-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Regitros“ apgultis

Šluote šluojantys naudotus automobilius ir mokantys gerus pinigus baltarusiai sukėlė seniai regėtą ažiotažą. Nemažai vilniečių, iki šiol net negalvojusių apie savo mašinos pardavimą, neatsispyrė pagundai ir užplūdo „Regitrą“. Išregistravę automobilį ir gavę laikinuosius numerio ženklus, jie vėliau tikisi sėkmės turguje.
„Regitros“ apgultis
„Regitros“ apgultis / M.Griniaus 15min.lt nuotr.
Temos: 1 „Regitra“

„Padarę talką, greta esančiame miškelyje surinkome 6 kubinius metrus šiukšlių. Daugiausiai tarp jų – polietileninės valstybinių numerio ženklų pakuotės“, – vaizdžiai situaciją apibūdina Kęstutis Jadzevičius, valstybės įmonės „Regitra“ Vilniaus filialo vadovas.

Gavę naujus laikinuosius numerius, parduodamų automobilių savininkai nesivargina paėjėti iki artimiausios šiukšliadėžės – išsiima numerius, o pakuotę meta į krūmus.

Tiesa, daugiausiai šiukšlina lietuviai: „15min“ korespondentui lankantis „Regitroje“ baltarusių buvo gerokai mažiau nei vilniečių. Nors baltarusiai šiemet nuperka net kas penktą naudotą automobilį Lietuvoje, mašinų išregistravimo ir dokumentų tvarkymo rūpesčiai gula ant pardavėjų pečių.

Premjeras išgąsdino labiau 

K.Jadzevičiaus teigimu, jau maždaug 2 mėnesius juntamas prekybos automobiliais pagyvėjimas piką pasiekė būtent dabar: „Nors visi dokumentų priėmimo ir išdavimo specialistai dirba pamainomis be pietų pertraukos, būna momentų, kai eilėje laukia 150 žmonių, įprastai šis skaičius –  maždaug 30 klientų.“

Vienam klientui aptarnauti sugaištama maždaug 1 valanda ir 10 minučių, per dieną vien tik Vilniaus  „Regitros“ filiale sutvarkoma 900–1000 dokumentų.

Tačiau K.Jadzevičius prisiminė, jog didžiausias klientų antplūdis buvo prieš metus, kai Vyriausybės vadovas Andrius Kubilius išgąsdino žmones, užsiminęs apie galimybę įvesti mokesčius už automobilius.

Tuomet išregistruoti anksčiau su įgaliojimu parduotų arba nebevažiuojančių, kiemuose dūlančių automobilių panoro dešimtys tūkstančių žmonių – per vieną dieną „Regitra“ tik Vilniuje sulaukdavo net po 2,5 tūkstančio interesantų. 

Antplūdis – per pietus

Automobilių pardavėjų kiekis „Regitroje“ dienos metu smarkiai pulsuoja. Didžiausias antplūdis – anksti ryte ir tuomet, kai daugelyje įstaigų ir bendrovių yra pietų pertrauka. Vyresnio amžiaus automobilių pardavėjai čia pradeda mindžikuoti jau nuo pusės aštuonių ryto.

Štai „15min“ korespondentui 10 valandą lankantis „Regitroje“, eilėje buvo 22 žmonės, tuo tarpu kolegai atvykus šiek tiek po pietų, prieš jį eilėje laukė beveik pusantro šimto žmonių.

Lemia muitai ir valiuta

Prie „Regitros“ sutiktas minskietis Sergejus tikino, kad jo visiškai nestebina eilės norinčių sutvarkyti mašinų pardavimo dokumentus. „Čia tvarka tikrai geresnė nei ligoninėje. Pas mus visų formalumų pildymas ir dokumentų tvarkymas užima nepalyginti daugiau laiko“, – tikino Sergejus.

Jo teigimu, baltarusių antplūdį Lietuvos automobilių turguose lemia dvi priežastys: baimė dėl galimo Baltarusijos rublio devalvavimo ir muitų automobiliams padidinimo. Jeigu, kaip planuojama, Baltarusija nuo birželio 1 dienos prisijungs prie vieningos Rusijos ir Kazachstano muitų sistemos, importo mokestis automobiliams išaugtų 12 kartų.

„Pas mus bijoma, kad rublis praras vertę, tad tie žmonės, kurie turi bet kokių santaupų, stengiasi jų nelaikyti, bet investuoti į vertingesnius daiktus, tarp jų – į mašinas“, – aiškino baltarusis.

Tačiau jis tikino, kad mašinų pirkimo bumas netrukus baigsis. Esą tie žmonės, kurie norėjo automobilio sau, tokį jau įsigijo. O Baltarusijos automobilių turguose pirkėjų vis mažėja, nes trūksta užsienio valiutos: žmonės neturi nei eurų, nei dolerių. „Už kokius pinigus mums pirkti automobilius? Juk mūsų rublių į Lietuvą gali nors vežimais vežti – niekam jie čia nereikalingi“, – kritiškas buvo Minsko gyventojas

Baudos –  ir buvusiam savininkui

Susiruošusiems parduoti savo automobilį verta priminti, kad 90 parų galiojantys laikinieji valstybiniai numerio ženklai gali būti išduodami tik vieną kartą per metus.

„Todėl tiems, kurie nėra užtikrinti greitu savo automobilio pardavimu, galbūt nevertėtų pulti jo išregistruoti“, – pataria Vilniaus „Regitros“ vadovas.

Be to, parduodančiam automobilį primygtinai rekomenduojama pirkimo-pardavimo sandorį įforminti raštu. Geriausiai – tą pačia dieną, kai įvyksta realus automobilio pardavimas.

Mat pasitaiko kuriozinių situacijų, kai automobilį jau pardavusiam žmogui tenka mokėti baudas už naujo savininko padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tol, kol naujasis mašinos savininkas jos neįregistruoja, faktiniu transporto priemonės valdytoju laikomas buvęs savininkas.

Tai gali trukti ne taip jau trumpai – beveik dvi savaites. Jeigu naujasis šeimininkas per 12 parų jo neįregistruoja, automobilis automatiškai laikomas išregistruotu ir nebegali važiuoti. Duomenis apie tokius automobilius policijos patruliai mato savo duomenų bazėje: sustabdyti tokie automobiliai turi būti gabenami į specialias saugojimo aikšteles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius