Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Metų automobilis 2018“: kurios automobilių funkcijos – pigiausios?

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai, kurių kainos svyruoja nuo 11 iki 72 tūkstančių eurų, arklio galių skaičius – nuo 84 iki 370, o bagažinės talpa – nuo 255 iki 1 231 l.
Prasideda konkuras Lietuvos „Metų automobilis 2018“
Prasideda konkursas Lietuvos „Metų automobilis 2018“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tačiau ne visada geriausias tas, kuris didžiausias ar galingiausias – viską įvertinus per kainos prizmę, gaunami labai įvairūs rezultatai.

„Šiaulių banko“ analitikai padėjo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijai palyginti įvairius automobilius per kainos prizmę – pavyzdžiui, vertinant, kurio automobilio arklio galia ar bagažinės litras yra pigiausi.

Pabrėžiama, jog čia vertinami konkurse dalyvaujančių automobilių parametrai, tačiau kainos – bazinių modelių, todėl įmanomi nedideli neatitikimai.

Pigiausias 1 AG – 77 Eur

Galingiausias konkurso dalyvis yra „Kia Stinger“, jo V6 variklis pasiekia 370 arklio galių. Mažiausiai galingą, vos 84 AG variklį, turi taip pat „Kia“ modelis – „Picanto“. Jis dar yra ir pigiausias konkurso dalyvis, bazinė jo kaina nesiekia nė 11 tūkstančių eurų. Tačiau vertinant vienos arklio galios kainą, nei vienas iš šių modelių į lyderius nepretenduoja. Viena „Stinger“ arklio galia kainuoja 124 eurus, o „Picanto“ nežymiai atsilieka – 130 Eur.

Vytauto Pilkausko nuotr./Konkursas – Lietuvos „Metų automobilis 2018“
Vytauto Pilkausko nuotr./Konkursas – Lietuvos „Metų automobilis 2018“

Geriausias rezultatas šioje srityje – „Opel Insignia“, kurio viena AG tekainuoja 77 eurus. Antras geriausias rezultatas – „Kia Rio“ su 99 eurais, trečias – „Honda Civic“ su 105.

Variklių darbinis tūris tarp konkurso dalyvių svyruoja nuo 0,9 iki 3,3 litro. Mažiausią turi „Nissan Micra“, didžiausią – „Kia Stinger“. Tačiau vertinant, kuris variklis yra efektyviausias – iš kurio darbinio tūrio išspausta daugiausia arklio galių – nugali itališkas „Alfa Romeo“. Šio krosoverio 2 l motoras pasiekia 280 AG.

Jeigu vertintume, kurio variklio darbinis tūris kainuoja mažiausiai, nugalėtų vėlgi itališkas automobilis – „Fiat Tipo“, kurio 1,6 l dyzelinio variklio kubinis centimetras kainuoja 8,1 euro. Nedaug nuo jo atsilieka svečias iš Pietų Korėjos „Kia Picanto“ su 8,8 euro už vieną kubinį centimetrą darbinio tūrio.

Dauguma varomi visais ratais

Konkurse iš 34 dalyvių lygiai pusė, septyniolika, turi dyzelinius, kita pusė – benzininius variklius. 7 sukomplektuoti su mechaninėmis pavarų dėžėmis, o 27 – su automatinėmis. Dviejų modelių „automatuose“, „Jeep Compass“ ir „Mercedes-Benz E400 4Matic“ kupė, yra po 9 pavaras. Devyniolika automobilių turi keturis varančius ratus, penkiolika varomi dviem. O kurių modelių varantieji ratai yra pigiausi?

3 483 Eur – tiek kainuoja „vienas varantysis ratas“ „Opel Crossland X“ modelyje. Kitaip sakant, tai – pigiausias konkurso keturiais ratais varomas automobilis. Nedaug atsilieka ir „Suzuki Swift 4x4“, jo „vieno varančio rato“ kaina – 3 500 Eur.

Vytauto Pilkausko nuotr./Konkursas – Lietuvos „Metų automobilis 2018“
Vytauto Pilkausko nuotr./Konkursas – Lietuvos „Metų automobilis 2018“

Vertinant automobilių įsibėgėjimą iki 100 km/val., geriausias kainos ir greičio santykis yra vėlgi iš Korėjos – „Kia Rio“. Tuo tarpu maksimalaus greičio ir kainos santykyje lygių neturi „Ford Fiesta“. Beje, pastarasis modelis nugali ir kitose kaštų varžybose – jo techniniai aptarnavimai iki 100 tūkst. km kainuoja 606 Eur.

Degalų sąnaudų ir CO2 emisijos rungtyse nugalėtojas tas pats – „Fiat Tipo“. Panašu, kad itališkas 1,6 l dyzelinis variklis yra ne tik pigus, bet ir labai efektyvus.

Pigi bagažinė – nebūtinai maža

Vertinant automobilių bagažines, lygių nepaliko septynvietis „Peugeot 5008“ – jo bagažinėje telpa daugiau nei 1 000 litrų krovinio, o jos vieno litro kaina tėra vos 19 eurų. Įdomu, kad antroje šio matavimo vietoje taip pat „Peugeot“ automobilis – 308 SW bagažo skyriaus talpa yra 610 l, o vienas jos litras kainuoja 26 eurus. Trečias „pigiausias litras“ – „Fiat Tipo“ su 29 eurais už litrą.

Trumpiausias konkurso automobilis yra „Kia Picanto“ (kėbulo ilgis – 3 595 mm), o ilgiausias – „BMW 630d xDrive Gran Turismo“ (5 091 mm). Tačiau daugiausiai automobilio kėbulo ilgio už kainą gausite įsigiję „Opel Crossland X“.

Lengviausias automobilis – vėlgi „Kia Picanto“ (884 kg), o daugiausiai, beveik triskart daugiau, sveria „Mercedes-Benz E400 4Matic Coupe“ – 2 360 kg. Visgi „pigiausia masė“ – 1 395 kg sveriantis „Fiat Tipo“ (9 eurai už kilogramą).

Konkurso dalyvių kainos skiriasi bene 7 kartus – nuo pigiausio, 10 990 eurų kainuojančio „Kia Picanto“, iki 72 420 eurų kainuojančio „BMW 630d xDrive Gran Turismo“. Šių automobilių mėnesinė lizingo įmoka – nuo 116 eurų („Picanto“) iki 769 eurų (BMW). Norint šiuos automobilius įsigyti lizingu, „į rankas“ uždirbti reikėtų atitinkamai 300 ir 1 945 eurų. Žinoma, tai – tik preliminarūs apskaičiavimai nevertinant konkretaus kliento įsipareigojimų ir kitų parametrų.

Įdomu, kad pigiausias konkurso automobilis „Kia Picanto“ yra ir lengviausias, trumpiausias bei mažiausiai galingas. Tuo tarpu didžiausias konkurso automobilis, 6 serijos BMW „Gran Turismo“, tuo pačiu yra ir brangiausias modelis. Bendra konkurso automobilių parko vertė – daugiau nei milijonas eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius