Medžiaga, sudaryta iš anglies pluošto, nano struktūros baterijų ir superkondensatorių, energijos kaupiklį daro lengvesnį, jam reikia mažiau vietos automobilyje, ji sukuria ekonomiškai efektyvias ir ekologiškas struktūras.
Kaip dalis ES finansuojamo mokslinių tyrimų projekto, įskaitant devynis pagrindinius dalyvius, „Volvo Car Group“ tarp jų buvo vienintelis mašinų gamintojas. Projekto darbai parodė, kad dabartinės baterijos, naudojamos hibridinėse mašinose ir elektromobiliuose yra sunkios, didelės ir brangios. Mokslinių tyrimų darbai vyko ilgiau kaip 3,5 metų ir dabar realizuojami eksperimentiniame „Volvo S80“ automobilyje.
Proveržis
Atsakymas surastas sujungus anglies pluoštą ir polimero dervą, taip sukurta pažangi nano medžiaga ir struktūriniai superkondensatoriai. Sustiprinus naują bateriją anglies pluoštu, ji formuojama taip, kad tilptų į erdves apie mašinos rėmą: durų, bagažinės, ratų ertmėse. Visa tai išsaugoja naudingą erdvę keliaujantiems.
Pirmas sluoksnis yra anglies pluošto laminatas, kuris kietinamas krosnyje. Superkondensatoriai integruojami į minėtą plokštę. Toks darinys gali būti įkraunamas naudojant stabdymo energiją ar iš elektros tinklo. Tada energija tiekiama elektros varikliui.
Proveržis parodė, kad šitas naujas darinys net tik gali būti įkraunamas greičiau nei dabartinės baterijos, bet ir yra stiprus bei lankstus.
Dabartiniai rezultatai
Šiuo metu „Volvo Car Group“ įvertino technologiją ir bando bei tiria dviejų „Volvo S80“ komponentų galimybes: bagažinės dangčio ir ventiliacijos ortakio.
Bagažinės dangtis yra funkcionali elektros energijos talpykla ir potencialiai gali pakeisti dabartinių automobilių standartines baterijas. Jis yra lengvesnis nei įprastas bagažinės dangtis, leidžia taupyti erdvę ir mažinti svorį.
Manoma, kad jei pakeitus visus dabar elektromobiliuose naudojamus komponentus naujais dariniais, bendrą mašinos svorį galima būtų sumažinti daugiau kaip 15%. Tai ne tik ekonomiškumo faktorius, bet taip pat ir gamtos taršos mažinimas.