Dabar populiaru
Publikuota: 2019 lapkričio 9d. 07:30

Naujasis „Renault Captur“ – jau ne vien dizaino lenktynės

Naujasis „Renault Captur“
Organizatorių nuotr. / Naujasis „Renault Captur“

Tai buvo momentas, kuomet galutinai suvoki, jog automobilių pasaulis iš esmės keičiasi. Gali būti, kad daugybę metų tai buvo tik dizaino lenktynės, kuomet pats principas toks pat kone nuo Antrojo pasaulinio. Susimąstyti privertė naujasis „Renault Captur“, tačiau mintys – ir apie kitus žmonėms skirtus automobilius. Faktas – jei nesirenki rimtų pokyčių kelio, kelias tavęs nesirinks visai.

Graikija. 25 laipsniai šilumos. Vietiniams gal ir vėsoka, tačiau šiauriečiams tai netikėtas vidurvasario dvelksmas. Viduryje neužmatomų vynuogynų su vyno gamykla įrengtas ir visas konferencijų kompleksas. Gal čia dažniau pristatomas vynas, tačiau šįkart – jokio alkoholio, nes visiems teks sėsti prie vairo. Pristatomas naujasis „Renault Captur“.

Erdviame kieme lyg pagal statybininko nivelyrą išrikiuoti balti ir oranžiniai automobiliai. Šįkart jie vienas nuo kito skiriasi nedaug – tik greičių dėže. Vienuose ji mechaninė, o kituose – automatinė su dviguba sankaba.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Jei tiksliau, visa gama „Captur“ variklių bus derinami su 5 arba 6 greičių mechanine pavarų dėže arba su 7 greičių automatine pavarų dėže su dviguba sankaba.

Benzininių variklių galia siekia nuo 100 AG iki 155 AG, o dyzelinių – nuo 95 AG iki 115 AG. Jie visi yra naujausios kartos varikliai su pažangiausiomis technologijomis, ekonomiški ir išmetantys mažai teršalų, kad atitiktų galiojančius standartus.

Atstovai daug kalbėjo ir apie tai, ko šiandien neteks išbandyti savo kailiu. Pavyzdžiui, vienas iš tokių dalykų – „Plug-in“ variklis. O gal rekėtų sakyti, kad tai visa sistema?

Kalbėta, kad naujasis „Captur“ yra pirmasis „Renault“ modelis, kuris derinamas su iš elektros tinklo įkraunamu hibridiniu varikliu „E-TECH Plug-in“. Smalsu buvo pamatyti, ką reiškia kažkur automobilyje paslėpti 9,8 kWh bateriją. Ji išties nemaža.

Kas svarbiausia – gamintojas žada, kad nuo 2020 metų rinkoje pasirodysiantis „Captur“ su savo „1.0 TCe“ ir „1.3 TCe“ varikliais ir „E-TECH Plug-in“ iš tinklo įkraunamu varikliu savo klasėje taps pirmuoju realiai įperkamu daugeliui vartotojų. Laukti liko nedaug.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Čia reikėtų patikslinti, ką reiškia hibridinis automobilis su rozetės kištuku. Su šia baterija ir elektros varikliu „Captur“ be benzininio variklio pagalbos, riedėdamas iki 135 kilometrų per valandą greičiu, gali nuvažiuoti apie 45 kilometrus.

Jei veiksmas vyksta mieste, kur baterija paprastai ne taip agresyviai eikvojama, galima nuvažiuoti ir iki 65 kilometrų. Panašiai tiek žmogui vidutiniškai reikia per dieną.

Tai reiškia, kad kasdien vairuotojas benzino praktiškai nenaudos, o ilgoje kelionėje galės nesukti galvos dėl baterijos įkrovos. Tiesa, baterija, jei ji pakankamai įkrauta, padeda lengviau sukti benzininį variklį. O tai taupo degalus.

Tądien žurnalistams iš keturių šalių buvo leistą pabandyti 1,3 litro darbinio tūrio benzininius kompaktiškus SUV su skirtingomis pavarų dėžėmis. Šios trys didžiosios raidės, jei dar kam neaišku, reiškia padidinto pravažumo modelį, kurio džipu nepavadinsi, o terminas „plentinis džipas“ skamba per daug įžeidžiančiai.

Tiesa, „Captur“ įvardijamas kaip nedidelis – B segmento atstovas. Bet kai jame sėdi, važiuoji, pradedi abejoti segmentavimo sistema, kuri daugiausiai remiasi automobilio ilgiu.

Šis gražuolis yra gana aukštas, dėvi nemažus batus, tvirtai stovi ant kelio, turi pakankamai raumenų. Na taip, galima sakyti, jog tai tikrai kompaktiškas SUV, tačiau tikrai ne mažylis.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Vietos šiame automobilyje tikrai pakanka priekyje ir gale sėdintiems. Žinoma, tai jokiu būdu nėra technika, skirta dideliems kroviniams gabenti. Tai automobilis žmonėms važiuoti.

Važiuojant „Captur“ ištiko šioks toks nušvitimas. Variklių progresas iš tiesų yra svarbu ir žavinga. Jau galima pamanyti, kad prieš uždraudžiant vidaus degimo variklius, bus sukurtas toks, kuris negesdamas tarnaus visą amžinybę, o paskutinio degalų bako pakaks apvažiuoti aplink pasaulį.

Gali būti, kad daug svarbesnis pokytis vyksta ne variklyje, o visur kitur. SUV reiškia padidintą pravažumą, o B segmentas – trumpą kėbulą. Tačiau bendras rezultatas – galinga važiuoklė, nebijanti sudėtingų kelio sąlygų, patogus sėdėjimas penkiems asmenims, lengvas parkavimas mieste, ekonomiškas važiavimas, saugumas.

SUV nėra automobilis su pertekliniais resursais. Tai anksčiau gaminti automobiliai tebuvo taupymo produktas.

„Captur“ tarsi yra tikras įrodymas, jog SUV nėra automobilis su pertekliniais resursais. Tai anksčiau gaminti nedideli automobiliai tebuvo greitai gendantis vartojimo kultūros arba taupymo produktas.

Didelis SUV – egoizmo lenktynės tiems, kurių pinigus skaičiuoja buhalteriai. O štai kompaktiškas – visiškai pakankamas automobilis ilgoms ir trumpoms kelionėms. Tikėtina, kad ilgalaikis, nes stambūs važiuoklės mazgai turėtų būti patikimi.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Kitaip tariant – šis prancūzas leido suprasti, kad SUV iš tiesų nėra padidinto pravažumo. Tai anksčiau dešimtmečius gaminti lengvieji automobiliai buvo pamažinto potencialo transporto priemonės, taip ir bandančios kuo greičiau sugesti. Ar toks pozityvus pirmas įspūdis pasitvirtins dėl „Captur“? Laikas parodys.

Kol kas su naujuoju prancūzų gražuoliu pravažiuota vos pora šimtų kilometrų, tačiau įspūdis net per geras. Velniškai sunku ieškoti priekaištų. Važiuoja puikiai, tyliai, minkštai. Dinamika elastinga. Jeigu nori – sportiška.

Reikia pripažinti, kad net mechaninė pavarų dėžė neatrodo kaip minusas – nors variklio beveik nesigirdi, bendras akceleratoriaus, sankabos ir pavarų svirties darbas, rodos, akimirksniu prilimpa ir tampa kūno pojūčių pratęsimais.

Neliko ranktūrių virš stiklo. Akivaizdu, jog gamintojui toks dalykas nebetilpo dėl automobilio dizaino

Ką jau kalbėti visą puokštę elektroninių saugumo gudrybių. Vienas kolega pastebėjo keistą dalyką – neliko ranktūrių virš stiklo. Akivaizdu, jog gamintojui toks dalykas nebetilpo dėl automobilio dizaino – sutvirtėjusi apačia ir palengvėjęs viršus su dinamiškai pažemintais langais. Jei ranktūriai liktų, tai kibtis į juos nebūtų patogu.

Tokie pokyčiai dar ir dėl to, kad išliktų bendras tikro visureigio vizualinis įspūdis. Kolega prisipažino, jog dažnai mėgsta įsikibti, sėdėdamas keleivio pusėje. Puolė ranktūrio ieškoti, kai „Captur“ vingiavo Viduržemio jūros pakrantėmis.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

„Captur“ iš tiesų įeis į „Renault“ istoriją. Nuo 2013 metais jau parduota 1,5 milijono šio modelio automobilių daugiau nei 90 šalių. Jis greitai tapo geriausiai parduodamu savo segmente tiek Prancūzijoje, tiek visoje Europoje.

Gamintojas didžiuojasi, kad savo klasėje šis gaminys turi didžiausią bagažinę, kurioje telpa 536 litrai nežinia ko, o dar 27 litrait paties telpa vidinėse dėtuvėse. Tiesą sakant – lai svyruoja šie skaičiai po 100 litrų į bet kurią pusę – kad tik važiuotų ir negestų.

Dar galima atkreipti dėmesį į „Bose“ garso aparatūrą, kuria gamintojas labai didžiuojasi. Tik kažkodėl norisi įspėjamai pagrūmoti pirštu – tas minkštas švarumas ir skaidrumas be galo tinka elektroninei muzikai. Ką daryti aštresnio klasikinio roko mėgėjams? Tiesa, keletas paspaudimų ekrane ir viskas jau žymiai geriau.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Ekranas – čia galima labai subjektyviai, bet ir drąsiai pareikšti, jog ypač vertingas ne jo dydis (didžiausias segmente), bet pozicija ir vertikalumas. Ir kas sugalvojo, jog ekranai (jau pravardžiuojami „planšetėmis“) automobilyje turi būti horizontalūs? Visiškai nepratusiam prie naujo automobilio sekti navigaciją buvo paprasta.

Skelbiama, jog „Captur“ bus spalvingas. Modelio išleidimo metu iš viso bus galima rinktis iš 11 kėbulo spalvų, 4 kontrastiškų stogo spalvų ir 3 išorės spalvų derinių. Iš visų šių parametrų bus galima sudėlioti 90 galimų derinių.

Salonas? Kokybiškas ir patogus. Panašu, jog jis į prancūzą pateko iš gerokai aukštesnės klasės modelių. Kaip ir visos elektroninės saugumo priemonės.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./„Renault Captur“ – pavairuok ateitį jau šiandien

Belieka pridurti, kad „Renault“ į labai netolimą ateitį žengia su šūkiu „Drive The Future“ – vairuok ateitį. „E-TECH Plug-in“ platformos įdiegimas yra vienas iš pagrindinių viso aljanso strateginių žingsnių iki 2022 m.

Skelbiama, kad nuo minėtų metų 70 proc. visų aljanso ir 80 proc. „Renault“ grupės automobilių bus gaminami naudojant CMF (Common Module Family – bendrų modulių šeimos) platformą.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

04:17
01:26
02:04

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie Gazas