-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis – apie zigzagais važinėjančius kinus, kurių geriau nelenkti, ir užklimpimą iki starto

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis per laisvą dieną Dakare sako turintys ne tik laiko poilsiui, bet ir darbų. Tačiau ir gerų istorijų jie niekada nepritrūksta, o šįkart su 15min skaitytojais „Kreda“ komandos nariai pasidalijo pasakojimais apie greitį, kinus, kurių geriau nelenkti, ir keistą užklimpimą net neprivažiavus starto.

Kaip niekada greitas Dakaras

„Greitas Dakaras, – sako Antanas, klausiamas, ar pasitvirtino prieš šį Dakarą organizatorių išsakytos mintys, kad po pernykščių motociklininkų avarijų, dėl saugumo šiemet lenktynės bus techniškesnės, bet galbūt kiek lėtesnės. – Nežinau kodėl, čia reikia organizatorių klausti. Mes tik konstatuojame faktą – Dakaras yra labai greitas.

Anksčiau Dakaro vidutinis greitis būdavo iki 80 km/val., net 75 km/val., o dabar vidutinis greitis yra per 100 km/val. Vadinasi, Dakaras pagreitėjo 30 km per valandą. Ką tai rodo? Šitas pagreitėjimas daro šitą renginį artimesnį klasikiniam raliui.“

A.Juknevičius sako apie tai kalbėjęs jau ne kartą, kad su savo turimu automobiliu dideliu pergalių tokiame važiavime nepasieksi. Esą reikia visiškai kitaip ruoštis – ilgam ir greitam važiavimui.

Jį papildo ir kolega Darius Vaičiulis: „Tai turbūt ir viena pagreitėjimo priežasčių, nes technika taip tobulėja, kad apie vieno šauktuko pavojus vairuotojų net įspėti nebereikia, tokius akmenys daužo į šipulius.“

Anot A.Juknevičiaus, tų šauktukų yra trys, tad prie nurodomo vieno jau nebestabdo. O D.Vaičiulis svarsto, kad naujausiems automobiliams net ir du šauktukai jau nebekelia pavojaus. Apie tris šauktukus jau praneša ir automatinė sistema.

Bijo dėl automobilio

„Kreda“ ekipažas neneigia – su senesnės kartos automobiliu lenkti naujesnes mašinas kaifo tikrai yra, tačiau čia kyla kitas klausimas: kiek jų mašina atlaikys tokį tempą.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

„Ji keturiais šimtais kilogramų sunkesnė. Galite įsivaizduoti, kas yra 400 kg. Inercija iš karto mus šokdina. Aš negaliu atleisti, kad važiuočiau tokiu pačiu tempu, kaip visi, negaliu pristabdyti prieš visus tramplinus, griovius ir išeina, kad mes važiuojam op pirmyn, op atgal – tai žvakė, tai kobra. Jie važiuoja visiškai šalia ir jų mašinos balansas visai kitoks, svorio centras, padangos, jie vingiuoja“, – savo pasakojimą judesiais iliustruoja Antanas.

A.Juknevičius sako, kad pagrindinis tikslas išlieka tas pats – pasiekti finišą, o kadangi Dakaro įveikta dar tik pusė, tai jie su Dariumi ramiai daro savo darbą. Kaip sako, įvertinę realybę.

VIDEO: A.Juknevičius: „Tai ką, pusę Dakaro įveikta“

Svarbu važiuoti be klaidų

Išlaikyti savo pozicijas komanda gali nedarydama klaidų, sako Darius, tvirtindamas, kad ir pats kaip navigatorius ankstesniuose Dakaruose jų darydavo daugiau. Antanas sako, kad jiedu skaičiuoja viską, tad, jeigu klaidų iki laisvos dienos nebūtų padarę, jie rikiuotųsi 17-oje vietoje, o dabar yra tik 27-i.

„Klaidos buvo mūsų, ne kad technika pavedė. Daugiausia mano, Dariaus mažiau. Man patiko Dariaus frazė: „Aš žiūriu, kad mes nepasiklystume nežinioje.“ Tai Darius kol kas atostogauja ir žiūri, kad mes nepasiklystume nežinioje. O aš klaidų daugiau nei valandą prisišaudžiau“, – juokiasi A.Juknevičius.

Klaidų, kurios kainuoja itin brangiai, pasitaiko, tarkim, lenkiant kitus ekipažus. Kaip sako Antanas, lenkti pavojinga, bet jeigu nelenksi – negerės rezultatas.

Mes žinome keletą ekipažų, kurių geriau nelenkti. Tai tie pagarsėję kinai, kurie važiuoja žiauriai agresyviai ir greitai.

Apie kinus

„Mes žinome keletą ekipažų, kurių geriau nelenkti. Tai tie pagarsėję kinai, kurie važiuoja žiauriai agresyviai ir greitai, bet kas iš to, jie visą laiką malasi šalia mūsų. Jų lenkti nereikia, geriau paleidi, tegu jie ošia, vis tiek mes juos kažkur pakeliui susirasim“, – apie ekipažą, su kuriuo incidentą turėjo ne tik jie, bet ir kiti lietuviai Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, kalbėjo D.Vaičiulis.

A.Juknevičius apie tuos pačius kinus taip pat turėjo ką pasakyti: „Jie vakar vėl vos neatsitrenkė į mus, nes ten absoliučiai tokie laisvieji radikalai. Kai pasiklysta ar suabejoja, jie pradeda važinėti zigzagais po trasą, suktis ir jiems visiškai nesvarbu. Mes atvažiuojame, užšokam ant kopos, o jie nepaima waipointo, pro šoną pravažiavo, tai apsisuko ir varo į mus. Jeigu aš nebūčiau pristojęs, jie būtų į mus kalę. Mums tai jau antras variantas, kai jie galėjo nunešti.

Tu paskui galvoji, ką ten pasodino... O matosi, kažkokie jauni, kaip kareivukai. Kažkokia valstybinė komanda, surinko ir pasakė – jeigu viskas bus gerai, tai ir šeimoms bus gerai. Jeigu blogai – prie sienos pastatysim ir sušaudysim. Atrodo taip.“

Anot Antano, šiemet šie kinai jiems yra vieninteliai tokie neprognozuojami, su kuriais tenka susidurti. Važiuoja šie kinai, pasak A.Juknevičiaus, su naujausiais „Overdrive“ automobiliais, tik kėbulai jų kitokie.

„Tie automobiliai greiti, o kinai tokie truputį atitrūkę nuo realybės, jie nesivadovauja sveiku protu, tiesiog nori susigrąžinti, ką prarado, grįžti atgal į tą kitą orbitą ir jiems visiškai dzin, kas ten sukasi, važiuoja ir lietuviai, prancūzai ir kiti. Norėjau nueiti pasikalbėti, bet žinau, kaip yra su kinais – jie nė vienas angliškai nešneka, nėra ką susišnekėti. Jie tokie nebendraujantys, užsidarę savo komandoje, nebendrauja su kitais. Jiems liepta kažką parodyti ir rodo“, – nutęsė Antanas.

Kažkokia valstybinė komanda, surinko ir pasakė – jeigu viskas bus gerai, tai ir šeimoms bus gerai. Jeigu blogai – prie sienos pastatysim ir sušaudysim. Atrodo taip.

Apie „užminuotus“ krūmus

Organizatoriai prieš Dakarą planavo, kad pirmoji lenktynių pusė bus įveikta lyderių per 26 valandas, o buvo įveikta per 22 valandas. Kaip sako Darius, net jie važiuoja organizatorių nurodomu greičiausiu laiku.

VIDEO: D.Vaičiulis patraukė A.Juknevičių per dantį: „Galima pasveikinti, tik vienas numuštas ratas“

O paprašyti prisiminti kokį nors svarbų, gal juokingą, gal nerimą sukėlusį įvykį, Antanas su Dariumi juokdamiesi papasakojo nuotykį dar prieš vieno iš greičio ruožų startą.

Taupo organizatoriai, nestato tualetų. Tai visi aplink krūmeliai „užminuoti“. Mes irgi norėjom sustoti. Kadangi turėjome laiko, pasakiau Dariui – nuvešiu tave ten, kur gražu, kaip sakoma, su vaizdu į jūrą.

„Taupo organizatoriai, nestato tualetų. Natūralu, lenktynininkai prieš greičio ruožą nori nusimesti truputį svorio, susikrato pusrytukai, nes kartais ir 150 km iki starto. Tai visi aplink krūmeliai „užminuoti“. Mes irgi norėjom sustoti. Kadangi turėjome laiko, pasakiau Dariui – nuvešiu tave ten, kur gražu, kaip sakoma, su vaizdu į jūrą.

Nuvežiau aš jį pakankamai tolokai, ten tokios gražios oranžinės kopos, palmės auga, nė gyvos dvasios. Sustojome, atlikom visus gamtos reikalus, susėdom ir – nebevažiuojam, užsėdom. O startas už 20 minučių! Tai greitai mes ten apsisukom, viskas tvarkoj, bet šalto dušo buvo. Juokėmės, kad va dar prieš startą užsėdome, bet paskui labai gera diena buvo, nieko panašaus nebebuvo“, – juokėsi A.Juknevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius