-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

1000 km lenktynėse sensacija. Pirmoji „Ferrari“ pergalė (nuotraukos)

Šeštadienio rytą 1000 km lenktynės prasidėjo „Oktanas racing“ komandos spurtu ir smulkiais susidūrimais trasoje. Beje, būtent „Oktanas racing“ buvo laikomas potencialiu nugalėtoju. Tačiau... varžybos pasisuko netikėta linkme. Pragariškas karštis pareikalavo aukų.
Ilgą laiką pirmavo du Ferrariai
1000 km lenktynėse ilgą laiką pirmavo du Ferrari. Tačiau dėl techninių klūčių vienas ekipažas nukrito keliom vietom. / Valdo Čičinsko/fotovaldas.com. nuotr.

Pirmos avarijos

Automobiliai dužo ir pirmajame posūkyje pravažiavus techninio aptarnavimo zoną, ir užvažiuodami ant tilto. „Ataka Racing“ automobilis „Honda Civic“, pažymėtas Nr. 66, dužo ir pirmajame posūkyje ir, vėliau, trasos pabaigoje posūkyje susidūręs su Nr. 31 pažymėtu „KS Motorsport“ Ginetta G50R.

Nr.70 pažymėtas „Brunswick Automotive“ BMW 130i taip pat išlėkė iš trasos ir aplamdė dešinį priekinį sparną. Šiuo automobiliu važiuoja internacionalinis Rusijos-Anglijos ekipažas.

O latvių Honda CRX ekipažas Nr. 25 iš „Papa`s Racing Team“ jau pačioje pradžioje išvežtas tralu.

VIDEO: Omnitel 1000 km. lenktynės Mitsubishi Lancer EVO VIII "Battery Super sprint" winner (2009)

Papildyta 15.15 val.

Lenktynių lyderių „Oktanas Racing“ komandos „Porsche“ neatlaikė lenktynių spartos. Vairuojant Egidijui Dapšui, iš pradžių nusimontavo galinis ratas, vėliau „nusprogo“, kaip sakė pats nusivylęs pilotas, variklis. Automobilį pilotavęs E.Dapšas sakė, kad nežino, kas kaltas dėl tokios baigties. Tuo tarpu Nemunas Dagilis įvardijo ir konkrečius nuostolius - 30 000 eurų. 

Netrukus sugriuvo ir lenkų MP SPORT „Porsche“, pažymėtas 69 numeriu.

Nr.66 „Ataka racing“ „Honda Civic“ apsipylė dūmais - sugedo variklis. Komanda lenktynėse nebedalyvauja.

Šalia trasos sustojo ir latvių MRC-VIP Tuning „Honda Civic“  ekipažas, pažymėtas 52 numeriu. Tikėtina, kad tai mechaninis gedimas.

Papildyta 17.30 val. Komandoms nuvažiavus beveik 200 ratų iš 334, užtikrintai pirmauja du Ferarriai - „Snoras Client Team I“ ir „Snoras Client Team II“ komandos.

Trečioje vietoje - „KS Motorsport“ automobilis „Ginetta G50R“, pažymėta 31 numeriu. Šios komandos antrasis pilotas Benny Smetsas poilsio metu intensyviai masažuojasi, bandydamas atgauti jėgas.

Lenkijos atsovai, suremontavę savo „Porsche“, pažymėtą 69 numeriu, toliau bando tęsti lenktynes, tačiau dažnai stoja techninio aptarnavimo zonoje. Todėl nepanašu, kad šis automobilis kovos dėl prizų.

Papildyta 18.00 val. Dėl „Volkswagen New Beetle RSI“ pavarų dėžės gedimo ginklus sudėjo ir 222 komandos lenktynininkai Igoris Sidunovas, Rimas Cesiulis, Andrius Pankevičius ir Rokas Markevičius.

„Panašių problemų neišvengė dar kelios komandos, tačiau įpusėjus varžyboms jas tęsia 46 komandos iš 52 pradėjusių varžybas. Todėl galima sakyti, kad tokioms maratoninėms lenktynėms tai neblogas rezultatas“, - teigia vienas šių lenktynių organizatorių, „Promo Sporto“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas.

19.25 val. Dėl prizinės vietos kovojanti belgų „Ginetta G50R“, pažymėta Nr.31, trui rimtų techninių problemų.genda pavarų dėžė, iš variklio laša tepalas. Mechanikai jo vis papildo. Todėl ekipažas važiuoja atsargiai.

20 numeriu pažymėtas „Snoro“ komandos „Ferrari“ (kol kas antroje vietoje), trasoje net kelis kartus užgęso. Tačiau kol kas tęsia lenktynes, nors kompiuteris blokuoja pavarų dėžės darbą.

Papildyta 20.30 val. Ilgą laiką antroje vietoje važiavęs Snoras client team Ferrari, pažymėtas Nr. 20, trasoje pradėjo nejuokais gesti. Todėl dėl techninių gedimų smuktelėjo į 6 vietą bendroje įskaitoje.

Valdo Čičinsko/fotovaldas.com. nuotr./Ilgą laiką pirmavo du Ferrariai
Valdo Čičinsko/fotovaldas.com. nuotr./Ilgą laiką pirmavo du Ferrariai

Prieš pat finišą pirmauja Nr.10 „Ferrari“ („Snoras Client Team I“), antroje Nr.13 „BAUER Racing Luego“ kitkaras, trečioje Nr. 92 dyzelinis RIMO komandos BMW 330 d. Jiems ant kulnų lipa belgų „Ginneta“.

21.10 val. Lyderiams pavyko išlaikyti pozicijas. Ferrari pasiekė pirmąją istorinę pergalę 1000 km lenktynėse. Galutinė lyderių rikiuotė:

1. Nr.10 „Ferrari“ („Snoras Client Team I“), 
2. Nr.13 „BAUER Racing Luego“ kitkaras, 
3. Nr. 92 dyzelinis RIMO komandos BMW 330 d.

1000 km lenktynių fotogalerijos:

Šeštadienio kova trasoje ir avarijos

Lenktynių puošmena - merginos

Lenktynių finišas

Jei šeštąją vietą užėmusius „Alfa Romeo klubo“ sportininkus Rimvydą Agurkį, Nerijų Beržinį, Kastytį Stankaitį ir Artūrą Putną rezultatas gali tik džiuginti, tai to nepasakysi apie „Snoras Client Team 2“ komandą. Regis, jos sportininkams Stasiui Brundzai, Dmytro Rybakui ir Oleksanderiui Beliajevui toks rezultatas irgi ne gėdingas, tačiau žinant, kad ši ekipa likus mažiau nei porai valandų iki finišo tvirtai žengė antra, krytis į penktąją - skausmingas.

Į savotišką duobę komanda pateko dėl sugedusios automobilio pavarų dėžės ir priverstinės prastovos komandos garažuose, tačiau palikusi juos dar spėjo prasibrauti į penktą poziciją.

Prieš lenktynes varžybų spaudos centre apsilankęs S. Brundza neslėpė būsiąs labai patenkintas kartu su visa komanda, jei pavyktų patekti į pirmąjį absoliučios įskaitos penketuką. Kaip matome, pavyko, tačiau ranka pasiekiama buvo ir aukštesnė vieta.

Lietuvos automobilių sporto veteranui, tituluočiausiam visų laikų šalies lenktyninkui tai ne paguoda, o savotiškas atpildas už automobilių sportui atiduotus metus.

Galėjo būti ir kitaip?

Žvelgiant į absoliučios įskaitos prizininkų šešetuką, nejučia kyla klausimas ar galėjo jis būti kitoks? Be abejo, galėjo, tačiau kiekvienos automobilių sporto varžybos nestokoja netikėtumų, o jų baigtis, kaip ir šį kartą, nenuspėjama.

Tačiau jeigu viskas būtų žinoma iš anksto, niekada Palangos trasos prieigos nesulauktų tiek žiūrovų, kiek jų dar prieš lenktynių startą išvydo iškilmingam paradui išsirikiavusios 52 komandos ir jų sudėtyje buvęs 161 sportininkas iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Ukrainos, Belgijos, Didžiosios Britanijos ir net tolimųjų bei egzotiškųjų Jungtinių Arabų Emyratų.

Didžiausias ir labai ankstyvas praradimas - „Oktanas Racing“ komanda, kurios lenktyninkas Egidijus Dapšas, važiuodamas vos 88-ąjį ratą, dėl jų „Porsche 997 GT3“ variklio gedimo buvo priverstas palaidoti visos ekipos ilgai puoselėtas viltis. Juolab, kad tuomet komanda buvo tvirta lyderė, o dar stipresnes aistras pirmiesiems kirsti lenktynių finišo liniją kurstė ir išvakarėse laimėtos atrankos varžybos.

Todėl galima suprasti apmaudą, kai nesekmę patyręs Egidijus, o kartu palaidojęs ir jo partnerių Nemuno ir Nerijaus Dagilių viltis, vos palikęs sugedusį automobilį griuvo kelkraštyje ant žolės.

Dar anksčiau, beje, pirmieji iš visų dalyvių, nesekmę patyrė svečiai iš Latvijos. „Papa‘s Racing Team“ ekipos „Honda CRX“ išslydo iš trasos, ir dėl to joje pasirodė saugos automobilis. Daugelis manė, jog latviai jau palaidojo viltis, tačiau ekipos mechanikai suremontavo automobilį, ir sportininkai tęsė kovą

Įpusėjus lenktynėms dėl „Volkswagen New Beetle RSI“ pavarų dėžės gedimo ginklus sudėjo ir 222 komandos sportininkai Igoris Sidunovas, Rimas Cesiulis, Andrius Pankevičius ir Rokas Markevičius.

Panašių problemų neišvengė dar kelios komandos, tačiau varžyboms perkopus ekvatorių jas tęsė 47 ekipos. Sportininkus bene labiausia vargino ne lenktynių įtampa, o didžiulis Palangoje tvyrantis karštis, vidurdienį pakilęs iki 32 laipsnių.

Beje, lyginant su lenktyninio bolido vidumi ore tvyrojo tik gaivus pavėsis ...

Daugiau tikėtasi ir iš vienais favoritų laikytais svečių iš Lenkijos, daugkartinio šios šalies čempiono Maciejaus Marcinkiewicziaus ir jo komandos draugo Pawelo Potockio, vairavusių „Porsche 911 GT3 Cup“. Tačiau savo ambicijų lenkams įrodyti Lietuvoje nepavyko ir jie buvo priversti tenkintis tik 37-ta absoliučios įskaitos vieta.

Beveik užsitikrinusiai aukštą vietą pirmajame prizininkų dešimtuke „Ataka Racing-Baltic Master“ ekipai beliko tik graužtis nagus, kai jos „Honda Civic Type-R“ be techninės pagalbos negalėjo pasiekti net komandos garažų. Ir visa tai nutiko likus mažiau nei pusvalandžiui iki lenktynių pabaigos.

Tačiau be praradimų nebūna atradimų ir atvirkščiai. Iš 52 ekipažų, šeštadienio rytą startavusių Palangoje, „Omnitel 1000 km. lenktynių“ finišo liniją kirto 44.

„Tokioms sunkioms, maratoninėms lenktynėms tai neblogas rezultatas“, - sakė vienas šių lenktynių organizatorių, „Promo Sporto“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas.

Nugalėtojų garbės pakyla

21.05 val. Palangoje finišavo 11.45 val. čia prasidėjusios dešimtosios, jubiliejinės „Promo Sporto“ paeiliui surengtos „Omnitel 1000 km. lenktynės“, pagrįstai tituluojamos kaip didžiausias ir prestižiškiausias automobilių sporto festivalis Baltijos šalyse. Šiemet jos buvo įtrauktos ir į Lietuvos 1000-mečiui skirtų renginių sąrašą.

Pirmieji baltai juodą finišo vėliavą ir spalvingų fejerverkų saliutus nugalėtojų garbei pro savo „Ferrari F430 Challenge“ automobilio langus išvydo „Snoras Client Team“ komandos sportininkai.

Aleksejui Vasiljevui ir Jonui Gelžiniui tai buvo jau antrasis toks laimėjimas šioje trasoje paeiliui, o šiemet minėtam tandemui talkinusio Iljos Burenko pavardė pirmą kartą papildė lenktynių Palangoje nugalėtojų garbės galeriją.

Lenktynių laimėtojai anksčiau nustatyto 10 val. šių varžybų limito nuvažiavo 334 trasos ratus arba visą 1000 km lenktynių distanciją. Jaukų paviljoną susirentusių „Snoro“ gerbėjų džiaugsmui nebuvo ribų, kai nugalėtojai paskendo ištikimų jų sirgalių glėbyje ir simpatiškų merginų apsuptyje.

Antrąją vietą su specialios konstrukcijos automobiliu „Adampolis Luego Kit car“ iškovojo „Bauer Racing“ komandai atstovavę vienas tituluočiausių šalies žiedinių lenktynių meistrų, analogiškų lenktynių Palangoje 2007 metais nugalėtojas Ramūnas Čapkauskas ir jam talkinęs Tomas Šipkauskas, per tą patį laiko limitą įveikę 319 ratų. 

Tik vienu ratu nuo antrųjų prizininkų atsiliko trečiosios vietos laimėtojai, „Rimo“ komandos lenktynininkai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas, vairavę dyzelinę „BMW 330“. Šis jų laimėjimas neatsitiktinis, nes komanda nuolat demostruoja ryžtą siekiant pergalės ir pastaruoju metu yra laimėję ar tapę gerokai trumpesnių, 4 val. lenktynių prizininkais.

Per žingsnį nuo garbės pakylos trečiojo laiptelio liko Belgijos „KS Motorsport“ komanda, kurios lenktynininkai Stewe Vanbellingenas ir Benny Smetas vairavo iki tol Lietuvoje dar nematytą „Ginetta G50R“ automobilį ir nuvažiavę 317 ratų liko ketvirti.

Po 314 ratų įveikė dvi ekipos -  „Snoras Client Team 2“ su „Ferrari F430“ ir „Alfa Romeo klubas“, kurios sportininkai, kaip byloja pats komandos pavadinimas, vairavo „Alfa Romeo 155“ automobilį.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius