-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Swedbank“ tyrimas atskleidė, kokiems automobiliams pirkti lietuviai ima paskolą

„Swedbank“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos gyventojai iš banko pasiskolino daugiau nei 28 mln. eurų automobiliams įsigyti. Tačiau tik 1 iš 10 su banko finansine pagalba įsigytų automobilių buvo naujas, likę – naudoti.
Kauno automobilių turguje
Kauno automobilių turguje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Įsigydami naujus automobilius pirkėjai rinkosi lizingą, o pirkdami naudotas mašinas šį finansavimo būdą rinkosi tik 15 proc. pirkėjų. Likę 85 proc. rinkosi specializuotą paskolą automobiliui, leidžiančią įsigyti pigesnį automobilį be pradinio įnašo.

Pirkdami lizingu naują automobilį lietuviai dažniausiai renkasi brangesnį modelį nei estai ir latviai.

„Pirkdami lizingu naują automobilį lietuviai dažniausiai renkasi brangesnį modelį nei estai ir latviai. Vidutinė lizingu įsigyjamo naujo automobilio kaina Lietuvoje siekia 21 tūkst. eurų, ir tai yra 1 tūks. eurų daugiau nei Latvijoje ir net 4,3 tūkst. eurų daugiau nei Estijoje.

Tai patvirtina ankstesnių metų tendenciją, kad racionaliausiai automobilius renkasi estai – jie labiausiai atsižvelgia į ekonominę naudą, todėl dažniau pirmenybę atiduoda kompaktinės klasės automobiliams“, – komentuoja „Swedbank“ automobilių finansavimo srities vadovas Justinas Dedela.

Pirkdami naujus renkasi miesto visureigius

Pasak J. Dedelos, pirkdami lizingu naujus automobilius „Swedbank“, lietuviai jau kelis metus iš eilės renkasi miesto visureigius. Naujų automobilių trejetuke rikiuojasi „Nissan Qashqai“, „KIA Sportage“ bei „Opel Mokka“. Pirkėjai, kurie renkasi naudotus automobilius, pirmenybę atiduoda tokiems automobiliams, kaip „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“ bei „Toyota Avensis“.

„Swedbank“ duomenimis, bendras Lietuvoje lizingu įsigytų naujų ir naudotų
automobilių trejetukas rikiuojasi taip: „Volkswagen“, Toyota“, „Nissan“. Latvijoje pirmąją vietą pagal pirkėjų pasirinkimą užėmė Volvo“, antrojoje liko „Volkswagen“, trečiojoje rikiuojasi „BMW“. Estijoje populiariausios automobilių markės yra „Volkswagen“, „Škoda“ bei „Toyota“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

9 iš 10 automobilių – naudoti

Įsigydami automobilį tik 1 iš 10 banko klientų Lietuvoje ir Latvijoje rinkosi naują arba apynaujį – iki 1 metų senumo automobilį, o likę įsigijo naudotus automobilius. Estijoje naujus ir apynaujus automobilius pirko 20 proc. klientų.

Lyginant per metus su banko suteiktu finansavimu įsigytų naudotų automobilių kainas, brangiausiai už juos mokėjo estai. Vidutinė Estijoje pirkto naudoto automobilio kaina buvo 6,6 tūkst. eurų, Latvijoje 6,1
tūkst. eurų, o Lietuvoje ši suma siekė 4,9 tūkst. eurų.

Jau atrado alternatyvą lizingui

„Norintys įsigyti automobilį gyventojai šiandien labai racionaliai renkasi finansavimo priemones. Anksčiau dauguma pirkėjų negalvodami rinkdavosi lizingą, o dabar daugiau nei 85 proc. banko klientų, kurie kreipėsi dėl automobilio finansavimo, renkasi specializuotą paskolą.

Ji skirta tiems atvejams, kai automobilio kaina yra mažesnė, o pirkėjas neturi pradinio įnašo arba nenori privalomai draustis KASKO draudimu. Taip pat paskolos atveju automobilis yra iškart registruojamas pirkėjo, o ne banko vardu,“ – komentuoja „Swedbank“ atstovas.

Aktyviau perka vyrai

„Swedbank“ lizingo ir paskolos automobiliui portfelių duomenimis, automobilius aktyviausiai Baltijos šalyse perka 31-45 metų amžiaus vyrai.

Moterys, kurios visose Baltijos šalyse sudaro maždaug 30 proc. pirkėjų, Lietuvoje ir Estijoje dažniau įsigyja naujus automobilius, Latvijoje – naudotus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius