tiek keičiasi su naujų modelių pristatymu. Kurie darbai bus patikėti robotams, o kuriuos greičiau nudirbs žmonės? Kuriame gamyklos kampe turėtų būti surinkinėjama prietaisų skydelis, o kuriame – į kėbulą sumontuojamos sėdynės? Net nereikia sakyti, kad gamybos procesų inžinierių darbas yra vertinamas didžiuliais pinigais.

Elonas Muskas ir automobilio, ir jo gamybos procesų kūrimą patikėjo tam pačiam inžinieriui – D.Fieldui. Logika labai paprasta: inžinierius nesukurs automobilio, kurį sunku surinkti, jei pats turės apgalvoti ir konstrukciją, ir gamybą. Tačiau dabar D.Fieldas jau nebeprižiūri „Tesla Model 3“ surinkimo – šį darbą perėmė pats E.Muskas, kuris anksčiau buvo pareiškęs, kad „Model 3“ gamybos sunkumai yra vienas iš dviejų dalykų, dėl kurių jis iš tiesų jaudinasi.

„Tesla“ dabar patiria didžiulį investuotojų ir pirkėjų spaudimą skubinti „Model 3“ gamybą. Užsakymų skaičius – daugiau nei 400 tūkst., tačiau automobiliai nuo konvejerių rieda labai lėtai. Iš pradžių buvo kaltinami tiekėjai, tačiau dabar panašu, kad gamybos procesas nėra tinkamai sureguliuotas ir iki šiol yra dažnai keičiamas.

Pažadų nevykdo

„Bloomberg“ skaičiuoja, kad per pirmus tris šių metų mėnesius „Tesla“ pagamino 9285 „Model 3“ automobilius. Pastaruoju metu buvo pasiektas tikras šuolis – per savaitę gamyklą palikdavo po 2200 automobilių. Tačiau negalima ignoruoti fakto, kad dar praeitų metų pabaigoje E.Muskas prognozavo, kad šiuo metu kiekvieną savaitę iš gamyklos išriedės po 5000 naujųjų elektromobilių, vėliau ši prognozė buvo sumažinta iki 2500, o dabar nepasiektas ir tas skaičius.

Dabar E.Muskas pripažino, kad ir vėl miega gamykloje. Taip jis jau darė 2015 metais, kai problemų buvo „Model X“ gamybos linijose. Šis automobilis turi sudėtingą galinių durelių mechanizmą ir unikalią galinių sėdynių konstrukciją, todėl jo surinkimas buvo išties nelengvas. E.Muskas tuomet savo darbo vietą įsirengdavo tame gamyklos taške, kur problemų buvo daugiausia, ir būdavo ten tol, kol jos buvo išsprendžiamos. Ten jis turėjo ir miegmaišį, kurį dabar ir vėl tenka išsitraukti. Tik kokios problemos?

„Tesla“ vadovas anksčiau atskleidė, kad „Model 3“ gamyba stringa dėl baterijų gamybos. Tačiau E.Muskas, panašu, miega ne baterijų gamykloje, o prie automobilio surinkimo linijų. Ar netikėtas žingsnis savimi pakeisti gamybos inžinierių pasiteisins? Teks palaukti, kad sužinotume. Tačiau investuotojai nerimsta – „Model 3“ juk turi būti didžiuoju markės proveržiu. Juk tiek daug žmonių sumokėjo po 1000 dolerių, kad rezervuotų šį automobilį – tuo tiesiog būtina pasinaudoti.

Technologijos.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

24sek

Kai kurių žaidėjų pasigedęs Šaras kelia „Žalgiriui“ esminį klausimą

Aktualu

Teisingumo ministras: peilis prieš Alytaus pataisos namų prižiūrėtoją nebuvo panaudotas

24sek

Prakeiksmas namuose tęsiasi: „Žalgiris“ po pratęsimo krito prieš „Barcelona“

Sportas

Renesansas – olandai parbloškė pasaulio čempionę ir išmetė Vokietiją

Aktualu

Nevyriausybininkai: Seime slapčia gimė planas sumažinti paramą

Aktualu

Padovanoti filmui sukurtą laivą Vilniaus administracijos direktorius pasiūlė per anksti

Gyvenimas

Alkoholikas Povilas: „Gimus sūnui, švenčiau tris paras“

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

24sek

Eurolyga: Maskvos CSKA Kauno „Žalgirį“ pasitiks nenugalėta

Deuce

Novakas Džokovičius Londone nenugalėtas – palaužė ir Mariną Čiličių

Aktualu

Vykstant kovai dėl „Brexit“ sutarties įtakingi ministrai išreiškė paramą Th.May

24sek

Karjeros vakaras, kuris „Žalgirio“ šokliui visai nerūpi: „Keista ir liūdna“

Mokslas.IT

Stiklo sudėties pagrindas – sprogusių žvaigždžių liekanos, nustatė astrofizikai

Sportas

Nuteistas E.Petrauskas: „Jei toks Lietuvoje teisingumas, tai kam nešu šiai šaliai medalius?“

Gazas

Į kelius vėl grįžta mirtis: renkasi pėsčiuosius be atšvaitų

Aktualu

Nemunas Lietuvos gyvenime: upei iš biudžeto buvo skiriama įspūdinga suma

24sek

Eurolygoje – tuščias Lukas Lekavičius ir „Panathinaikos“ nesėkmė

24sek

Prienų „Skycop“ atleido dar vieną legionierių

Verslas

Nauji autobusai ir troleibusai į Vilnių vėluoja – gamintojams gresia baudos

Gazas

Reidas Panevėžyje: iš 154 patikrintų eismo dalyvių protokolą gavo tik dviratininkas

Naujienos

24sek

Kai kurių žaidėjų pasigedęs Šaras kelia „Žalgiriui“ esminį klausimą

Aktualu

Teisingumo ministras: peilis prieš Alytaus pataisos namų prižiūrėtoją nebuvo panaudotas

24sek

Prakeiksmas namuose tęsiasi: „Žalgiris“ po pratęsimo krito prieš „Barcelona“

Sportas

Renesansas – olandai parbloškė pasaulio čempionę ir išmetė Vokietiją

Aktualu

Nevyriausybininkai: Seime slapčia gimė planas sumažinti paramą

Aktualu

Padovanoti filmui sukurtą laivą Vilniaus administracijos direktorius pasiūlė per anksti

Gyvenimas

Alkoholikas Povilas: „Gimus sūnui, švenčiau tris paras“

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

24sek

Eurolyga: Maskvos CSKA Kauno „Žalgirį“ pasitiks nenugalėta

Pasaulis kišenėje

Lietuvio kelionė Tibete: patekimas į uždraustus vienuolynus ir 5 tūkst. m aukštis

Vardai

Kodėl kai kurios Holivudo žvaigždės nusprendė atsisakyti santuokos?

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Liubomiras Laucevičius

Vardai

Po skyrybų dramos Sigitas Martinavičius Balyje vedė Editą Rupeikaitę: nuotaka švenčia ne tik vestuves

15min tema Aktualu

Ir lietuviams aktualūs „Brexit“ scenarijai: mūsų diplomatų uraganas Londone nestebina

15min iš Ploješčio Interviu Sportas

Prieš dvikovą Rumunijoje E.Jankauskas: „Šiame lygyje reikia būti tvirtesniems“

Vardai

Mauricijuje medų kopinėję Skaisgiriai liko sužavėti rojų primenančių vaizdų, kurie – lyg atvirutės

Gyvenimas

Būdavo dienų, kai Kristina net nebijodavo mirti: žmonėms tai atrodo paprastas galvos skausmas

Deuce

Novakas Džokovičius Londone nenugalėtas – palaužė ir Mariną Čiličių

Aktualu

Vykstant kovai dėl „Brexit“ sutarties įtakingi ministrai išreiškė paramą Th.May

24sek

Karjeros vakaras, kuris „Žalgirio“ šokliui visai nerūpi: „Keista ir liūdna“

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas