Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 05 11, 14:57

Kaip automobilių perpardavinėtojai apeina SDK ir kodėl neišnyko „kauferiai“?

Gegužės 1-ą dieną sukako metai, kai buvo įvestas ir unikalus transporto priemonės savininko deklaravimo kodas (SDK). Šį kodą privalo turėti kiekviena šalyje esanti transporto priemonė, nes jis būtinas tiek automobilio pardavimo, tiek registracijos „Regitroje“ metu. Teigiama, kad tai padėjo sumažinti šešėlį naudotų automobilių rinkoje, tačiau tiek patys automobilių perpardavinėtojai, tiek apgautų pirkėjų pretenzijas nagrinėjančios įmonės tvirtina, kad SDK, kaip kontrolės priemonė, nesunkiai apeinama.
Kauno automobilių turgus Tik prenumeratoriams
Kauno automobilių turgus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės teigimu, SDK duoda naudą. VMI teigia, kad 2021 metų gegužės–gruodžio mėn., lyginant su 2020 m. laikotarpiu, pirmą kartą registruojamų transporto priemonių pirkimo–pardavimo sandorių sudarymas Lietuvoje išaugo beveik penktadaliu, nors Vakarų Europos šalyse sumažėjo.
  • Palyginti su 2020 metais, naudotų automobilių prekybos veiklą vykdančios įmonės, kurioms VMI taikė kontrolės priemones, sumokėjo 2,4 karto (5,5 mln. eurų) daugiau mokesčių.

Automobilių be SDK prekyba verčiasi ir toliau

Naudotų automobilių perpardavinėjimu besiverčiantis Vaidas (tikras vardas redakcijai žinomas) sutiko anonimiškai papasakoti apie tai, kaip jam verslas klojasi po to, kai buvo įvesta SDK sistema. Jis tvirtina, kad iš esmės niekas per daug nepasikeitė.

Kaip vyksta prekyba ir kokiu būdu apeinamas SDK mechanizmas? Šiame straipsnyje – ir pardavėjų, ir pretenzijų eksperto nuomonės bei patirtis.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas