Automobilių gamintojai Rygoje pristato naujoves, aktualiausias Baltijos šalių rinkoms. Nors dauguma automobilių jau matyti Lietuvos, Latvijos ar Estijos pardavėjų salonuose, pasižvalgius galima rasti ir keletą nematytų eksponatų.
Vienas tokių – atnaujintas „Nissan Juke“. Ne dėl to, kad atnaujintas – feisliftas buvo pristatytas prieš mėnesį Ženevos automobilių parodoje. „Nissan“ Rygoje parodė naują „Juke“ spalvą – ryškiai geltoną. Nemaišykite su išblukusio sovietinio grėblio geltona, kokia buvo dažomi žiguliai – ši spalva yra labai graži ir ja nuspalvintas „Juke“ tikrai išsiskirtų iš minios sidabrinių automobilių.
Parodoje akį traukia „Dacia Duster“. Sunku patikėti, kad toks automobilis gali patikti? Su ant stogo sumontuotais papildomais žibintais jis atrodo tikrai puikiai ir primena tikrą bekelės visureigį. Jo savybės bekelėje jau ir taip neblogos, o žibintai prideda tą vyšnią ant visureigiško torto, kurios iki šiol trūko.
„Cadillac“ stende puikavosi „Escalade“ visureigis-limuzinas. Nežinia, kokio jis ilgio, iki „tikro“ limuzino jam trūksta, bet 99,9 proc. kitų gatvėje sutinkamų automobilių gabaritais šis pralenktų. Į Rygos senamiestį jo vairuotojas važiuoti nedrįstų.
Lietuviškos žymės
Pirmosios lietuviškos žymės Latvijoje pasitiko prie įėjimo į „Auto Exotica“ parodos paviljoną. Kieme išrikiuota ratų grandinių gamintojo „Trygg“ ekspozicija, o greta – šios kompanijos remiamo sportininko Vaidoto Žalos automobilis. Jis penktadienį kaip tik grįžta iš dykumų lenktynių Abu Dabyje.
Tačiau įdomesnės ekspozicijos laukė užėjus į parodų rūmus (kam įdomios ratų grandinės pavasarį?). Viena salė buvo skirta „tiuningui“: čia buvo galima pamatyti ir šoniniam slydimui parengtus bolidus, tarp kurių puikavosi ir vieno žymiausių latvių „drifterių“ Janio Eglites BMW 3, netrūko ir kitų automobilių tobulinimo stilių ekspozicijų.
Vos įėjus į rūmus, galima pagalvoti, kad ši paroda skirta „Nissan Juke“. Net ir „tiuningo“ ekspozicijos pirmame plane stovi šis automobilis. Latvių radikaliai perdarytas modelis turi iš „Nissan GT-R“ įmontuotą variklį, keturis varomus ratus bei išvysto 900 AG. Automobilio kūrėjas tikino jau turintis keletą užsakymų iš Rusijos pagaminti identiškus eksponatus. Kaina – 98 tūkst. eurų.
Kiek paėjėjus galima rasti vadinamojo „stailingo“ fanų ekspoziciją – automobilius, kurių variklio skyrius daugiau mažiau standartinis, tačiau išorė patobulinta labiau nei cukrus pagerina kavą. Čia galima išvysti nemažai lietuviškų eksponatų – dauguma jų „Hot Road“ klubo atstovai.