TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

„Toyota“ vadovas: mes turime džiaugsmą teikiančius automobilius

Kultiniai sportiniai „Toyota“ modeliai
Gamintojo nuotr. / Kultiniai sportiniai „Toyota“ modeliai
Šaltinis: 15min
0
A A

Šių metų pradžioje jauni bei perspektyvūs žmonės, norintys dirbti „Toyota“ kompanijoje, buvo pakviesti į trasą, kur turėjo būti supažindinti su gamintojo atstovais lenktynių trasose. Tačiau ratus suko tik vienintelis „Lexus LFA“, garsiai „rėkdamas“ savo V10 varikliu.

Niekas nė nenumanė, kas gali sėdėti prie šio modelio vairo. Sustojus jam, išlipus iš automobilio ir prisistačius Akio Toyoda vardu, visi suprato su kuo susitiko – su pačiu šios automobilių pramonės gigantės vadovu. „Aš paklausiau susirinkusiųjų, ar jie mėgsta automobilius, – sakė Toyoda. – Jeigu ne – jie neturėtų dirbti šioje kompanijoje.“

Gamintojo nuotr./„Lexus LFA Nurburgring“
Gamintojo nuotr./„Lexus LFA Nurburgring“

2009-aisiais užėmęs šias pareigas, 55 metų „Toyota“ įkūrėjo anūkas teigė, jog jie norėtų gaminti tokius automobilius, kurie vairuotojus padarytų laimingus.

Tačiau šie žodžiai nebuvo tikrų tikriausia tiesa: vos po pusmečio gamintojas susidūrė su milžiniško masto problemomis dėl įvairiausių brokų bei galimų gedimų. „Toyota“ turėjo atšaukti labai daug JAV rinkai skirtų automobilių, o gamintojui tokie veiksmai kainuoja solidžią pinigų sumą.

Tačiau praėjus kuriam laikui, koncernui grįžtant atgal į savo vėžes Japoniją sudrebino labai stiprus žemės drebėjimas. Savaime suprantama, nuo to smarkiai „sudrebėjo“ ir „Toyotos“ padėtis automobilių gamintojų topuose – japonai nukrito į trečiąją vietą, o juos aplenkė „General Motors“ bei „Volkswagen“.

Jeigu prie to dar pridėsime ir labai aukštą Japonijos jenos kursą, kuris neleidžia gimtojoje šalyje pasiekti aukštų pardavimų, bei milžiniškus potvynius Tailande, dėl kurių smarkiai strigo detalių tiekėjų darbas, pastebėsime, jog nuo „Toyotos“ koncerno sėkmė nusisuko, į vadovo postą atėjus Akio Toyodai.

Tačiau jo politikos visos nesėkmes nepakeitė: prieš užimdamas aukščiausias pareigas koncerne „Toyota“, Akio dalyvavo 24 valandų lenktynėse, Niurburgringe su „Lexus LFA“ prototipu. Negana to, lygiai tą patį jis padarė ir šiais metais.

Pats kompanijos vadovas pripažino, jog „Toyota“ dėl pastarųjų nesėkmingų metų nebegali vadintis tokiu „žvėrimi“, koks buvo anksčiau, tačiau aišku tai, jog japonai iš visų jėgų stengiasi įtikti daugumai pasaulio vairuotojų, kurdami kuo gražesnius automobilius.

Tuo tarpu automobilių pramonės analitikai teigia, jog pati svarbiausia ir didžiausia „Toyotos“ netektis – reputacija, o ją šis gamintojas buvo „užsiauginęs“ labai gerą. Anksčiau „Toyota“ automobiliai buvo žymiai labiau mėgstami dėl geros kokybės, tačiau per pastaruosius keletą metų atšaukę labai daug mašinų, jie susigadino savo reputaciją.

„Įdomu tai, jog net ir prieš gamintoją aplankiusias nesėkmes, kiti koncernai pasiūlydavo daug patrauklesnius variantus. „Toyota“ kurį laiką visa tai ignoravo ir nekreipdami į tai jokio dėmesio toliau gamino savo automobilius“, - pabrėžia analitikas iš „Deutsche Securities“ Kurtas Sangeris.

Gamintojo nuotr./„Toyota Prius“
Gamintojo nuotr./„Toyota Prius“

Dar viena detalė, kurią pats kompanijos vadovas, Akio Toyoda prisimena net ir šiomis dienomis, tai buvo interviu su Larry Kingu. Paklaustas „kokį automobilį vairuojate jūs?“, „Toyota“ koncerno vadovas sutriko: „ar turėčiau sakyti „Prius“? Ar tai – tinkamas atsakymas? Tačiau tada atsakymą pakeičiau ir pasakiau, jog vairuoju apie 200 automobilių per metus, nes aš tiesiog juos mėgstu“, - prisimena savo mintis Akio Toyoda.

Negana to, Toyoda neabejoja kitų gamintojų sėkme. Jis puikiai supranta, jog „Hyundai“ gamina puikius automobilius, o kai kurie korėjiečių kūriniai yra tokie geri, jog net „Toyota“ jiems neprilygsta. Akivaizdu, jog japonų koncerno akcijų vertė krito penktadaliu, tuo tarpu „Hyundai“ akcijos pakilo net ketvirčiu.

Tačiau pats kompanijos vadovas yra gana sumanus vyriškis: balandžio mėnesį jis Niurburgringo trasoje vairavo naująjį „Lexus GS350“ ir pastebėjo, jog kai kuriuos mazgus reikia pakeisti. Jam nepatiko per „minkšta“ važiuoklė, leidžianti kėbului svyruoti į šonus. Tuo tarpu po pirmojo naujojo „Camry“ pristatymo, jis nusiuntė šio modelio kūrėjus atgal prie projektavimo lentų, kad šie patobulintų automobilio saloną.

Jeigu Steve‘as Jobsas buvo žmogus, kuris privertė Toyodą susimąstyti dėl savo sprendimų, tai Hiromu Naruse (geriausias „Toyota“ pilotas-bandytojas, šiais metais šalia Niurburgringo trasos žuvęs avarijoje) buvo tas, kuris po išklausytos kritikos privertė Akio sėstis prie automobilio vairo.

Paimkime „Lexus IS-F“: šis automobilis buvo pripažintas tikru BMW M3 konkurentu, tačiau realiame pasaulyje jis tokiu niekada nebuvo, vokiečiai nė nepajuto spaudimo iš „Lexus“ pusės. Tuo tarpu LFA parodė plačias „Toyota“ galimybes, tačiau labai nedidelis tiražas (tik 500 modelių) bei „kosminė“ kaina taip pat neatspindėjo kasdieninio kompanijos veido.

Gamintojo nuotr./„Toyota FT-86“ – eilinis modelio atnaujinimas
Gamintojo nuotr./„Toyota FT-86“ – eilinis modelio atnaujinimas

Tačiau po kelių savaičių pamatysime dar vieną bandymą, kuriuo „Toyota“ tikisi pradžiuginti vairuotojus, o ypač – šios markės mėgėjus. Iki FT-86 debiuto juk liko visai nedaug. Galbūt tai primins mums, kaip turėtų atrodyti šiuolaikinis, šypseną keliantis „Celica“ ar MR2 modelis.

Ar naujasis kupė su galiniais varančiaisiais ratais pateisins ilgai laukiančiųjų lūkesčius bei „Toyotos“ vadovo politiką? Tikėkimės, jog atsakymą į šį klausimą sužinosime jau greitai.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas