Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Volkswagen“ keps elektromobilius kaip bandeles: paskelbė pigiausio „tautos automobilio“ kainą

Didieji elektriniai „Volkswagen“ koncerno pokyčiai nėra palankūs „Teslai“, bet yra gera naujiena elektromobilių gerbėjams. Stambiausias automobilių gamintojas planuoja parduoti po 200 tūkstančių elektromobilių per metus.
„Volkswagen ID. NEO“
„Volkswagen ID. NEO“ / Volkswagen nuotr.

TAIP PAT SKAITYKITE: Konkursas „Lietuvos Šimtmečio automobilis“: padėkite ekspertams išrinkti labiausiai vertą titulo

Naujuoju I.D. Concept serijos automobiliu taps B klasės elektromobilis. Jis kainuos dvigubai pigiau už Tesla Model 3 sedaną — 21 000 JAV dolerių arba 19 000 Eur. Volkswagen planuoja parduoti po 200 tūkstančių egzempliorių per metus.

TAIP PAT SKAITYKITE: Taline pristatytas „Volkswagen“ ateities automobilis – „ID.Buzz“ viena įkrova gali nuvažiuoti net 600 km

Volkswagen I.D. Concept serijoje bus naujas B klasės elektromobilis, kurį kompanija kol kas vadina MEB Entry.

Sprendžiant pagal pavadinimą, elektromobilis bus gaminamas, remiantis MEB platforma. Vokietijos koncernas taip pat planuoja panaudoti elektrines Golf ir Beetle versijas, o taip pat elektrinę miniveno I.D. BUZZ versiją. Be to, Volkswagen patieks platformą kitiems automobilių gamintojams, tarp kurių ir Ford.

Kol kas B klasės elektromobilis dar kuriamas ir vadovybė tvirtina, kad galutinis sprendimas dėl jo išleidimo dar nepriimtas. Bloomberg šaltiniai pranešė, kad MEB Entry kainuos vos 18 000 Eur. Serijinė gamyba prasidės jau 2020 metais, o per vienerius metus Volkswagen planuoja parduoti po 200 tūkstančių egzempliorių.

Konkurentas „Tesla Model 3“

Manoma, kad šis elektromobilis konkuruos su Tesla sedanu Model 3, kuris turėtų tapti pirmuoju masinei rinkai skirtu elektromobiliu. Elono Musko kompanija planavo Model 3 pardavinėti po 35 000 dolerių, tačiau bazinės komplektacijos mašinos tiesiog negaminamos.

Beje, kaip pažymi Electrek, Volkswagen gaminio nereikėtų laikyti tiesioginiu Model 3 konkurentu, nes jų forma skiriasi. „Liaudies“ elektromobilio statusas veikiausiai atiteks Neo — pirmasis I.D. Concept serijos elektromobilis. Bus galima įsigyti trijų skirtingų akumuliatorių tipų konfiguracijų modelius, tačiau pigiausia versija kainuos 30 tūkstančių dolerių.

Tokia strategija atspindi didžiausio automobilių gamintojo bandymus prisitaikyti prie naujų rinkos realijų ir reabilituotis dyzelgeito skandalo. Iš viso į švarų transportą Volkswagen planuoja investuoti 30 mlrd. Eur. Koncernas rengiasi pertvarkyti 16 gamyklų elektromobilių gamybai ir investuoti 100 mln. dolerių į kieto kūno baterijų kūrimą.

Galutinis Volkswagen planas paaiškės, aptarus strategiją lapkričio 16 dieną vyksiančiame tarybos susirinkime. Kaip pažymi Reuters, gali būti, kad didžiausias dyzelinių automobilių gamintojas visiškai pereis prie masinės elektromobilių gamybos.

Ketvirtas autonomijos lygis?

Volkswagen AG koncernas, Intel kompanijos padalinys Mobileye ir Izraelio kompanija Champion Motors paskelbė apie planus 2019 metais Izraelyje pradėti tiekti bepiločio taksi paslaugas. Iš pradžių paslauga bus tiekiama keliomis dešimtimis elektromobilių, o iki 2022 metų jų turėtų padaugėti iki kelių šimtų, pranešama Intel svetainėje.

Daugelis bepiločius automobilius kuriančių kompanijų planuoja, kad jie bus naudojami ne kaip asmeninis transportas, o taps didelių taksi tarnybų dalimi. Dalis kūrėjų aiškina tai didele dabartinės kartos bepiločių automobilių kaina, o kiti, pavyzdžiui, Uber ir Lyft, ragina įstatymų leidėjus uždrausti asmeninių bepiločių automobilių naudojimą tankiai apgyvendintuose rajonuose saugumo sumetimais.

Savo bepiločių taksi paslaugas vienu ar kitu režimu jau naudoja technologijų kompanijos Uber, Waymo, Drive.ai ir „Yandex“, o prie jų dar planuoja prisijungti ir automobilių gamybos kompanijos, pavyzdžiui, Daimler AG koncernas (labiausiai žinomas kaip Mercedes automobilių gamintojas) bendradarbiaudamas su Bosch.

Dabar apie bepiločio taksi paslaugų tiekimo planus pareiškė dar vienas automobilių koncernas su stambia technologijų kompanija — Volkswagen AG ir Intel. Be to, dar prisijungs Izraelio kompanija Champion Motors – antra pagal dydį automobilių importuotoja.

Kiekviena kompanija bus atsakinga už savo profesinę sferą. Volkswagen AG projektui tieks savo elektromobilius ir padės į juos integruoti įrangą iš Intel padalinio Mobileye, kuris savo ruožtu bus atsakingas už bepiločio saugų važiavimą užtikrinančią aparatinę ir techninę įrangą. Champion Motors atsakomybės sritis – logistika, o taip pat paslaugos tiekimui ir normaliam veikimui būtina infrastruktūra.

Planuojama projektą pradėti 2019 metų pradžioje. Iš pradžių tarnyboje bus kelios dešimtys automobilių. Iki 2022-ųjų metų kompanija planuoja paslaugą visiškai komercializuotu, o taip pat automobilių parką padidinti iki kelių šimtų.

Manoma, kad bepiločiai atitiks ketvirtą Automobilių inžinierių draugijos klasifikacijos autonomiškumo lygį. Svarbiausias bepiločių automobilių autonomiškumo ketvirto ir penkto lygio skirtumas – pastariesiems nebūtina, kad kilus sudėtingoms situacijoms, vairuotojas dubliuotų autopilotą ir perimtų valdymą. Tuo tarpu ketvirto autonomiškumo lygio bepiločiuose automobiliuose visiška autonomija galima tik tam tikromis sąlygomis, kurias apibrėžia vieta, oras ar kokie kiti faktoriai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius