Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Metų automobilio“ konkurso komisijos nariai – apie kriterijus renkantis mašiną

Renaldas Gabartas
Renaldas Gabartas
Šaltinis: 15min
0
A A

Lapkričio 5-ąją prasidės Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas konkursas „Metų automobilis 2015“, kuris bus jau aštuonioliktasis jų istorijoje. Kol vyksta automobilių registracija, renginio spaudos centras paprašė kelių konkurso vertinimo komisijos narių pasidalyti įspūdžiais koks automobilis iš visų išbandytų paliko geriausią įspūdį, kokį linkę rinktis sau ir kokį rinktųsi, jei leistų finansinės galimybės, ką rekomenduotų draugams ar pažįstamiems ir panašiai.

„Visi bandyti automobiliai palieka didesnį ar mažesnį įspūdį. Dalis stiprų įspūdį paliekančių modelių – svajonių automobiliai. Prabangiausi, išskirtiniausi ir prieinami tik vienetams, kaip pernai konkurse buvęs 4 klasės BMW, E klasės „Mercedes-Benz” ar dar anksčiau konkurse dalyvavę „Lexus GS 450h”, „Range Rover Evoque”, tačiau dėl jų kainos išauga ir lūkesčių kartelė, – tvirtina viena jaunesnių komisijos narių, „Lietuvos ryto“ žurnalistė Ilona Staškutė, kasdieną vairuojanti BMW 320d universalą. –  Kita grupė įspūdį paliekančių – genialių inžinierių galvose gimę modeliai. Jie nebūtinai atrodo patrauklūs iš pirmo žvilgsnio, bet nustebina vairavimo kokybe, taupumu arba kasdienybę palengvinančiais sprendimais, kaip „Škoda Octavia”, „Nissan Note”, „Volkswagen Golf” ir kt. Bet jei iš visų pastaraisiais metais bandytų modelių tektų išsirinkti vieną, pasirinkimas nebūtų nei praktiškas, nei logiškas, bet labai smagus – „Toyota GT86”.

„Kiekviename konkurse būna automobilių, peržengiančių įprastus transporto priemonės riboženklius ir siūlančių kur kas daugiau, nei kelionė iš taško „A“ į tašką „B“. Tačiau kalbėsiu ne apie konkrečius modelius, o apie bendrą technikos evoliuciją. Jei kažkada „žiauriai kietai“ atrodė nepriekaištingai veikianti ESP sistema, tai vėliau aikčioti vertė mašinos, sugebančios laikytis eismo juostų, savarankiškai parkuotis ar be žmogaus įsikišimo sustoti prieš kelyje atsiradusią kliūtį. Dabar šitie dalykai jau tapo kasdienybe, – teigia vienas iš nedaugelio vertinimo komisijoje dirbančių nuo pat pirmojo konkurso, išbandęs visus jiems iki šiol pateiktus 443 automobilius Renaldas Gabartas. – Man pačiam į atmintį labiausiai įstrigo akistatos su hibridiniais „Lexus“ modeliais, BMW X5, „Land Rover Range Rover“ ir su keletu kitų, lūkesčius pranokusių aparatų“.

Valdas Valiukevičius
Valdas Valiukevičius

Renaldą palaiko ir šio projekto koordinatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius, teigiantis, jog iš tokio didelio, daugiau nei keturių šimtų  konkurso rėtį praėjusių automobilių kiekio nepaprastai sunku išskirti vienintelį.

„Ko gero natūralu ir nieko neturėtų stebinti, jog visgi didžiausią įspūdį palieka brangiausi automobiliai, tokie kaip paskutiniuosiuose konkursuose bandyti M klasės „Mercedes-Benz“, BMW X5, „Audi Allroad“, „Toyota GT86“, „Subaru BRZ“ ir kiti, – tvirtina V. Valiukevičius.   

Dar vienas vertinimo komisijos senbuvis, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas atvirai prisipažįsta, jog būtent šie konkursai jam turėjo daugiausia įtakos renkantis asmeninį automobilį.  

„Pirmąjį naują „Škoda Favorit“ įsigijau 1994 m, kai lietuviškojo metų automobilio konkurso dar nebuvo, o perkant kitus penkis konkursai ir juose patirti įspūdžiai turėjo lemiamos įtakos, kai iš visų bandytų didžiausią įspūdį paliko „Audi Allroad“, „Toyota LC 120“, „Honda Jazz“, „Hyundai Santa Fe“ ir dar keli“, – sako V. J. Vilūnas, visus konkurso automobilius visų pirma vertinantis iš potencialaus pirkėjo arba iš vairuotojo pozicijų, o ne kaip visažinis teoretikas. 

TV laidos vedėjo veiklai ir gyvenimo būdui labiausia tiko universalai, visureigiai, o dabar – ir mažas miesto automobilis. 

Valdas Juozas Vilūnas
Valdas Juozas Vilūnas

„Kadangi „Audi Allroad“ man buvo per brangus, paveiktas konkurse patirtų įspūdžių įsigijau naują „Volvo XC70“, po jo irgi tomis pačiomis aplinkybėmis garaže atsirado „Toyota  Land Cruizer 120“, o dar po kelių metų sužavėjo šiek tiek mažesnis „Volvo XC60“, – prisimena V. J. Vilūnas. – Pagausėjus šeimynai kelionėms reikėjo miniveno. Konkursuose jų išbandžiau ne vieną, tačiau pasirinkau amerikinį „Toyota Sienna“, patogumu, savo erdve, galingumu bei patikimumu neturėjusį konkurentų Europoje. Bandymų stovykloje puikų įspūdį padarė „Mercedes-Benz ML“, tačiau reikėjo didesnio, tad į tolimas keliones dabar važinėju su „MB GL350“, o kasdien vairuoju „Honda Jazz“ ir švilpauju. 1.4 benzinas su variatoriumi!”

V. Valiukevičius kasdieną rankose laiko čekiškos „Škoda Octavia“ vairą. 

„Kadangi darbas užima bene 80 procentų gyvenimo, o šis automobilis yra pats puikiausias darbinis arkliukas už sąžiningą kainą – ekonomiškas, patvarus su puikiu kainos ir kokybės santykiu.  Būtent kainos ir kokybės santykis – svarbiausias pasirinkimo kriterijus“, – tvirtina V. Valiukevičius, neslepiantis, jog jo svajonių automobilis – „Porsche 911 Turbo S“.  

R. Gabartas važinėja su „Subaru Outback“, kurio atsiradimą šeimoje lėmė kasdieniai poreikiai – būtinybė į kelionę pasiimti, kaip pats sako, „debesį šunų“, judėti nelabai uoliai žiemą prižiūrimais rajoniniais keliais ir technikos patikimumas. 

Kalbėdamas apie svajonių automobilį R. Gabartas teigia, jog absoliučiai universalaus jam netekę matyti nuo tų laikų, kai egzotiška istorija tapo „žiguliai“ ir „moskvičiai“, o beveik visi šiuolaikiniai automobiliai esą orientuoti į tam tikrą vartotojų grupę su specifiniais poreikiais. 

„Jei automobilis sportiškas ir dedikuotas aktyviam vairuotojui, tai dažniausiai sunkiai dera su lūkesčiais keliauti ekonomiškai. Jei siūloma galimybė 100 km įveikti už 5 litus, greičiausiai bendras nuvažiuojamas atstumas siekia 160 km. Jei „kaifuoji“ važiuodamas nuleistu roadstrio stogu, turi susitaikyti su faktu, kad bagažinėje netilps maišas bulvių... – nelinkęs derinti nesuderinamo sako Renaldas. –  Todėl jei būčiau nekrikščioniškai turtingas, greičiausiai turėčiau tris automobilius: „Porsche 911“, „Tesla“ ir kažką panašaus į „Range Rover Sport“.

Ilona Staškutė
Ilona Staškutė

O štai V. J. Vilūnas regis būtų linkęs nerti į tą pačią upę: „gal, vėl geisčiau „Toyota Sienna AWD“? Mano šeima ir draugai, kurie su ja keliavo, sako, kad nieko nebuvę patogesnio“.

Labiausia vieningi pašnekovai buvo atsakydami į klausimą ar teko kam iš pažįstamų, draugų rekomenduoti konkurse dalyvavusį automobilį? Teko visiems, ir ne po vieną kartą. 

Į V. Valiukevičiaus ar R. Gabarto rekomendacijas atsižvelgę pirkėjai iš salonų išvairavo įvairių modelių „Škoda“, „Subaru“, „Mazda“, „Nissan“, „Lexus“, o V. J. Vilūno patarimų paklausę pirkėjai be šių markių dar rinkosi ir „Audi Allroad“, BMW X5 ir „Volvo XC 90“. 

„Paprastai žmonės net prisiekinėję, kad tokio modelio tikrai nepirks, pabandę persigalvoja ir vėliau nesigaili, – tvirtina I. Staškutė. – Dėl to visiems siūlau – jei ieškote naujo automobilio, išbandykite bent finalininkų septynetuką. Nepatikėsite, kaip per keletą metų gali pasikeisti stereotipuose įstrigusi realybė“.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas