Dabar populiaru
Publikuota: 2018 spalio 15d. 20:01

Lietuvos kariuomenės sunkvežimis „Unimog“: bekele važiuoja ir neaimanuoja

Lietuvos kariuomenės sunkvežimis UNIMOG 500
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr. / Lietuvos kariuomenės sunkvežimis UNIMOG 500

Lietuvos kariuomenę pasiekė dar viena partija naujų, itin pravažių sunkvežimių „Unimog“ (U 5000). Iki šiol iš Vokietijos į Lietuvą buvo atkeliavę 88 iš planuojamų įsigyti 340 vnt. „Unimog“, kuriuos gamina koncernas „Daimler AG“. Akronimas „Unimog“, sudarytas iš žodžių „Universal Motor Gerät“, sako, kad tai – universali motorinė transporto priemonė.

Lietuvos kariuomenė 70 mln. vertės sutartį su „Daimler AG“ dėl naujų sunkvežimių įsigijimo pasirašė 2015 m. „Unimog“ tiekiami per kelis kartus, visi 340 automobilių Lietuvą pasieks iki 2020 metų.

Šį kartą 54 ką tik atvykę galiūnai buvo išbandyti Gaižiūnų poligono trasoje. 15min/Gazas žurnalistas taip pat įveikė bekelės trasą: ir savomis kojomis, ir padidinto pravažumo sunkvežimiu „Unimog“. Apie „Unimog“ pasakojo „Silberauto“ sunkvežimių techninis konsultantas Saulius Vaicekauskas, Kauno padalinio vadovas Tomas Stasytis ir Vytautas Bajorūnas, „Unimog“ pardavimų vadovas.

Kas yra „Unimog“

Jau pats pavadinmas sako, kad tai – labai universalus sunkvežimis. Jis tinka ir kroviniui vežti ir žmonėms gabenti. Jį galima paversti ir karo lauko ligonine, ir raketų „Stinger“ paleidimo aikštele. Be to, jis turi savą hidraulinę gervę, kurios vietoje galima pritvirtinti bet ką – kad ir sniego valytuvą.

Vytautas Bajorūnas, „Unimog“ pardavimo vadovas, sako, kad ši transporto priemonė, priklausomai nuo komplektacijos, gali atlikti 100 skirtingų operacijų.

Todėl universalūs galiūnai „Unimog“ itin paklausūs kariuomenėje, ugniagesių ūkyje, statybose. Ar pamenate, kaip Kuršių nerijoje sudegė ugniagesių automobilis, taip ir nesugebėjęs išvažiuoti iš kemsynės? „Unimog“ toks likimas negalėtų ištikti. Jei neišbristų užblokavęs abiejų tiltų ir tarpašinio diferencialo, pats save išsitrauktų, panaudojęs gerve.

TAIP PAT SKAITYKITE: Miškininkai apsiginklavo pravažumu garsėjančiu „Unimog“

Didžiausios pagarbos „Unimog“ nusipelnė dėl savo patikimumo, neįtikėtino pravažumo ir puikaus techninio aptarnavimo. Iš lūpų į lūpas sklando istorija apie žmones, iš Lietuvos kariuomenės nusipirkusius jau nurašytą kelių dešimčių metų senumo „Unimog“ (maždaug už 3500 Eur) ir už 1500 Eur atgaivinusius automobilį taip, kad galėtų juo drąsiai keliauti.

„Daimler AG“ koncernas sunkvežimius „Unimog“ gamina nuo 1950 m., per tą laiką pagaminta apie 350 000 vnt., kurie buvo parduoti į daugiau nei 150 šalių.

„Unimog“ techniniai duomenys

Lietuvos kariuomenės įsigyta versija U5000 (5 t keliamoji galia, bendra masė 13 t). 4 cilindrų dyzelinis 130 kW variklis atitinka Euro 3 standartą. O kodėl ne Euro 6?

Taip yra dėl kelių priežasčių. Euro 6 standartas kariuomenei nėra būtinas dėl lankstumo aptarnaujant techniką. Juk tuo pačiu sunkvežimiu gali važiuoti ir Lietuvos, ir Vokietijos, ir bet kurios kitos NATO šalies kariai, todėl toks „Unimog“ turi būti kuo paprastesnis ir nelepus dyzelino kokybei.

TAIP PAT SKAITYKITE: Nuo ko prasidėjo istorinių „Unimog“ istorija

Turbūt suprantama, kad karinių veiksmų metu gali tekti važiuoti ir dyzelinu be multifunkcinių priedų, o apie „Adblue“ pylimą nebus kada galvoti. Be to, tokį sunkvežimį su paprastesniu (bet ne prastesniu) varikliu kainuoja pigiau išlaikyti. Esant reikalui, į šio automobilio baką aerodrome galima pilti ir aviacinį kurą.

Pasižiūrėkite, kaip žurnalistui kiek anksčiau sekėsi vairuoti „Unimog“ Kazlų Rūdos kariniame poligone:

Mechaninė pavarų dėžė su „palengvinimu“

Šiame „Unimog“ sumontuota mechaninė pavarų dėžė su automatizuoto perjungimo sistema. Iš viso 8 pavaros į priekį ir 6 atgal. Iki ketvirtos pavaros imtinai bėgiai yra palėtinti.

Sunkvežimis turi automatinę padangų slėgio keitimo sistemą, portalinius tiltus, gali įveikti 1,2 m (standartinė versija – 0,8 m) gylio vandens kliūtį.

Įdomūs skaičiai

Tokio „Unimog“ kaina prasideda nuo 150 000 Eur. Kaip geras „Porsche“. Arba du galingi aukštos klasės traktoriai. Ar vertas jis tokių pinigų?

Paskaičiuokime. Į „Unimog“ tiltus pilama apie 18 l tepalo. Traktoriuje – apie 30 l. Traktorius važiuoja vidutiniškai 40 km/val., o šis multifunkcinis sunkvežimis – 90-110 km/val.

„Unimog“ suvartoja 23-27 l dyzelino. Standartinis bakas 145 l, tačiau Lietuvos kariuomenei skirtuose sumontuoti 200 l bakai.

Komentarai: 10

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Politologai įvertino pusę kadencijos dirbusį Seimą: tokios nepagarbos nebuvo niekada

Smurto randai

Aktualu

Užsispyrusi Italija renkasi vargšų nacionalizmą: radikalai žino, kad juos gelbės kiti

Aktualu

Prie streiko dėl etatinio pedagogų apmokėjimo jungiasi dar 10 mokyklų

Gyvenimas

Vladas slėpė depresiją 10 metų, bet rado jėgų susiimti: „Jaučiausi kaip zombis“

„Ginčas“: ar pasiteisino Luko Lekavičiaus sprendimas palikti „Žalgirį“?

24sek

Dainius Adomaitis – apie antibiotikus, žaidėją-klijus ir skambų D.Suttono pareiškimą

Aktualu

Tarptautinėse pratybose „Geležinis Vilkas 2018“ vienu metu sprogo 29 sprogmenys

Gyvenimas

Gulintis autostradoje vairuotojas meldė pagalbos ir buvo priblokštas greitosios operatorių sprendimų

24sek

Čempionų lygoje – netikėtai užliepsnojęs A.Juškevičius

Vardai

„Dydžio (r)evoliucijos“ finalininkė Dovilė Rostovskytė: „Dėl savo išvaizdos negalėjau įsidarbinti teatre“

24sek

„Rytas“ pralaimėjo paskutinių minučių dramą prieš „Uniks“

Sportas

Olimpinė karatė: Kodėl čia nelyja medaliais? Ir ar jų reikia?

Vardai

Pabaigos pradžia artėja: paviešintas paskutinio „Sostų karų“ sezono anonsas

Sportas

„Sūduvos“ triumfo įrašas Kroatijoje tapo hitu

Vardai

Ieva Zasimauskaitė atšaukė „Eurovision afterparty“: „Matyt, esu per jauna organizuoti koncertus“

Gazas

Puspriekabių šoninės apsaugos: kaip jos gali išgelbėti gyvybę?

Gyvi regionai

A.Bružas Visagine rado universitetą su aštuoniais fakultetais

Kultūra

Už 100 JAV dolerių Danas Brownas žada atskleisti bestselerių rašymo subtilybes

Verslas

J.Didžiulis apie Reformatų skvero atnaujinimą: taip ardomas pasitikėjimas

Naujienos

Kultūra

Estijoje atidarytas A.Pärto kultūros centras

Pasaulis kišenėje

Aplink pasaulį su kuprine: kaip meksikiečiai linksminasi kapinėse

24sek

„Ryto“ naujokas iš arti: nenuginčijamų stiprybių ir žalingų įpročių intriga

Kultūra

H.Kunčiaus „Laisvės arenoje“ įkalinti cirko žvėrys bando įrodyti, kad dar gali būti reikalingi

Vardai

Grupės „Golden Parazyth“ gerbėjams – ypatinga dovana: surengė išankstinę albumo perklausą

15min recenzija Kultūra

Istorijos ir ateities pamokos 31-ajame „Vilnius Jazz“

Kultūra

Kultūros ministerija kaltinama dariusi spaudimą savivaldybėms dėl algų kėlimo

Verslas

Prancūzija piktinasi dėl planuojamo „Ford“ gamyklos uždarymo

Verslas

Naftos kainos iš lėto juda aukštyn

Gyvenimas

O.Vyšniauskas prisipažino: „Po įtempto darbo atrodo, kad ausyse zyzia aukštos įtampos laidai“

Maistas

Paprasčiau, nei atrodo: ryškaus skonio ir spalvos figų želė saldainiai

Sportas

Nerijus Kesminas: „Sveikinimai – misija įvykdyta, lietuviškas futbolas mirė“

Aktualu

S.Muravjovas apie darbą per pažintis: Lietuva ne tik giminių, bet ir bičiulių kraštas

Gazas

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Gazas

Ralio kroso dievai šypsojosi Lietuvos lenktynininkams

Aktualu

Prekyba žmonėmis besivertusiai grupuotei – teismo verdiktas: nuteisti ir du broliai

Vardai

Po 2 metų į Lietuvą grįžusi Evelina Young – apie santykius su vyru ir išsiilgtus gruzdintus koldūnus

24sek

„Bleacher Report“ NBA 100-ukas: pagyrė J.Valančiūną, bet D.Sabonio net neįtraukė

Gazas

Vilniaus planuose – naujas tunelis, sujungsiantis Konstitucijos pr. ir Rinktinės g.

Vardai

Ypatingos

04:06
09:17

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas