Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„300 ežerų“ ralis: dalyviai, organizatoriai ir žiūrovai lauks tokios pat kovos ir kitais metais (nuotraukos)

Ralio nuaglėtojas V.Švedas gavo prizą ir už 30 metrų šuolį nuo dirbtinio tramplino saloje
Organizatorių nuotr. / Ralio nugalėtojas V.Švedas gavo prizą ir už 30 metrų šuolį nuo dirbtinio tramplino saloje.
Šaltinis: 15min
0
A A

Sekmadienio vakarą Zarasuose finišavęs „300 ežerų“ ralis vadinamas vienu geriausių per visą pastarųjų metų šalies ralio istoriją, nors renginys vyko pirmą kartą. Įdomios trasos, bekompromisė sportinė kova iki pat paskutinių distancijos metrų ir nuotaikinga šventinė programa patiko visiems.

Dulkėta Žolinė

Keletą pastarųjų metų Zarasuose pagrindinė miesto šventė vyksta būtent rugpjūčio viduryje. Žolinė sukviečia į miestą ne tik didžiąją dalį regiono gyventojų, bet ir daugybę svečių. Šiemet Žolinę papildė pirmą sykį surengtas „300 ežerų“ ralis. Jis Zarasų apylinkes ir miesto gatves pavertė azartiškos sportinės kovos vieta.

Karštas oras (ir galimybė atsigaivinti vandens telkiniuose) bei sportinių automobilių keliamos dulkės tapo šio ralio atributu, bet dėl dulkių tikrieji ralio gerbėjai, atvykę į Zarasų apylinkes iš visos Lietuvos, tikrai nepyko.
 

Rajono savivaldybės meras Arnoldas Abramavičius pasidžiaugė, kad svetingas Zarasų kraštas praėjusį savaitgalį sulaukė itin daug turistų. Todėl iš mero lūpų nuskambėjęs pažadas, kad kitais metais „300 ežerų“ ralis tikrai įvyks, jau po lenktynių finišo paskatino organizatorius – viešąją įstaigą „Automotoprojektai“ – galvoti, kaip po metų surengti dar gražesnę šventę.

„Patikėkite, minčių ir planų yra išties daug. Įsiklausome į visus kritinius vertinimus, patys pamatėme, kokios buvo silpnosios ralio pusės, tačiau manome, kad pirmas toks renginys turėjo patikti visiems. Apsvarstysime visus racionalius pasiūlymus, nes idėja Zarasų krašte rengti tokio pobūdžio lenktynes pasiteisino 100 procentų. Tikimės, kad po metų ralis bus dar geresnis, o automobilių dulkių lydima Žolinė taps viena įspūdingiausių švenčių šiame krašte“, – po finišo kalbėjo ralio organizatorius Audrius Gimžauskas.

Šis ralis tapo puikiu pavyzdžiu, kaip automobilių sporto renginys suvienija ne tik šio sporto entuziastus, bet ir visus miestelėnus bei apylinkių gyventojus.     

Kova iki paskutinių metrų

Beveik 10 tūkstančių žiūrovų, sekmadienio vakarą susirinkusių Zaraso ežero saloje, išvydo intriguojamą lenktynių atomazgą. Prieš paskutinį 2 km ilgio greičio ruožą Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas („Mitsubishi Lancer EVO VIII“) pirmavo prieš Vytautą Švedą ir Žilviną Sakalauską („Mitsubishi Lancer EVO IX“) vos 1,1 sek. Paralelinėse lenktynėse abu lyderių automobiliai startavo drauge – kirtus finišo liniją paaiškėjo, kad V.Švedas varžovą aplenkė 1,61 sek., tai reiškė, kad jis tampa lenktynių nugalėtoju (galutinėje įskaitoje varžovą aplenkė 0,5 sek.).

„Manau, šį kartą pelnytai nugalėjo greičiausias. Mes neišvengėme klaidų šiame ralyje, tačiau antrąją varžybų dieną sugebėjome važiuoti greičiau. Galbūt mūsų šuoliai salos greičio ruože nebuvo efektingi, tačiau šiuo atveju svarbiausia buvo pasiekti maksimalų greitį. Mūsų persvara prieš Roką – labai maža, tačiau mes laimėjome“, – sakė V.Švedas.

Antrą vietą užėmęs R.Lipeikis teigė, kad saloje sumontuoti dirbtiniai tramplinai galėjo būti kiek mažesni: „Būtume šokę nuo jų, tikrai būtume šokę, bet automobilį gal kiek mažiau apgadintume, dabar paskutiniai du kilometrai tapo savotišku automobilių patikimumo išbandymu – turėsime rimtų remonto darbų prieš artimiausias varžybas“, – kalbėjo panevėžietis, finišą pasiekęs be priekinio buferio. Beje, V.Švedo ekipažas nugalėjo N4, o R. Lipeikio – „Open“ klasės įskaitose.

Trečias bendroje rikiuotėje liko Dominykas Butvilas, važiavęs su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi („Mitsubishi Lancer Evolution“). „Sparčiai greitėjame. Po pirmos lenktynių dienos buvome visai greta lyderių, tačiau sekmadienį šiek tiek atsilikome. Šiandien greitesni jau nebegalėjome būti, bet savo ekipažo ir naujo automobilio galimybių tikrai dar neišnaudojome“, – prognozavo nuo nugalėtojo 16,5 sek. atsilikęs sportininkas.

Ketvirtas bendroje įskaitoje ir trečias N4 klasėje liko Martyno Samuičio ir Ramūno Šaučikovo („Mitsubishi Lancer EVO IX“) ekipažas.

Kitų klasių nugalėtojai 

Atkakli kova vyko ir dėl žemesnių vietų. Iš viso ralio finišą sugebėjo pasiekti tik 27 ekipažai iš 51 startavusio. Ypač sėkmingas ralis buvo svečiams iš Kaliningrado: Dmitrijus Miačinas ir Maksimas Nefedovas („Honda Civic“) buvo greičiausi tarp dviem ratais varomų automobilių.

Prizus ir taures už pergalę 2WD įskaitoje jie pelnė NEZ (Šiaurės Europos zonos) ir Baltijos čempionatų įskaitoje, be to, nugalėjo „Junior“ klasėje. Kadangi kaliningradiečiai dalyvauja ir Lietuvos čempionate, jiems atiteko ir taurės už pirmą vietą mūsų šalies A2000 klasės bei 2WD įskaitoje. „Nerealu. Turbūt sėkmingiausios lenktynės gyvenime, – dėliodami ant automobilio taures kalbėjo svečiai. – Ralis mums labai patiko. Ir greičio ruožai, ir organizacija, viskas – super.“

Lietuvos čempionate S2000 klasėje pirmavo Mantas Valatkevičius ir Ramūnas Babachinas (BMW 320), L2000 greičiausias buvo Dovilo Čiutelės ir Mariaus Torrau ekipažas (VAZ 2105). Beje, šie sportininkai pirmą varžybų dieną prarado daugiau nei pusę minutės dėl nutrūkusio generatoriaus dirželio. Tačiau vietos gyventojai pagelbėjo sportininkams. „Perlėkiau kaimus, pas žmones radau dar užsilikusių žiguliukų dirželių – gal kas nors tiks“, – kalbėjo D.Čiutelė pirmoje serviso zonoje.

Daug avarijų ir gedimų

Tokios lenktynės sėkmingai baigiasi ne visiems. Deja, toks yra automobilių sportas. Jau pačiame pirmame ralio greičio ruože prasidėjo vienais favoritų vadintų sportininkų iš Suomijos problemos. Saku Vierimaa ir Duncanas McNivenas lenktyniauti ketino automobiliu „Ford Focus WRC“, tačiau jau lenktynių starte 15 sekundžių pralaimėjo latvio Janio Feldmanio (vėliau pasitraukusio iš varžybų) ekipažui. O prieš antrą greičio ruožą WRC automobilis grįžo tiesiai į Zarasus – generatoriaus problemos privertė svečius pasitraukti iš lenktynių.

Lyderių grupėje buvęs Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ekipažas varžybas baigė kur kas skausmingiau. Sekmadienio ryte pačiame ilgiausiame ralio greičio ruože jų vairuojamas „Mitsubishi Colt“ buvo visiškai sudaužytas: nevaldoma mašina didžiuliu greičiu išlėkė iš trasos. „Turbūt neberemontuojama. Saulius važiavo penkta pavara, „gazas–dugnas“, – kalbėjo mechanikai. Jie dar nežinoję, ar šį greitą „Colt“ kada nors vėl pamatysime varžybose.

Techniškai skausminga buvo ir svečių iš Rusijos Sergejaus Ugero ir Trofimo Čikino avarija – jų „Mitsubishi Lancer EVO IX“ irgi buvo stipriai apdaužytas...
 

Rekordinis automobilis iš balionų

Zaraso saloje, kuri savaitgalį tapo linksmybių centru, buvo galima ne tik pamatyti greičiausius Baltijos šalių lenktynininkus. Bendrovė „Balionų šalis“ čia iš oro balionų dvi dienas gamino Lietuvoje „Metų automobiliu 2010“ tituluoto „Subaru Legacy“ maketą.

Natūralaus dydžio greta scenos stovintis „balioninis“ automobilis tapo bene pagrindine fotosesijų vieta. Įrašas apie šį analogų ne tik Lietuvoje neturintį gaminį iš oro balionų turėtų būti įtrauktas į mūsų šalies rekordų knygą.

Kol keletas tūkstančių žiūrovų laukė rezultatų paskelbimo ir prizininkų apdovanojimų, zarasiškiams ir miesto svečiams koncertavo Marijonas Mikutavičius ir grupė ŽAS. Kai prizininkų šampanas buvo išlaistytas, prasidėjo diskoteka. Jos tęsinio turėtume sulaukti 2011 metų rugpjūčio viduryje, kai vėl vyks „300 ežerų“.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas