Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 30d. 06:57

Ryškiausias automobilis, kurio „Volkswagen“ neišdrįso gaminti

Volkswagen BlueSport būtų buvęs ryškiausias automobilis markės gamoje.
Volkswagen nuotr. / Volkswagen BlueSport būtų buvęs ryškiausias automobilis markės gamoje.

Yra daugybė žodžių, kuriais galime apibūdinti „Volkswagen“ automobilius – rimti, patikimi, saugūs, modernūs… nuobodūs? Žinoma, yra išimčių – GTI ir R serijų automobiliai iš tikrųjų yra smagūs, tačiau tai – tik įdomios įprastų automobilių versijos. Tačiau „Volkswagen“ 2009 metais ruošėsi įgyti kiek kitokį įvaizdį – markė ketino pristatyti tikrą sportinį roudsterį.

Roudsteris – tai dvivietis kabrioletas. „Volkswagen“ įprastai tokių negamina. Tiesą sakant, „Volkswagen“ apskritai vengia gaminti sportinius automobilius – tam skirtos kitos grupės markės. Tačiau kompanija 2009 metais rimtai ketino tai pakeisti, kai Detroite pristatė „BlueSport“ konceptą.

Iš tikrųjų, ši istorija prasidėjo kur kas anksčiau. 2003 metais Frankfurte buvo pristatytas „Volkswagen Concept R“. Tai – roudsteris su 3,2 l V6 varikliu viduryje, sujungtu su dviejų sankabų DSG pavarų dėže. Šis išvaizdus automobilis pasižymėjo futuristišku stiliumi, tačiau neatrodė kaip kažkoks neįmanomas dizainas. „Concept R“ dydis buvo praktiškai identiškas penktos kartos „Golf“, kurio pagrindu šis konceptas ir buvo sukurtas.

2005 metais „Volkswagen“ vadovai tvirtino, kad jų planuose – į „Concept R“ panašus serijinės gamybos modelis. Ir žurnalistai tuo tikėjo – o kuo čia netikėti? „Concept R“ buvo tarsi kišeninis superautomobilis, galintis rinkoje įsitaisyti šalia BMW Z serijos modelių.

Apie „Mazda MX-5“ sėkmę yra girdėjęs kiekvienas, o ir „Porsche Boxster“ yra pakankamai populiarus automobilis. „Concept R“ tikrai galėjo tapti ypatingu modeliu šiaip jau nuobodokoje „Volkswagen“ gamoje.

Planai tapo kūnu 2009 metais, kai automobilių parodoje Detroite pirmą kartą oficialiai pristatytas „Volkswagen Concept BlueSport“. Šis koncepcinis automobilis jau priminė gamybai paruoštą modelį. Žurnalistai negalėjo įžiūrėti dizaino elementų, kurie būtų nesuderinami su saugumo reikalavimais – „BlueSport“ turėjo tikrus žibintus, įprasto aukščio bamperius ir neatrodė per daug futuristiškai. Tiesa, šis automobilis buvo kiek kuklesnis už „Concept R“.

„BlueSport“ širdis susitraukė iki 2,0 litrų ir keturių cilindrų. Šis viduryje sumontuotas variklis išvystė 180 AG (134 kW), tačiau su dviejų sankabų transmisijos pagalba vis tiek leido automobiliui vos per 6,2 sekundes pasiekti 100 km/val. greitį. „Volkswagen Bluesport“ pasižymėjo modernia, bet kartu ir solidžia išvaizda ir buvo pakankamai praktiškas dvivietis automobilis.

Kodėl buvo pasirinktas mažesnis variklis? Na, „Concept R“ buvo per arti „Porsche Boxster“ – kam „Volkswagen“ konkuruoti su savo grupės modeliais. Be to, „Volkswagen“ markė yra siejama su įperkamais automobiliais, todėl kompanijos roudsteris turėtų būti nedaug brangesnis už MX-5. Galiausiai, „Volkswagen“ tuo metu planavo panaudoti „BlueSport“ platformą ir kitiems automobiliams.

„Audi“ versija, kuri greičiausiai būtų pavadinta R4 arba R5, būtų buvusi greitesnė ir, galbūt, hibridinė ar elektrinė. O „Porsche“ versija būtų tarsi pigesnis ir mažesnis „Boxster“. Tačiau nei vieno iš šių automobilių taip ir nesulaukėme.

„Volkswagen“ ties „BlueSport“ dirbo dar bent porą metų. Tuo pat metu kompanijos analitikai įdėmiai stebėjo situaciją rinkoje. Skaičiavimai parodė, kad BlueSport „Volkswagen“ grupei neuždirbtų pakankamai pinigų. Modelis greičiausiai nebūtų buvęs nuostolingas, tačiau tuos pačius gamybinius pajėgumus galima paskirti kur kas pelningesnei veiklai. 2012 metais „Volkswagen“ pristatė MQB platformą, kurios pagrindu gaminama didžioji dalis grupės modelių, ir kartu galutinai palaidojo BlueSport idėją.

Nodum.lt
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Aplinka produktyvumui

Video

13:33
01:50
01:28

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas